نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 4:53 ق.ظ

استفاده از حشرات برای جایگزینی ذرت، سویا و پودر ماهی به عنوان خوراک دام

استفاده از حشرات برای جایگزینی ذرت، سویا و پودر ماهی به عنوان خوراک دام

اندی کوربلی -8 آوریل 2024-تصویر دیجیتالی از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه لیدز با مرکز پرورش مگس متصل – اعتبار، Entocycle.

در چند سال گذشته در رسانه‌ها صحبت‌های زیادی در مورد پروتئین حشرات وجود داشته است، چه در گوشت گاو پرورشی، چه در حالت‌های پروتئینی یا سایر برنامه‌های فرآوری شده استفاده شود، اما یک استارت‌آپ در بریتانیا راهی برای ادغام حشرات در غذا ارائه کرده است. زنجیره تامین به گونه ای که نه تنها انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، بلکه باعث ناراحتی معده نمی شود.

Entocycle که اکنون 9 ساله است، از حشرات برای جایگزینی ذرت، سویا و پودر ماهی به عنوان خوراک دام با کیفیت بالا برای خوک ها و مرغ ها استفاده می کند.

از منابع اصلی گوشت در سراسر جهان، مرغ و خوک در صنعت به عنوان “تک معده” شناخته می شوند، به این معنی که در مقایسه با سایر منابع گوشتی مانند گوشت گاو، گوسفند و بز که نشخوارکنندگان هستند، یک معده دارند، به این معنی که آنها چندین معده دارند.

نشخوارکنندگان فقط علف، علوفه و سایر مواد گیاهی می خورند، اما در حالی که جوجه ها و خوک ها سال ها از ذرت، سویا و سایر محصولات کشاورزی تغذیه می کردند، حشرات بخش مهم و بزرگی از رژیم غذایی طبیعی آنها را تشکیل می دادند، به ویژه برای دومی. باید به یاد داشته باشیم که ماکیان ها از پرندگان جنگل های استوایی اهلی شده اند.

در مرکز توسعه انتوسیکل لندن، هزاران لارو مگس سرباز سیاه پوست به خوراک پروتئینی برای خوک ها و مرغ ها تبدیل می شوند. این گونه مگس تقریباً هر غذای هدر رفته را می خورد، و پرورش حشرات را به یک ضربه مضاعف برای مدیریت ضایعات زیست محیطی تبدیل می کند، زیرا پتانسیل انحراف ضایعات مواد غذایی از محل های دفن زباله را ارائه می دهد، جایی که به طور معمول متان تولید می کنند، گلخانه ای قوی، هرچند کوتاه مدت.

کیران ویتاکر بنیانگذار و مدیر اجرایی Entocycle می گوید: «این سریع ترین، ارزان ترین و پایدارترین حشره برای کشاورزی است و یک گونه غیر بیماری و غیر آفتی است که در سراسر جهان یافت می شود.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که مگس قادر به تولید مقدار کافی تخم مرغ برای تولید غذای کافی برای تمام مرغداری ها و گوشت خوک در جهان نیست، اما در واقع مقدار زیادی پروتئین تولید می کنند که خیلی بیشتر از این است.

مطالعه قبلی منتشر شده در سال 2021 نشان داد که تامین کود خوک با لارو مگس سرباز سیاه به طور قابل ملاحظه ای سطوح مواد مغذی کود را با کاهش نیتروژن، کربن، انرژی، فسفر و پتاسیم در مواد باقیمانده کاهش می دهد و به طور بالقوه مشکلات زیست محیطی ناشی از کود اضافی در مزارع را کاهش می دهد.

این مگس ها همچنین با چندین مطالعه علمی که در سال های اخیر از مزایای آن حمایت می کنند، تأثیر مثبتی بر سلامت حیوانات دارند. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که مکمل لارو مگس سرباز سیاه در رژیم غذایی خوک اثرات مفیدی بر عملکرد رشد خوک ها و بهبود کیفیت گوشت دارد.

به همین دلیل، یک مرکز پرورش مگس 40 فوتی توسعه یافته توسط Entocycle در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه لیدز نصب شد که فناوری نوآورانه کشاورزی را در مزرعه ای آزمایش می کند که هدف آن کاملا دایره ای است.

در سراسر اقیانوس اطلس، غول غذایی ایالات متحده Cargill در حال حاضر از خوراک حشرات در عملیات گوشت خوک و طیور خود استفاده می کند که توسط شرکتی به نام Innovafeed ساخته شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *