نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 3:56 ق.ظ

کشف روش جدیدی برای استخراج اطلاعات کیهانی از بررسی کهکشان ها

کشف روش جدیدی برای استخراج اطلاعات کیهانی از بررسی کهکشان ها

19 آوریل 2024 -توسط آکادمی علوم چین-تصویری از ایده اصلی و نتایج حاصل از وانگ و همکاران. اعتبار: NAOC

دانشمندان رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین (NAOC) و همکاران بین المللی آنها اخیراً روش جدیدی را برای استخراج کارآمد اطلاعات از بررسی های کهکشانی ایجاد کرده اند. نتایج تحقیقات آنها در مجله Communications Physics منتشر شده است.

بررسی‌های انتقال به سرخ کهکشان ابزار قدرتمندی برای کاوش جهان در این دوره از کیهان‌شناسی دقیق است. ستاره شناسان با مشاهده تعداد زیادی طیف از کهکشان های دوردست می توانند میدان های چگالی کهکشان ها را در دوره های مختلف جهان ایجاد کنند. این میدان‌های چگالی حاوی اطلاعات مهمی در مورد خوشه‌بندی کهکشان‌ها هستند که با توابع همبستگی دو نقطه‌ای و N-نقطه‌ای (N>2) اندازه‌گیری می‌شوند.

ژائو گونگبو، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و محقق در NAOC می گوید: «محتوای اطلاعات در توابع نقطه N به شدت مکمل توابع دو نقطه ای است. توابع نقطه N نقش مهمی در مطالعات مربوط به ماهیت انرژی تاریک، ماده تاریک و گرانش دارند.با این حال، به دلیل پیچیدگی های مختلف، از جمله اندازه گیری و مدل سازی این کمیت ها، استفاده از توابع نقطه N در عمل دشوار است.

پس از چند سال کار بر روی این کار چالش برانگیز، ژائو و همکارانش روش جدیدی را برای استخراج اطلاعات در توابع نقطه N از توابع دو نقطه ای توسعه دادند.

این روش جدید که مبتنی بر فناوری به نام بازسازی چگالی است، استخراج اطلاعات اولیه در توابع سه نقطه و چهار نقطه را با تجزیه و تحلیل مشترک توابع دو نقطه ای اندازه گیری شده میدان های چگالی بازسازی شده، به ترتیب از پیش و پس از آن ممکن می سازد..

این دریچه جدیدی برای استفاده از اطلاعات مرتبه بالا در بررسی‌های کهکشانی به روشی کارآمد باز می‌کند، و این برای پیامدهای کیهانی برای بررسی‌های کهکشانی آتی از جمله ابزار طیف‌سنجی انرژی تاریک (DESI)، طیف‌نگار فوکوس اولیه (PFS) و ایستگاه فضایی چین مهم است. ژائو گفت: تلسکوپ (CSST)

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *