نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 11:38 ب.ظ

شش گام برای راهنمایی مدیران امیدوار

شش گام برای راهنمایی مدیران امیدوار

13 دسامبر 2023 -توسط سلیا هوبر، نینا اسپیلمن و ایلانا ولف

خدمت در هیئت مدیره شرکتی می تواند مناظر شغلی جدیدی را باز کند و در عین حال مهارت ها و تجربیات شما را تکمیل کند. اما چگونه می توانید به یک هیات بپیوندید؟ در اینجا شش مرحله برای عضویت در هیئت مدیره آورده شده است.

اکثر افراد فرآیند پیوستن به هیئت مدیره شرکتی را مرموز و حتی ترسناک می دانند. با چه کسی تماس می گیرید؟ معیارهای انتخاب چیست؟ چگونه برنامه تهیه می کنید؟ اگر مدیر اجرایی فعالی باشید می توانید در هیئت مدیره حضور داشته باشید؟

یافتن پاسخ این سوالات ارزش تلاش را دارد. خدمات هیئت مدیره فرصتی برای رشد شخصی و حرفه ای است. مدیران می توانند مهارت های جدیدی را توسعه دهند و در معرض فرآیندهای مختلف حکمرانی و سبک های رهبری قرار گیرند. با درک ارزشی که چنین تجربه ای می تواند به ارمغان بیاورد، شرکت ها به روی مدیران ارشد خود که در هیئت مدیره شرکت های دیگر خدمت می کنند بازتر می شوند. در همین حال، فشار برای افزایش تنوع در سوابق و تخصص مدیران، نرخ گردش مالی هیئت مدیره را اندکی افزایش داده است و فرصت‌های بیشتری برای مدیران ایجاد می‌کند.

این مقاله نکات کلیدی را از بیش از 30 گفتگو با اعضای باتجربه هیئت مدیره شرکت ها را ارائه می دهد. ما اکثر آنها را به عنوان بخشی از Spotlight انجام دادیم، برنامه مشترک ما با گلدمن ساکس برای کمک به مدیران امیدوار آمریکایی که دارای نمایندگی کمتری هستند، روند، خواسته ها، مسئولیت ها و پاداش های عضویت در هیئت مدیره را درک کنند. مسیر مدیریت شرکتی شامل شش مرحله اصلی است:

  • درک نقش هیئت مدیره و اهداف خود،
  • افزایش دید شما،
  • تحقیق در مورد شرکت و صنعت آن،
  • بهترین بهره از مصاحبه،
  • انتخاب هیئت مدیره مناسب،
  • و یافتن صدای خود به عنوان یک عضو کارگردان

نقش هیئت مدیره و اهداف خود را درک کنید

هنگامی که تأیید کردید که کارفرمای شما به شما اجازه می دهد در هیئت مدیره یک شرکت دیگر خدمت کنید، به دقت در نظر بگیرید که آیا از خواسته های این نقش رضایت دارید یا خیر. خدمات هیئت مدیره می تواند از 200 ساعت در سال تا بیش از 20 ساعت در هفته برای هیئت مدیره شرکت هایی که در معرض بحران هستند نیاز داشته باشد، و شما باید متعهد شوید که حداقل پنج سال خدمت کنید. تصمیم بگیرید که چقدر زمان می توانید به وظایف هیئت مدیره اختصاص دهید بدون اینکه آنها از شغل اصلی شما کم کنند – این ممکن است بر نوع شرکتی که برای خدمت انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. یکی از مدیران ارشد هیئت مدیره می گوید: «و تأثیر موقعیت هیئت مدیره بر برنامه های شخصی و خانوادگی خود را فراموش نکنید. “نقش هیئت مدیره مستلزم هماهنگی قابل توجهی در تقویم ها است.”

     در یک سطح بالا، هیئت مدیره مسئول نظارت بر مدیریت و ارائه جهت گیری استراتژیک در سطح بالا است. سه مسئولیت کلیدی دارد: استخدام و اخراج مدیر عامل، نظارت بر استراتژی بلندمدت، و هدایت فرهنگ و اخلاق شرکت. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسته به محل شرکت، در مورد مسئولیت ها و تعهدات هیئت مدیره تفاوت وجود دارد.

در مرحله بعد، انواع شرکت هایی را که می خواهید به آنها خدمت کنید را در نظر بگیرید. یک وکیل شرکتی و مدیر هیئت مدیره خاطرنشان می کند که تفاوت های قابل توجهی بین هیئت مدیره شرکت های دولتی و خصوصی وجود دارد. او خاطرنشان می کند: «شرکت های دولتی عموماً قوانین حاکمیتی سخت گیرانه تری دارند. آن‌ها اغلب فرآیندهایی دارند که نیازمند توجه دقیق به جنبه‌های حکمرانی است، مانند نحوه رفتار افراد داخلی، از جمله مدیران، و آنچه که یک مدیر می‌تواند درباره شرکت فاش کند.»

هیئت‌مدیره‌های شرکت‌های خصوصی معمولاً کمتر رسمی و در ساختار روان‌تر هستند و بنابراین می‌توانند فرصت‌های یادگیری متنوعی را برای مدیرانی که برای اولین بار بار می‌کنند فراهم کنند. این هیئت‌مدیره‌ها همچنین بیشتر «ذهنیت آستین بالا بزن» دارند، که می‌تواند به مدیران اجازه دهد تا تأثیر بیشتری بر شرکت و مسیر استراتژیک آن داشته باشند. با این حال، یکی از مدیران باتجربه خاطرنشان می‌کند که پیوستن به شرکتی که برای عرضه اولیه سهام آماده می‌شود، «زمانی که نوبت به ایجاد فرآیندهای حاکمیتی، سیاست‌ها و کمیته‌ها می‌رسد، بسیار سخت و دشوار خواهد بود».

فهرستی از انواع شرکت هایی تهیه کنید که با مهارت ها، علایق و هدف شما همسو هستند. رئیس هیئت مدیره در یک شرکت اجرایی می گوید: «شما می خواهید در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما معنادار است – از نظر صنعت، اندازه شرکت، مرحله رشد – و جایی که می توانید مشارکت کنید. «به این فکر کنید که چه می‌دانید، چه کرده‌اید، و چه چیزی ارزشمند است، مخصوصاً در اولین دیدگاهتان. هنگامی که تجربه هیئت مدیره داشته باشید، می توانید به کمک ارزشمندی در بسیاری از هیئت های دیگر تبدیل شوید. در حالی که قراردادهای غیررقابتی ممکن است شما را از ایفای نقش هیئت مدیره در صنعت خود باز دارد، ممکن است بتوانید تخصص خود را در هیئت مدیره در بخش‌های دیگر اعمال کنید. چنین موقعیتی شما را از منطقه راحتی خود خارج می کند و به شما کمک می کند تا تجربه خود را گسترش دهید.

مهارت ها و شبکه شخصی

ایجاد نمایه و گسترش شبکه شما می تواند به نفع هر حرفه ای باشد، اما این حرکت ها به ویژه برای کسانی که می خواهند برای یک صندلی در هیئت مدیره شرکت در نظر گرفته شوند، مهم است. به تجربه و ویژگی‌هایی فکر کنید که کمیته‌های نامزدی هیئت مدیره شرکت‌هایی که بیشتر علاقه‌مند به عضویت در هیئت‌مدیره‌شان هستند، جستجو می‌کنند. این معیارها ممکن است با آنچه که این شرکت ها در مدیران به دنبال آن هستند، متفاوت باشد.

شرکت‌های دولتی بزرگ اغلب به دنبال مدیران ارشد سابق از دیگر شرکت‌های بزرگ هستند و به دنبال تجربه در مدیریت روابط پیچیده سهامداران و ذینفعان، خریدهای عمده و دوران سخت اقتصادی هستند. شرکت‌های کوچک‌تر در حال رشد ممکن است برای مدیران ارشد فعلی که رشد سریعی داشته‌اند و می‌توانند به‌عنوان هیئت مدیره برای تیم‌های مدیریتی خود عمل کنند، ارزش قائل شوند. تخصص عملکردی، مانند تجربه در راه‌اندازی فرآیندهای حاکمیتی، ممکن است برای آن‌ها مهم‌تر از شرکت‌های بزرگ باشد، به‌ویژه در موقعیت‌های قبل از IPO. به خاطر داشته باشید که در یک سازمان کمتر بالغ، ممکن است لازم باشد نقش عملی تری نسبت به هیئت مدیره یک مدیر فعلی داشته باشید.

استخدام هیئت مدیره عمدتاً مبتنی بر رابطه است – به طور خلاصه، این امر مرتبط با کسانی هستند که شما می شناسید. هیئت ها در تلاش برای یافتن مدیران مناسب، پیشنهادات نامزدهای همکاران و آشنایان حرفه ای را در نظر می گیرند، بنابراین از شبکه شخصی خود استفاده کنید. یک کارشناس استخدام هیئت مدیره می‌گوید: «کسی باید به شما توصیه کند، بنابراین باید به همتایان خود اطلاع دهید که این موضوع مورد علاقه شماست و در مورد آنچه فکر می‌کنید به یک اتاق هیئت مدیره می‌آورید شفاف باشید.» اما به یاد داشته باشید که این یک خیابان دو طرفه است: اگر برای فرصت هیئت مدیره ای که برای شما جالب نیست تماس گرفتید، به دیگران در شبکه خود مراجعه کنید. علاوه بر این، به دنبال راه‌هایی برای ارتقای مشخصات خود در صنعت خود باشید، مانند سخنرانی در کنفرانس‌ها، و ایجاد روابط با شرکت‌های استخدام‌کننده و ارتباطات در پلت‌فرم‌های حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی.

هنگامی که فرصت‌های مشخصی برای هیئت مدیره در ذهن دارید، به این فکر کنید که چگونه رزومه و مشخصات خود را بر روی پلتفرم‌های حرفه‌ای تنظیم کنید تا راه‌هایی را برجسته کنید که می‌توانید شکاف‌های موجود در ترکیب آن هیئت‌ها را پر کنید. به عنوان مثال، تخصص مالی برای هیئت مدیره‌ای که کمیته حسابرسی آن در پایان دوره خود دارای اعضایی است بسیار مناسب است، یا تجربه سال‌ها دیجیتالی کردن کسب‌وکار اصلی یک شرکت، شما را به منبعی ارزشمند برای هیئت مدیره‌ای تبدیل می‌کند که بر یک تحول دیجیتال بزرگ نظارت می‌کند. از آنجایی که اعضای هیئت مدیره باید دیدگاهی بلندمدت و سطح بالا در مورد شرکت داشته باشند، شما باید توانایی خود را در برخورد با موضوعات استراتژیک مؤثر بر کل سازمان و چشم انداز آینده آن نشان دهید. بر این اساس، زمانی که خود را برای یک نقش هیئت مدیره قرار می دهید، تجربه در مدیریت تغییر پویایی نیروی کار (مانند کار از راه دور) یا تورم دستمزد بیشتر از نقش عملیات روزانه مرتبط است.

مشقتان را بنویسید

مدیران امیدوار باید در مورد شرکت هایی که علاقه مند به عضویت در هیئت مدیره آنها هستند، بررسی دقیق لازم را انجام دهند. شما می توانید با خواندن اخبار و گزارش های تحلیلگران و صحبت با افرادی که شرکت را به خوبی می شناسند، از جمله اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد، عملیات، چالش ها و فرصت های سازمان را بررسی کنید. خواندن پرونده های 10-K/10-Q، اظهارات پروکسی، گزارش های سالانه یا سایر اسناد مشابه می تواند تصویر واضحی از سلامت شرکت به شما ارائه دهد. تکمیل این دیدگاه ها با بینش بانکداران سرمایه گذاری، مشاوران مورد اعتماد، مشاوران یا حسابرسان خارجی ممکن است تصویری فراتر از آنچه در دسترس عموم است ارائه دهد. این تحقیق می تواند شما را در مورد هر گونه پرچم قرمز هشدار دهد، مانند شرکتی که با حمله سرمایه گذاران فعال مواجه می شود. همچنین باید سوابق مدیران فعلی و مدیران ارشد را مطالعه کنید.

گسترش این فرآیند سخت کوشی تا دامنه صنعت را شامل شود، می تواند به شما کمک کند بفهمید که شرکت در چه قسمتی قرار می گیرد. یکی از مدیران هیئت مدیره می گوید: «همه صنایع دستخوش تغییرات عظیمی هستند، بنابراین مدیران بالقوه می خواهند بدانند چگونه می توانید به شرکت کمک کنید تا به این تصمیمات استراتژیک نزدیک شود.

مصاحبه را به یک مکالمه دو طرفه تبدیل کنید

زمانی که شخصی در مورد فرصت مدیریت به شما مراجعه کرده است، کمیته های نامزدی و حاکمیتی معیارهای عضو هیئت مدیره جدید را تعیین کرده اند، افراد زیادی را در نظر گرفته اند و لیست را به چند نفر محدود کرده اند. آنها همچنین در مورد شما دقت لازم را انجام داده اند. در طول مصاحبه، هیئت مدیره به دنبال شواهدی مبنی بر تخصص، تجربه، و هوش تجاری شما می‌گردد و سعی می‌کند فراتر از آنچه در دسترس عموم است، شما را درک کند. چگونه با فرهنگ شرکت و هیئت مدیره هماهنگ می شوید؟ با چه ارزش هایی زندگی می کنید و چقدر با ارزش های سازمان تطابق دارند؟

در آماده شدن برای مصاحبه، بسیار مهم است که داستان شخصی منحصر به فرد خود را تنظیم کنید. شما باید بتوانید به طور مختصر ارزش پیشنهادی خود را بیان کنید و آماده به اشتراک گذاشتن تعداد انگشت شماری از حکایات شخصی باشید که فراتر از حقایق پیشینه حرفه ای خود، شخصیت شما را به نمایش بگذارند.

یک مدیر باتجربه می‌گوید، برای مثال، داستانی در مورد دوران کودکی‌تان و اینکه چگونه بر فردی که امروز هستید، وارد کنید. ایده خوبی است که از مشاوران مورد اعتماد نظر بگیرید و نحوه به اشتراک گذاری این داستان ها را بررسی کنید. علاوه بر این، آماده باشید که چگونه بینش‌های مختلف را به تیم منتقل کنید، زیرا بسیاری از هیئت‌ها مشتاقند تنوع خود را نه تنها در نژاد، جنسیت و سایر ویژگی‌های جمعیتی، بلکه در مجموعه مهارت‌ها و دیدگاه‌ها نیز گسترش دهند.

در حالی که کیفیت های مورد نظر هیئت مدیره متفاوت است، چهار ویژگی احتمالاً در لیست همه استخدام کنندگان وجود دارد:

     کنجکاوی فکری. نامزد باید برای ایده‌های جدید باز باشد و مایل باشد که از مدیریت و همتایان خود سؤالات سازنده بپرسد که تفکر گروهی را به چالش می‌کشد و به ایجاد بهترین تصمیم کمک می‌کند.

     تمایل به اختصاص زمان مورد نیاز یک عضو جدید هیئت مدیره باید برای درک صنعت و عملیات شرکت و آماده شدن برای جلسات سرمایه گذاری کند.

     درک نقش کارگردان در هیئت مدیره مشاوره و نظارت بر مدیریت یک شرکت مهم است. مدیران سابق و در حال کار گاهی اوقات با این جنبه دست و پنجه نرم می کنند، زیرا آنها به نقش های عملیاتی عادت کرده اند و به جای مشاوره به حل مسائل تمایل دارند.

     تواضع و صداقت. تناسب فرهنگی در هر فرآیند جستجوی تخته حیاتی است. مدیران عالی هیئت مدیره فروتنی، صداقت و همدلی از خود نشان می‌دهند، بنابراین در مصاحبه‌ها مهم است که از طرح این ایده که خود را باهوش‌ترین فرد در هر اتاقی می‌دانید اجتناب کنید. استخدام کنندگان هیئت مدیره به دنبال نامزدهایی می گردند که بتوانند به طور سازنده با دیگران در هیئت مدیره و درون شرکت کار کنند.

در حالی که مصاحبه فرصت شما برای ارائه شرایط خود برای یک صندلی هیئت مدیره است، به یاد داشته باشید که باید یک مکالمه دو طرفه باشد. مدیری که در چندین هیئت مدیره شرکتی حضور دارد، می‌گوید: «همان‌طور که آنها شما را انتخاب می‌کنند، هیئت مدیره را انتخاب خواهید کرد. برای مثال، بپرسید که کمیته استخدام شما را در کجا ارزش افزوده می بیند و استراتژی سه، پنج و ده ساله شرکت چیست. به دنبال نشانه هایی از فرآیند تصمیم گیری و سبک ارتباطی هیئت مدیره باشید. برای درک نحوه عملکرد هیئت مدیره، بپرسید که هر چند وقت یک بار هیئت مدیره با مدیرانی غیر از مدیرعامل درگیر می شود و بدون حضور مدیرعامل جلسه می گذارد. یک کارشناس حاکمیتی همچنین پیشنهاد می کند که بررسی شود مدیران دیگر چگونه یکدیگر را می شناسند. اگر اکثر آنها از یک جامعه هستند یا توسط مدیر عامل انتخاب شده اند، این یک پرچم قرمز است.

در حالت ایده‌آل، شما همچنین می‌توانید ارزیابی کنید که آیا یک هیئت «درونی» متشکل از چند عضو منتخب هیئت‌مدیره که یک حلقه درونی را تشکیل می‌دهند و بالفعل تصمیم‌گیرندگان هستند وجود دارد یا خیر. در چنین مواردی، به عنوان یک مدیر جدید، ممکن است فرصت محدودی برای مشارکت مادی داشته باشید. بررسی اظهارات نیابتی و گزارش های سالانه قبل از جلسه برای مروری بر موضوعات کلیدی که هیئت مدیره در مورد آنها بحث کرده است می تواند بینش هایی را ارائه دهد. همچنین تأیید کنید که آیا هر مدیر هیئت مدیره حداقل در یک کمیته هیئت مدیره مربوطه نماینده دارد یا خیر. یکی از استخدام‌کنندگان می‌گوید: «وظیفه یک عضو هیئت‌مدیره، از بسیاری جهات، پرسیدن سؤال است، بنابراین سؤالاتی که در آن جلسه با آن‌ها می‌آیید و نحوه پرسیدن آن‌ها، نمونه‌هایی از طرز فکر شما و میزان بصیرت شما خواهد بود».

تابلوی مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید نقشی در هیئت مدیره داشته باشید، ایده خوبی است که برای درک عملکرد و خطرات فعلی شرکت در تحقیقات خود عمیق‌تر شوید – برای مثال، مرور مصاحبه‌ها و ارائه‌های مدیر عامل و درخواست اعضای هیئت مدیره اخیر. “شخصیت مدیر عامل را در نظر بگیرید: آیا کسی است که می خواهد شهرت خود را به خطر بیندازد؟”

در درخواست اطلاعات و جستجوی اطلاعاتی که به شما در تصمیم گیری کمک می کند تردید نکنید. یک کارشناس حاکمیتی توصیه می کند که نامزدها باید آخرین گزارش ارزیابی هیئت مدیره را بپرسند (اگر درخواست رد شود، باید بر شما مکث کند) و رویکرد شرکت را برای مدیریت ریسک هایی که ممکن است در معرض نفوذ قرار گیرند، بررسی کنند. “سازمان باید مایل باشد که همه این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارد – نه فقط اخبار مثبت – تا نشان دهد که می توانید اطمینان داشته باشید که تیم مدیریت شفاف است.” یکی دیگر از کارشناسان حاکمیتی نیز پیشنهاد می کند که با حسابرسان خارجی شرکت صحبت کنید. “معمولاً، آنها منبعی هستند که کاملاً مورد استفاده قرار نمی گیرند.”

یکی از اعضای هیئت مدیره به اهمیت دیدن دور و دراز اشاره کرد. “شما می خواهید به استراتژی و اهداف بلند مدت شرکت و ریسک ها و چالش های صنعت گسترده تر نگاه کنید. در شرایطی که شرکتی در مضیقه مالی قرار دارد، باید تمام آنتن های خود را در مورد مسائلی که باید به آنها رسیدگی کند، آماده کنید. یک کارشناس حقوقی و انطباق می‌گوید، همچنین می‌خواهید مطمئن باشید که آنچه در اتاق هیئت‌مدیره اتفاق می‌افتد، در اتاق هیئت‌مدیره باقی می‌ماند و هیئت‌مدیره علی‌رغم اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های متضاد در طول بحث‌هایشان، از بیرون با صدای واحد صحبت می‌کنند.

در نهایت، تصمیم شما باید به همان اندازه که بر اساس شهود باشد، بر اساس واقعیت ها باشد. اگر چیزی صددرصد درست نیست، احتمالاً فرصت مناسبی نیست.

جای خود را در اتاق هیئت مدیره پیدا کنید

تیم می تواند ترسناک باشد، اما باید به خود یادآوری کنید که فرآیند انتخاب را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و باید به ارزشی که می توانید اضافه کنید، اطمینان داشته باشید. برای به دست آوردن راحتی بیشتر با هیئت مدیره، سعی کنید قبل از شروع رسمی به عنوان مدیر با هر یک از اعضا ملاقات کنید، زیرا ایجاد روابط و آشنایی زودهنگام با دیدگاه های مختلف می تواند از درگیری های بعدی جلوگیری کند. مدیران جدید همچنین باید در شناخت تیم مدیریت و کارکنان کلیدی از طریق ترکیبی از تعاملات رسمی و غیررسمی برای درک کسب و کار و شناسایی استعدادهای برتر سرمایه گذاری کنند.

کارگردانان اولین بار اغلب در ابتدا دور شدن از ذهنیت اپراتور را دشوار می دانند. به عنوان یک مدیر هیئت مدیره، باید بر اساس اصل «بپرس، نگو» هدایت شوید. زمانی که یک تصمیم مدیریتی مشکوک به نظر می رسد، برای مثال، از مدیران بخواهید تا شما را از طریق منطق و فرآیندهای فکری خود راهنمایی کنند، یک مدیر هیئت مدیره پیشنهاد می کند. به یاد داشته باشید که نقش شما ارائه راه حل نیست، بلکه بررسی و به چالش کشیدن پیشنهادهای ارائه شده توسط تیم مدیریت است تا مدیران اجرایی تصمیمات خود را بازتاب دهند. هدف شما باید این باشد که به تیم مدیریت کمک کنید تا ده قدم جلوتر را ببیند و در مورد همه احتمالات فکر کند. مدیران نشسته در موقعیتی ویژه برای ارائه دیدگاه‌هایی از نقش‌های روزمره خود و به اشتراک گذاشتن تجربیات گذشته هستند که وضعیت فعلی شرکت را روشن می‌کند.

در حالی که اعضای هیئت مدیره باید سؤالات سخت بپرسند و از مخالفت خود دوری نکنند، یک کارشناس هیئت مدیره می گوید: «اگر همیشه لیوان را نیمه خالی ببینید، نمی توانید یک کسب و کار را با موفقیت اداره کنید. به دنبال جنبه های مثبت باشید. شرکت‌ها باید علی‌رغم بادهای مخالف به جلو حرکت کنند.» و حفظ یک رابطه خوب کلیدی است. از این گذشته، شما در حال انجام تعهدی چند ساله هستید که در طی آن زمان زیادی را با همکاران هیئت مدیره خود و همچنین مدیر عامل و تیم مدیریت می گذرانید.

برای کمک‌های ارزشمند در طول جلسات، دستور کار را با دقت مرور کنید و مناطقی را که می‌توانید در آن‌ها بینش اضافه کنید، شناسایی کنید. کارگردانان جدید اغلب از پرسیدن سوال و ابراز نظر تردید می کنند و فکر می کنند که باید حق صحبت را به دست آورند. این یک تصور اشتباه است. یکی از مدیران می‌گوید: «هیئت‌ها نمی‌توانند اعضایی داشته باشند که مشارکت نمی‌کنند: «من اعضای جدید هیئت‌مدیره را تشویق می‌کنم از روز 0 شرکت کنند.» برای غلبه بر شک و تردید به خود و ایجاد اعتبار، با تمرکز نظرات خود بر روی “کوچه های قدرت” خود شروع کنید – مناطقی که در آن تجربه عمیقی دارید. می‌توانید ابتدا ایده‌های خود را با مدیران منتخبی که ممکن است در مورد موضوع خاصی که ممکن است از آن آگاه نباشید و ممکن است در طول بحث در اتاق هیئت از شما حمایت کنند، امتحان کنید.

در نهایت، پویایی های موجود و دیدگاه ها و نقاط قوت همکاران هیئت مدیره خود را با دقت مشاهده کنید. و توانایی خود را برای تأثیر مثبت بر هیئت مدیره و شکل دادن به فرهنگ آن دست کم نگیرید.

پیوستن به هیئت مدیره می تواند یک تجربه یادگیری مفید باشد اگر مدیران جدید هیئت مدیره وقت بگذارند تا روابط ایجاد کنند، فرهنگ و ماموریت شرکت را درک کنند و یاد بگیرند که به طور مؤثر با سایر مدیران هیئت مدیره و مدیریت همکاری کنند. در نهایت، موفقیت یک هیئت مدیره به تمایل مدیران آن برای همکاری در جهت یک هدف مشترک بستگی دارد و مدیران جدید نقش مهمی در شکل دادن به پویایی هیئت مدیره و دستیابی به اهداف آن دارند.

درباره نویسنده (نویسندگان)

سلیا هوبر یک شریک ارشد در دفتر McKinsey’s Bay Area است و نینا اسپیلمن یک کارشناس ارشد دانش در دفتر زوریخ است. ایلانا ولف، رئیس بخش تعامل هیئت مدیره شرکت در گلدمن ساکس است.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *