نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:39 ب.ظ

ایلان ماسک می گوید نسخه بتای کامل خودران تسلا اکنون بدون تصادف است

لوکیا پاپادوپولوس – 18 ژانویه 2022 – AdrianHancu/iStock

در جولای سال 2021، تسلا سرانجام نسخه بتای 9 سیستم کامل خودران (FSD) خود را ارایه کرد، اگرچه به روز رسانی آن در آن زمان به رانندگان هشدار داد که این نرم افزار ممکن است در بدترین زمان کار اشتباهی را انجام دهد. در همین حال، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، در توئیتی درباره آنچه در آینده برای FSD به ارمغان خواهد آورد، اظهار داشت که تسلا ویژن به زودی چراغ‌های راهنما در خودروهای دیگر، چراغ‌های خطر، چراغ‌های پلیس و آمبولانس و همچنین حرکات دست را تشخیص خواهد داد.

سپس در سپتامبر 2021، ماسک از طریق توییتر اعلام کرد که می‌خواهد نسخه گسترده‌تری از FSD را قبل از پایان ماه معرفی کند. با این حال، با توجه به اینکه سیستم‌های خودمختار تسلا تحت یک بررسی رسمی توسط دولت ایالات متحده در آن زمان قرار داشت، و چندین حادثه بدنام مربوط به سیستم‌های خودروها ثبت شده است، برخی این حرکت ماسک را باعث نگرانی می‌دانستند.

به نظر می رسد که این نگرانی از بین رفته است زیرا راس گربر، سهامدار تسلا در توییتر اعلام کرد که بیش از یک سال پس از راه اندازی برنامه FSD Beta هیچ حادثه ای در آن رخ نداده است. ماسک به سرعت پاسخ داد که این بیانیه واقعا “درست” است.

این توییت به این معنی است که ماسک و گربر هر دو انکار می کنند که FSD Beta مسئول یک تصادف قبلی گزارش شده توسط یک مالک مدل Y به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) بوده است. راننده شاکی بود که سیستم باعث خرابی شده است، اما چنین چیزی از سوی سازمان تایید نشد.

اگر این گزارش نادرست باشد، به این معنی است که تسلا در فاصله میلیون‌ها مایل در FSD بتا تصادف نکرده است. این یک نقطه عطف واقعاً چشمگیر است زیرا NHTSA ادعا می کند که از نظر آماری حداقل در هر 500000 مایل یک تصادف برای رانندگان انسانی رخ می دهد.

آیا بالاخره می‌توانیم آینده‌ای بدون راننده داشته باشیم که همه منتظرش بودیم؟ همه چیز به این بستگی دارد که حرکات بعدی تسلا چه خواهد بود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *