نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 اردیبهشت 1403 11:56 ب.ظ

گردهم آوری صنعت، تحقیق و سیاست توسط سرن

گردهم آوری صنعت، تحقیق و سیاست توسط سرن

02 مه 2024 –  به روز رسانی از CERN

سرن با ENEA، آژانس ملی فناوری‌های جدید، انرژی و توسعه اقتصادی پایدار ایتالیا، برای توسعه دستگاه‌های رهگیری پرتوهای جدید با استفاده از فناوری‌های سرب مایع، مشارکت ایجاد کرده است.

این توسعه می‌تواند عملکرد و قابلیت اطمینان شتاب‌دهنده‌های ذرات را در سرتاسر جهان افزایش دهد و برای پروژه‌های پیشنهادی آینده در سرن، مانند برخورددهنده دایره‌ای آینده (FCC) و برخورد دهنده میون ضروری است. برخورد FCC-ee پرتوهای الکترون و پوزیترون شدید می‌تواند یک پرتو فوتون پرانرژی تولید کند که تا 500 کیلووات قدرت را در هر طرف نواحی برهمکنش حمل می‌کند. سرب مایع یک کاندید عالی و فشرده برای جذب ایمن این پرتو فوتون است. برخورددهنده میون برای برهمکنش با هدف برای تامین میون به پرتوهای پروتون نیاز دارد. اگر هدف گرافیت جامد بود، پرتوهای پروتون به توان 2 مگاوات محدود می شد. با این حال، یک هدف سرب مایع می‌تواند در برابر پرتوهای پروتون قدرتمندتر مقاومت کند و در نتیجه میون‌های بیشتری تولید کند. با نگاهی به مرز شدت، سرب مایع را می‌توان برای تولید نوترون‌ها و ذرات در حال تعامل ضعیف نیز به کار برد.

مارکو کالویانی، رئیس بخش Target, Collimators and Dumps در CERN توضیح می‌دهد: «با تجمیع منابع و تخصص خود، مطمئن هستیم که می‌توانیم توسعه دستگاه‌های رهگیری پرتوهای مبتنی بر فلز مایع را تسریع کنیم». “این همکاری یک فناوری توانمند را برای امکانات جدید در تحقیقات بنیادی، علوم کاربردی و کاربردها به نفع جامعه باز خواهد کرد.”

ماریانو تارانتینو، رئیس بخش در ENEA سیستم‌های انرژی هسته‌ای، ادامه می‌دهد: «ما همراه با سرن، در موقعیت خوبی هستیم تا از دانش خود در زمینه فناوری مبتنی بر سرب مایع برای عبور از مرزهای نوآوری و هموار کردن راه برای پیشرفت‌های متحول کننده در فناوری شتاب‌دهنده‌ها استفاده کنیم.»

این مقاله برای اولین بار در 30 آوریل توسط CERN منتشر شد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود رزومه موسسه بر روی عکس کلیک کنید