نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 7:39 ق.ظ

60 درصد از برق اروپا در دو ماه اول سال 2024 با انرژی پاک تامین شد.

60 درصد از برق اروپا در دو ماه اول سال 2024 با انرژی پاک تامین شد.

اندی کوربلی -9 آوریل 2024-توربین‌های بادی ایرلندی – David de la Iglesia Villar، دارای مجوز CC.

طبق یک اتاق فکر انرژی، تولید 516.5 تراوات ساعت برق تجدیدپذیر اروپا در ژانویه و فوریه 60 درصد از تقاضای برق کلی را برآورده کرد.این تولید نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش 12 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و به دلیل رشد قوی سال به سال در بخش های برق آبی و بادی و بازگشت مجدد در بخش هسته ای بوده است.

اندیشکده Ember گزارش می دهد که همزمان با این کاهش 12 درصدی سالانه در استفاده از سوخت های فسیلی، با کاهش 15 درصدی انرژی ناشی از نیروگاه های زغال سنگ بود.

برخلاف این فرض که این کار مزارع خورشیدی و توربین‌های بادی است، دو منبع با رشد سریع در سراسر اروپا، عملکرد قوی توسط هسته‌ای با رشد 4 درصدی در سال و انرژی آبی که 17.2 درصد از کل تقاضای برق قاره‌ای را تشکیل می‌دهد، رهبری می‌شود. بالاترین درصد برق آبی که تا به حال در اروپا تولید شده است.

مصرف برق آبی با رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته به 152 تراوات ساعت رسید که در راس آنها نروژ، فرانسه، سوئیس و پرتغال بودند. این شش برابر کل بازده انرژی خورشیدی اروپا بود که به 24 تراوات ساعت رسید.

انرژی باد در دو ماه اول سال 2024 137.5 تراوات ساعت برق تولید کرد که 14 درصد افزایش داشت.

چندین کشور، مانند ایرلند و پرتغال، روزهای تک روزه یا چند روزه را ثبت می کنند که در آن دو سوم اکثریت یا بیشتر از جمعیت آنها به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند.

علاوه بر این، کشورهای اروپایی در حال ارائه ایده‌های هوشمندانه و بلندپروازانه برای چگونگی ادغام بیشتر منابع انرژی سبز در جوامع خود هستند. تجسم طرح پیوسته پیشروی لیورپول برای ساخت بزرگترین پروژه نیروی جزر و مدی جهان در سراسر دلتای رودخانه مرسی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *