نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:17 ق.ظ

 انتشار راهنمای ردپای کربن محصول لیتیومی پیشگامانه

 انتشار راهنمای ردپای کربن محصول لیتیومی پیشگامانه

13 مارس 2024-ردپای کربن محصول-© shutterstock/Black_Kira

انجمن بین المللی لیتیوم (ILiA) دستورالعمل ردپای کربن محصول لیتیوم (PCF) را در یک فرایند توسعه قابل توجه که صنعت لیتیوم را بهبود می بخشد، راه اندازی کرده است.

ردپای کربن محصول ILIA یک رویکرد استاندارد شده برای محاسبه ردپای کربن تولید لیتیوم کربنات، هیدروکسید و سایر محصولات لیتیومی را در اختیار بخش جهانی لیتیوم قرار می دهد.

Anand Sheth، رئیس مؤسس ILiA، بر اهمیت این راهنمایی تاکید کرد: داشتن روش ردپای کربن محصول که در سراسر جهان سازگار باشد تا امکان محاسبه دقیق انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و مقایسه های معنادار را فراهم کند، مهم است.

فرآیند توسعه و همکاری صنعت

این راهنما تحت هدایت Mark de Boer از Albemarle Corporation، که کمیته فرعی لیتیوم پایدار ILiA را رهبری می‌کند، ایجاد شد.این پروژه با مشارکت 45 سازمان در صنعت لیتیوم توسط Drielsma Resources Europe نظارت شد.

ما هر کسی را که قصد ایجاد PCF برای یک محصول لیتیومی را دارد تشویق می‌کنیم که از این راهنما استفاده کند زیرا مقایسه‌پذیری مطالعات را افزایش می‌دهد. ما همچنین از کاربران دعوت می کنیم تا به این راهنمایی مراجعه کنند تا یک مرجع مشترک ایجاد کنند و بازخورد خود را به ما ارائه دهند.

ساختار و محتوای راهنمای PCF

این راهنما یک سند مختصر و عملی است که تمام جنبه های ضروری PCF لیتیوم را پوشش می دهد.

دارای چک لیستی از نقاط خطر گازهای گلخانه ای در تولید لیتیوم است تا اطمینان حاصل شود که انتشارات به طور دقیق در محاسبات PCF محاسبه می شوند. علاوه بر این، به محصولات مشترک و استراتژی های مدیریت آنها می پردازد.

سازگاری در روش های تولید

راهنمای PCF لیتیوم در روش های مختلف تولید، از جمله آب نمک، سنگ سخت و خاک رس قابل انطباق است.

با مشارکت گسترده و پایبندی به استانداردهای تعیین شده، ILIA پیش بینی می کند که این راهنمایی به عنوان مهمترین نقطه مرجع برای محاسبه PCF هر محصول لیتیومی ظاهر شود.

همسویی با استانداردهای موجود

این دستورالعمل اجازه می دهد تا ردپای کربن محصول در زمینه صنعت لیتیوم با تفسیر و مطابقت با تمام استانداردهای مربوطه توسعه یابد و با استانداردهای موجود رقابت نمی کند.

پیتر ارن، متخصص لیتیوم، اظهار داشت: «این قابل توجه بوده است که چگونه ILIA با بازیگران صنعت برای انتشار اولین راهنمای PCF لیتیوم راهنمایی و مشورت کرده است. هدف این است که در آینده، اعداد و ارقام داستان را با حداکثر شفافیت بیان کنند و زنجیره تامین لیتیوم را پایدارتر کنند.در عصری که پایداری در درجه اول اهمیت قرار دارد، راه‌اندازی راهنمای ردپای کربن محصول لیتیوم توسط ILiA، لحظه‌ای مهم برای صنعت لیتیوم است.

سارا کولبورن، سرپرست پایداری در هوش معدنی بنچمارک، این اهمیت را تکرار کرد: «تقاضای رو به رشدی برای درک نقاط داغ محیطی در تولید لیتیوم وجود دارد.این توسعه یک رویکرد استاندارد در حسابداری ردپای کربن امکان مقایسه سیب به سیب بین منابع مواد را فراهم می کند.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *