نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 6:08 ب.ظ

AI.com از ChatGPT به X.ai ایلان ماسک تغییر می کند

Devin Coldewey-4 آگوست 2023-اعتبار تصویر: NanoStockk / Getty Images

در ماه فوریه کمی سر و صدا به وجود آمد زیرا معلوم شد که OpenAI ظاهراً AI.com را خریداری کرده است تا آن را به رابط وب ChatGPT هدایت کند. اما اکنون به نظر می رسد ایلان ماسک، حامی سابق، دارنده توییتر و عاشق X، دامنه ارزشمند را از دست آنها گرفته است، یا اینکه شخصی این کار را برای او انجام داده است.AI.com اکنون به X.ai، گروه تحقیقاتی یادگیری ماشینی این میلیاردر تغییر مسیر داده است.

البته دامنه ها هر روز خرید و فروش می شوند. اما دامنه های دو حرفی .com کمیاب و بسیار گران هستند، به ویژه آنهایی که کلمات یا اختصارات آشنا را تشکیل می دهند. زمانی که AI.com شروع به تغییر مسیر به سایت OpenAI کرد، Mashable اشاره کرد که این دامنه به سختی می توانست کمتر از 3.8 میلیون دلار IT.com در سال گذشته فروخته شود و احتمالاً با توجه به هیاهوی هوش مصنوعی به طور کلی به قیمت بسیار بالاتری دست یافته است.

بدون شک OpenAI امیدوار بود که خرید AI.com تایپ کننده های نوار URL گیج شده را به کاربران مادام العمر تبدیل کند. یا شاید قصد داشت در نهایت عملیات مربوط به مصرف کننده خود مانند سرویس گیرنده وب ChatGPT را به دامنه کوتاه تر منتقل کند. به نظر می رسد ما هرگز نمی دانیم، زیرا اکنون دامنه به X.ai می رود.

به نظر می رسد که این خبر ابتدا توسط مجله Analytics هند گزارش شده است .

X.ai هنوز یک سازمان تا حد زیادی خیالی است، با تعداد انگشت شماری از دانشگاهیان و مهندسان، هر چه ماسک به آنها بگوید، تصور می شود. هدف اعلام شده آن «درک ماهیت واقعی » است، اما از زمانی که سایت در جولای راه اندازی شد، هیچ پیشرفت قابل مشاهده ای نداشته اند. مسلما ماسک در این مدت مشغول بوده است.

چه معنی می تواند داشته باشد؟ آیا سام آلتمن از اسباب بازی خود خسته شده است؟ آیا طرح انتقال به دامنه جدید به نفع دامنه جدید لغو شد؟ آیا فروش برای شروع آزمایشی بود یا شاید اجاره ماه به ماه؟ آیا یک جنگ مناقصه وجود داشت، یا کسی علاقه خود را از دست داد؟

در هر صورت، در نهایت احساس می‌کنید که چند مرد ثروتمند بر سر یک شی براق با هم درگیر هستند. ChatGPT شناخته‌شده‌ترین برند در هوش مصنوعی است – پس چرا میلیون‌ها دلار برای شروع یک برند جدید از ابتدا پرداخت کنید؟ و X.ai در حال حاضر کوتاه و به یاد ماندنی است یا حداقل تا زمانی که هشت شرکت ماسک دیگر به نام X وجود داشته باشند و هیچ چیز ارزش دیدن در سایت وجود ندارد، پس چرا برای تغییر مسیر یک سایت خالی دیگر هزینه زیادی بپردازید؟ شایان ذکر است که OpenAI هرگز واقعاً تأیید نکرد که دامنه را خریداری کرده است و ماسک هنوز ایمیل‌های ما را برنمی‌گرداند.

من گمان می‌کنم که در نهایت هیچ‌کس واقعاً اهمیتی نمی‌دهد که چه کسی مالک AI.com است، و مردم در واقع ممکن است به هر نهاد شرکتی که مشخصاً یک دامنه بیهوده است، مشکوک باشند. بیایید همه قبول کنیم که از آن استفاده نکنیم. که به همه درس خواهد داد.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *