نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 خرداد 1403 1:26 ق.ظ

محققان فرمول سوخت هوانوردی پایدار از CO2 را تجزیه و تحلیل می کنند

محققان فرمول سوخت هوانوردی پایدار از CO2 را تجزیه و تحلیل می کنند

30 آوریل 2024-© shutterstock/ایوان مارک

محققان دانشگاه Tsinghua مقاله ای منتشر کرده اند که CO2 را به فناوری های تبدیل سوخت جت پایدار ارزیابی می کند.در این کار، محققان پیشرفت از فناوری‌های وابسته به سوخت فسیلی به استراتژی‌های خالص صفر را ارزیابی می‌کنند.

این مقاله به طور خاص بر فرمولاسیون سوخت هوانوردی پایدار (SAF) از CO2 متمرکز است و ارزیابی عملی بودن مدل‌های صنعتی فعلی را ارائه می‌کند.محققان تاکید می کنند که برای دستیابی به اهداف خالص صفر باید انتشار کربن کاهش یابد و تبدیل به SAF یک گزینه مناسب برای انجام این کار است. این به این دلیل است که تقاضا برای SAF برای کربن زدایی صنعت هوانوردی نیز در حال افزایش است.

این اثر در Carbon Future منتشر شده است.

چرا باید انتشار کربن را کاهش دهیم؟

غلظت گازهای گلخانه ای در جو ما به دلیل وابستگی به منابع انرژی کربن فشرده افزایش یافته است.بر اساس داده‌های کوپرنیک، سوزاندن سوخت‌های فسیلی باعث شده است که CO2 در جو از تقریباً 280 قسمت در میلیون (ppm) در دوران پیش از صنعتی شدن به حدود 417 ppm در سال 2022 افزایش یابد. این افزایش 40 درصدی از آغاز انقلاب صنعتی است. .

کاهش CO2 و CH4 به ویژه در صنایع شیمیایی به دلیل محدودیت های تکنولوژیکی فعلی چالش برانگیز است.در میان این چالش، دولت ها در سراسر جهان استراتژی های مختلفی را برای کاهش انتشار کربن اتخاذ کرده اند.

درباره سوخت هوانوردی پایدار

سوخت هوانوردی دارای چگالی انرژی 80 برابر باتری های لیتیوم یونی تجاری است که دستیابی به برقی شدن را برای صنعت هوانوردی چالش برانگیز می کند.به همین دلیل، SAF به مسیر اصلی برای انتشار خالص صفر در صنعت تبدیل شده است.

SAF به سوخت هیدروکربنی مایع C8 ~ 15 اشاره دارد که از منابع غیر فسیلی مشتق شده است.تا پایان سال 2020، 65 کشور در سراسر جهان سیاست های ترکیبی اجباری را برای SAF اجرا کردند. مکانیسم جبران کاهش کربن ایکائو تا سال 2027 به طور کامل اجرا خواهد شد.

دستورالعمل انرژی های تجدیدپذیر اتحادیه اروپا بیان می کند که نسبت ترکیب SAF نباید کمتر از 5٪ در سال 2030 و 70٪ در سال 2050 باشد، که نسبت سوخت های الکتریکی تولید شده از طریق جذب دی اکسید کربن 2050 (EFuel) نباید کمتر از 35٪ باشد..

فناوری CO2 به SAF، CO2 را به عنوان یک ماده اولیه کربن مهار می کند و آن را با هیدروژن سبز تولید شده از طریق الکترولیز آب با استفاده از انرژی های تجدید پذیر یکپارچه می کند.این فرآیند سوخت جت مایع را با چگالی انرژی بالا سنتز می کند.

فی وی، استاد دانشگاه تسینگ‌هوا، می‌گوید: «سوخت تجدیدپذیر هوانوردی در سطح جهانی در صنعت هوانوردی به عنوان مسیری مناسب برای کاهش کربن شناخته شده است. ارزش افزوده بالای این فرآیند، آن را به عنوان یک روش صنعتی سازی مهم و سودآور معرفی می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود رزومه موسسه بر روی عکس کلیک کنید