نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:45 ب.ظ

ایلان ماسک خواستار افزایش تولید نفت و گاز است

لوکیا پاپادوپولوس -05 مارس 2022  الون ماسک. ویکی‌مدیا کامانز

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به خاطر سرمایه‌گذاری‌های دوستدار محیط زیست از جمله انرژی خورشیدی و توصیه‌اش برای اجرای مالیات کربن برای مقابله با انتشار کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی شناخته شده است.

به همین دلیل زمانی که ماسک  توییت کرد که ایالات متحده باید تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد، شوکه کننده بود.

چرا این حرف را زد و چه ربطی به حمله روسیه به اوکراین دارد؟

ماسک در توییت خود نوشت: «از گفتن آن متنفرم، اما ما باید تولید نفت و گاز را فورا افزایش دهیم. زمان‌های فوق‌العاده اقدامات فوق‌العاده می‌طلبد».

او در توئیتی دیگر ادامه داد: «بدیهی است که این امر بر تسلا تأثیر منفی می‌گذارد، اما راه‌حل‌های انرژی پایدار به سادگی نمی‌توانند فوراً برای جبران صادرات نفت و گاز روسیه واکنش نشان دهند.»

ماسک در زمان‌های فوق‌العاده به افزایش قیمت نفت و گاز اشاره می‌کند که ناشی از جنگ اوکراین و روسیه است. وی احتمالاً به تردید در اجرای تحریم ها علیه روسیه به دلیل نیازهای شدید صادرات نفت و گاز این کشور نیز اشاره می کند.

برخی به تولیدکنندگان نفت ایالات متحده پیشنهاد کرده اند که تولید خود را افزایش دهند، اما آنها در حال حاضر با کمبود کارگران و تجهیزات لازم دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین بعید است که آنها این شکاف را برآورده کنند.

در گذشته، ماسک موضع‌گیری‌های قوی ضد نفت و گاز اتخاذ کرده و حتی برای مقابله با «تبلیغات صنعت سوخت‌های فسیلی که بی‌وقفه و عظیم است» دعوت به «انقلاب» کرده است.

مشاهده اینکه او اکنون پس از تلاش سخت خود در ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و پنل های خورشیدی برای آینده ای سبزتر، این موضع خود را معکوس کرده است، نشان می دهد که وضعیت چقدر وخیم شده است.

ماسک همچنین پس از توئیت میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین که از او خواسته بود، با توئیت “Hold Strong Ukraine” و حتی فعال کردن سرویس ماهواره ای Starlink در کشور، حمایت قاطع خود را از اوکراین نشان داده است. موضع او مبنی بر اینکه تولیدکنندگان نفت و گاز ایالات متحده تولیدات خود را افزایش دهند می تواند راه دیگری برای دفاع از کشور باشد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *