نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 2:17 ب.ظ

نقشه راه استراتژیک جدید برای شکل دادن به نقش CERN در انقلاب کوانتومی پیش رو

14 اکتبر 2021 از طریق ارتباط سرن

طرح فناوری کوانتومی CERN (CERN QTI) با رونمایی از اولین نقشه راه که برنامه تحقیقات کوانتومی میان مدت و بلند مدت آن را مشخص می‌کند، به مرحله بعدی خود می‌رسد. این نقشه راه اهداف و استراتژی QTI سرن را مشخص می‌کند و ساختار حاکم بر آن و ترکیب هیئت مشورتی بین المللی آن و همچنین فعالیت‌هایی را برای حمایت از تبادل دانش و نوآوری با جامعه فیزیک با انرژی بالا و فراتر از آن در زمینه وسیع ترسیم می‌کند. از فناوری‌های کوانتومی از طریق سرن QTI، سرن در حال انتشار فناوری‌های توانمند خود – مانند سنسورهای حالت کوانتومی، پروتکل‌های همگام سازی زمان و بسیاری دیگر از حوزه‌های برودتی، الکترونیک، نظریه کوانتوم و حوزه‌های محاسبات – است تا توسعه فناوری‌های کوانتومی را تسریع کند.

فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی ناشی از دانش و توسعه مکانیک کوانتوم در طول قرن گذشته است. CERN QTI می‌بیند که جامعه CERN نقش خود را در تلاش جهانی برای ایجاد انقلاب کوانتومی بعدی ایفا می‌کند – به این ترتیب از پدیده‌های متضاد مانند برهم نهی و درهم تنیدگی برای ساخت محاسبات جدید، ارتباطات و حسگرها و شبیه‌سازی استفاده می‌شود.

پروفسور یواخیم منیچ، مدیر تحقیقات و محاسبات CERN می‌گوید:

به عنوان یک پلتفرم بین المللی، باز و خنثی، و مبتنی بر فرهنگ مشترک و سابقه اثبات شده در زمینه نوآوری، CERN به طور منحصر به فردی به عنوان یک واسطه صادق بین کشورهای عضو CERN عمل می‌کند و ایده‌های نوآورانه‌ای را در زمینه عالی فیزیک انرژی و فراتر از آن توسعه می‌دهد. این امر توسط چندین پروژه تحقیق و توسعه مشخص که در CERN در حال انجام است، پشتیبانی می‌شود.»

هیئت مشورتی که به تازگی تشکیل شده و متشکل از کارشناسان برجسته بین المللی است که توسط 23 کشور عضو CERN معرفی شده‌اند، به انتشار نقشه راه کمک کرد.

کرستین بوراس و یاسر گزارش دادند: نقشه راه بر اساس پروژه‌های تحقیقاتی با کیفیت بالا که در CERN در حال انجام است، با همکاری سطح بالا، برای پیشبرد چشم‌انداز و گام‌های مشخص برای کشف پتانسیل علم اطلاعات و فناوری‌های کوانتومی برای فیزیک با انرژی بالا انجام شده است. سرن می‌تواند نقش کلیدی را به عنوان تسهیل کننده بحث‌های بین رشته‌ای در مورد نقش فناوری‌های کوانتومی در علم، پیشرفت موارد استفاده و توانمندسازی فناوری‌ها، ترویج توسعه مشترک و همچنین پذیرش اولیه کوانتوم ایفا کند. فن‌آوری‌ها اعضای هیئت مشورتی همکاری بین فناوری‌های کوانتومی و جوامع فیزیک با انرژی بالا در کشورهای مربوطه را ارتقا خواهند داد.

هیئت مدیره با تیم مدیریت سرن QTI برای هدایت فعالیت‌ها و ایجاد حداکثر همکاری با ابتکارات ملی و بین المللی مربوط به فناوری‌های کوانتومی همکاری خواهد کرد.

یک سال پس از راه اندازی، CERN QTI در حال حاضر همکاری‌ها و پروژه‌هایی را برای بررسی این موضوع که چگونه فناوری‌های کوانتومی می‌توانند به بهترین نحو از فیزیک انرژی بالا و فراتر از آن در چهار حوزه اصلی تحقیق کوانتومی استفاده کنند، ایجاد کرده است. نظریه و شبیه سازی کوانتومی؛ سنجش کوانتومی، اندازه شناسی و مواد؛ و ارتباطات و شبکه‌های کوانتومی پروژه‌های جاری شامل موضوعات متعدد تحقیقاتی و برنامه‌های کاربردی مانند شبکه‌های عصبی گراف کوانتومی برای بازسازی مسیر، ماشین‌های بردار کوانتومی برای طبقه بندی ذرات، تشخیص ناهنجاری کوانتومی برای فراتر از جستجوهای مدل استاندارد، شبکه‌های مخالف کوانتومی مولد برای شبیه سازی فیزیک، حسگرها و مواد جدید است.

آموزش و پرورش نیز هسته اصلی QTI سرن است. CERN QTI با تکیه بر موفقیت اولین دوره آنلاین خود در زمینه محاسبات کوانتومی، برنامه آموزشی دانشگاه-صنعت خود را برای تسریع روند پرورش شایستگی‌ها در فعالیت‌های مختلف تحقیق و توسعه و مهندسی برای نسل جدید دانشمندان، از دانش آموزان دبیرستانی تا محققان ارشد اقدام نموده است.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *