نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

22 اردیبهشت 1403 6:27 ق.ظ

پهپادهای سرگرمی در جنگ: چگونه به اوکراین کمک می کنند؟

لوکیا پاپادوپولوس -06 مارس 2022 – نظارت بر حصار سیم خاردار توسط هواپیماهای بدون سرنشین abadonian/iStock

بر اساس یک پست فیس بوک منتشر شده در 25 فوریه، وزارت دفاع اوکراین از شهروندان کیف که دارای پهپادهای سرگرمی هستند می خواهد آنها را به ارتش قرض دهند تا به نظارت بر شهر در ادامه تهاجم روسیه کمک کنند.از آنها که نمی دانند چگونه پهپادهای خود را به پرواز درآورند تا آنها را وارد کنند تا خلبانان با تجربه تر پهپاد بتوانند از آنها استفاده کنند.

«آیا شما صاحب یک پهپاد هستید؟ آن را به خلبانان با تجربه بدهید تا از آن استفاده کنند!» پست فیس بوک طبق ترجمه این را می گوید.

“آیا می دانید چگونه یک پهپاد را رانندگی کنید؟ به گشت مشترک با واحدهای 112 تیپ جداگانه شهر کیف بپیوندید!و به گفته ABC، مردم برای ارائه پهپادهای خود عجله دارند.

“چرا ما داریم این کار را می کنیم؟ ما چاره دیگری نداریم. این سرزمین، خانه ماست.» قبل از جنگ، شرکت Sushko خدمات پهپادی را به کشاورزان و شرکت های انرژی ارائه می کرد.

سوشکو اضافه کرد: “ما سعی می کنیم کاملاً از هر چیزی که می تواند به محافظت از کشورمان کمک کند استفاده کنیم و پهپادها ابزاری عالی برای دریافت داده های لحظه ای هستند.”

پهپادها چه کار می کنند؟

پهپادهای سرگرم‌کننده به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهند تا چشمان خود را در هوا قرار دهند و به پشت انواع موانعی که در حال حاضر خط دید آنها را محدود می‌کند، نگاه کنند. این به نوبه خود اطلاعات مهمی در مورد محل استقرار نیروهای روسی ارائه می دهد و همچنین در این فرآیند واحدها و خطوط تدارکاتی آسیب پذیر را آشکار می کند.

این بدان معناست که مدافعان می‌توانند استراتژی‌ها و تاکتیک‌های پیچیده‌تری از جمله فعالیت‌هایی مانند زمان و مکان برای یک حمله بالقوه موفق را برنامه‌ریزی کنند. همچنین می توان از پهپادها برای هشدار در مورد نزدیک شدن به نیروهای دشمن استفاده کرد تا غیرنظامیان بدانند کجا و چه زمانی باید فرار کنند و پناه بگیرند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *