نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:00 ب.ظ

جوامع متصل: پیشگام در عصر شهرهای هوشمند

جوامع متصل: پیشگام در عصر شهرهای هوشمند

13 مارس 2024-© shutterstock/ImagineDesign

نائومی الیا، سرپرست بخش عمومی در Juniper Networks UKI، درباره اهمیت شهرهای هوشمند که از فناوری و راه‌حل‌های مبتنی بر داده‌ها برای بهبود جنبه‌های مختلف زندگی شهری استفاده می‌کنند، صحبت می‌کند.

شهرهای هوشمند از فناوری و راه حل های مبتنی بر داده برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان، بهبود کارایی عملیات شهری و رسیدگی به مسائلی مانند تراکم ترافیک، آلودگی و امنیت عمومی استفاده می کنند.

تعریف گسترده ای است – و دلیل خوبی دارد. از این گذشته، فناوری دائماً در حال تغییر است و شهرها نیازهای متنوعی دارند که می توانند در طول زمان تغییر کنند. در نتیجه، تبدیل شدن به یک شهر هوشمند معمولا یک سفر است تا یک مقصد.اما هر تعریف دقیقی که باشد، شهرهای هوشمند در حال افزایش هستند. اکنون، بسیاری از دولت‌های محلی در حال استفاده از فناوری‌های هوشمند هستند و از مزایای آن بهره می‌برند.

تقویت Wi-Fi برای جامعه

اگر یک دولت محلی بخواهد شهر، شهرک یا منطقه ای هوشمند بسازد، شبکه های Wi-Fi قوی و موثر ضروری هستند.

شورای شهرستان هرتفوردشایر، انگلستان، اخیراً زیرساخت Wi-Fi خود را در بیش از 300 اداره دولتی و مرکز اجتماعی ارتقا داده است. در حالی که دسترسی به اینترنت عمومی مدت‌ها در کتابخانه‌ها، مراکز اجتماعی و سایر مراکز اجتماعی در دسترس بود، شبکه بی‌سیم با سرعت پایین برای اهداف مشارکت گسترده جامعه مناسب نبود.

انتخاب شبکه ای با قابلیت های هوش مصنوعی قوی به شورای شهرستان هرتفوردشایر کمک کرده است تا تجربیات کاربران شبکه قابل اعتماد، قابل پیش بینی و قابل اندازه گیری را ارائه دهد. اکنون، وای فای این شهرستان امن است و مدیریت آن آسان است، و اتصال بهبود یافته با تشویق ساکنان به استفاده از فضاهای عمومی و تقویت حس با هم بودن، به نفع جامعه است.

کارکنان شورا نیز سود می برند – با وای فای اداری سریعتر و ایمن تر، سبک کاری ترکیبی به طور کامل پشتیبانی می شود. علاوه بر این، معماری ابری شبکه و قابلیت‌های هوش مصنوعی به تیم کمک می‌کند تا به داده‌های مناسب دسترسی پیدا کند.موانع راه حداقل بوده است. در واقع، استقرار منجر به صفر شدن مشکلات مربوط به شبکه شد. یک دستیار هوش مصنوعی مجازی نیز در تشخیص و حل مشکلات، ارائه بینش در زمان واقعی به روشی کاربرپسند، نقش موثری دارد.

اگر و زمانی که شورای شهرستان هرتفوردشایر بخواهد فناوری های هوشمند دیگری را به کار گیرد، زیرساخت های اساسی را برای ساختن خواهد داشت.

لاس وگاس، ایالات متحده، همه چیز را فراتر برده است – و اکنون به عنوان نمونه ای برجسته از یک شهر هوشمند عمل می کند. با استقرار بزرگترین شبکه خصوصی 5G در کشور، در کنار اینترنت اشیا و فناوری‌های اتوماسیون، اتصال شهر اکنون در خدمت دولت، مدارس دولتی و گردشگری است.

به لطف زیرساخت های هوشمند شهر، هم ساکنان و هم بازدیدکنندگان از روشنایی هوشمند خیابان، داده های جرم و جنایت در زمان واقعی و سیستم های ایمنی خودروهای خودمختار قوی تر بهره مند می شوند. این شبکه همچنین برای آینده آماده است: آنچه که در آینده پیش می‌آید به دولت شهر بستگی دارد و گزینه‌های نوآوری تقریباً بی‌شماری است.

گزینه های زیادی برای نوآوری وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از شهرها از چراغ های راهنمایی هوشمند استفاده می کنند. اینها برای کاهش ازدحام، کاهش زمان انتظار و تقویت ایمنی طراحی شده‌اند. مجهز به حسگرها و دوربین ها می توانند حضور وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه سواران را در تقاطع ها تشخیص دهند.

اتصال داخلی به آنها اجازه می دهد تا با یک سیستم مدیریت ترافیک مرکزی ارتباط برقرار کنند و زمان بندی سیگنال را می توان بر اساس زمان روز و الگوهای روز هفته بهینه کرد و به راحتی تنظیم کرد. شهروندان واقعاً می‌توانند از این چراغ‌ها بهره ببرند، زیرا تأخیرهای ناامیدکننده را به حداقل می‌رسانند و جریان‌های ترافیکی روان‌تر و سریع‌تر را ترویج می‌کنند که به نوبه خود به کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌ها و بهبود بهره‌وری کمک می‌کند.

در جاهای دیگر، تعدادی از شهرها و شهرها (به عنوان مثال، منچستر و کرودون) از حسگرهایی برای تشخیص ردپایی در طول سال استفاده می کنند. این نظارت می‌تواند مناطقی را که بیش از حد و کم استفاده شده‌اند، برجسته کند – اطلاعاتی که می‌تواند به برنامه‌ریزان شهری امکان ارزیابی مجدد هدف یک منطقه خاص یا برجسته کردن مناطق مستعد شلوغی را بدهد.

علاوه بر این، برخی شهرها از ایستگاه های شارژ هوشمند EV استفاده می کنند. این سنسورها با مجهز شدن به حسگرها می‌توانند داده‌های مربوط به الگوهای استفاده، مصرف انرژی و اوج تقاضا را جمع‌آوری کنند. سپس برنامه ریزان شهری می توانند از این داده ها برای بهینه سازی مکان ایستگاه های شارژ و مدیریت کارآمدتر منابع انرژی استفاده کنند.

راه حل های هوشمند معمولاً مختص شهر هستند – و این مهم است. بالاخره هیچ دو شهری شبیه هم نیستند. یک شهر ممکن است نیاز مبرمی به مدیریت ترافیک بهتر داشته باشد.

دیگری ممکن است بخواهد جوامع را به هم متصل کند یا جرم و جنایت را کاهش دهد. مهمترین چیز این است که رویکردی متناسب داشته باشید و از فکر کردن به یک اندازه اجتناب کنید (اما از نمونه های دیگر الهام بگیرید و اینکه چگونه فناوری شبکه های هوش مصنوعی مناسب می تواند نوآوری برجسته ای ارائه دهد).

با درک الزامات خاص، دولت های محلی می توانند از فناوری برای ارائه نتایج معنادار استفاده کنند.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *