نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 اردیبهشت 1403 10:38 ب.ظ

آیا می‌توانیم از احیای جنگل‌ها در عصر تغییرات اقلیمی حمایت کنیم؟

آیا می‌توانیم از احیای جنگل‌ها در عصر تغییرات اقلیمی حمایت کنیم؟

30 آوریل 2024-© shutterstock/Callums Trees

با توجه به افزایش تهدید تغییرات آب و هوایی، دانشمندان دانشگاه وین و دانشگاه فنی مونیخ (TUM) بررسی کرده‌اند که کدام درختان می‌توانند برای احیای جنگل‌های اروپا استفاده شوند.آنها کشف کردند که تنها چند گونه درختی مانند بلوط انگلیسی در بریتانیا برای احیای جنگل در آینده مناسب هستند.

با این حال، جنگل های مختلط برای بقای جنگل مهم هستند. در غیر این صورت، اکوسیستم جنگل می تواند تضعیف شود.

اگرچه جنگل‌های اروپا به طور طبیعی محل زندگی ترکیبی از درختان است، اما تعداد گونه‌های درختی کمتر از مناطقی که از نظر آب و هوایی قابل مقایسه هستند در آمریکای شمالی یا شرق آسیا است.

در آینده، حتی گونه های کمتری برای احیای جنگل مناسب خواهند بود.بسته به منطقه، بین یک سوم و نیم از گونه‌های درختی که امروزه در آنجا یافت می‌شوند، دیگر نمی‌توانند با شرایط آینده کنار بیایند.

یوهانس وسلی، نویسنده اصلی این مقاله، توضیح داد: «این یک کاهش بسیار زیاد است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که فقط برخی از گونه‌ها برای جنگل‌داری مورد علاقه هستند.

دانشمندان 69 گونه رایج از بیش از 100 گونه درخت اروپایی را بررسی کردند. به طور متوسط، تنها 9 گونه از این 69 گونه، در مقایسه با 4 گونه در بریتانیا در هر مکان برای احیای جنگل در اروپا مناسب هستند.اینکه کدام گونه درخت در آینده برای کدام منطقه از اروپا مناسب است، به طور کلی متفاوت است.

طبق گزارش آژانس محیط زیست اروپا، حدود 40 درصد از زمین های اروپا توسط جنگل ها پوشیده شده است، که آن را برای تنظیم آب و هوا و سازگاری با تغییرات آب و هوایی ضروری می کند.با این حال، حتی با وجود مجموعه انتخاب شده از درختان مقاوم در برابر آینده، یک مشکل عمده باقی می ماند: میانگین 9 گونه برای یک جنگل مختلط غنی از گونه ها کافی نیست.

روپرت سیدل از TUM گفت: “جنگل های مختلط که از گونه های درختی زیادی تشکیل شده اند، اقدام مهمی برای مقاوم تر کردن جنگل ها در برابر اختلالاتی مانند سوسک های پوستی هستند.”

با این حال، در برخی از نقاط اروپا، ممکن است گونه‌های درختی برای ایجاد چنین جنگل‌های مختلط رنگارنگی تمام شود.»

درختان کربن را ذخیره می کنند، یک زیستگاه یا منبع غذایی برای حیوانات فراهم می کنند یا می توانند به چوب تبدیل شوند – اینها همه ویژگی های مهم جنگل ها هستند.اما همه درختان این وظایف را به طور یکسان انجام نمی دهند – تنها به طور متوسط سه گونه از نه گونه درخت متناسب با آب و هوا می توانند این کار را انجام دهند.

وسلی نتیجه گرفت: «کار ما به وضوح نشان می‌دهد که حیات جنگل‌ها چقدر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است. اقدامات سریع برای کاهش تغییرات آب و هوایی برای حفاظت پایدار از جنگل‌های ما ضروری است.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود رزومه موسسه بر روی عکس کلیک کنید