نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:59 ب.ظ

قدیمی ترین فسیل از نوروپتران لارو در مغولستان داخلی یافت شد

15 فوریه 2023 – توسط باب یرکا،  -بازسازی اکولوژیکی Palaeoneurorthus baii gen. et sp. نوامبر (توسط بای بینگ یانگ). رنگ ها فقط هنری هستند اعتبار: مجموعه مقالات انجمن سلطنتی

تیمی از دیرینه شناسان در پردیس شنژن دانشگاه سان یات سن، با همکاری یکی از همکارانش از آزمایشگاه کلیدی ایالتی زیست شناسی استرس سلولی، هر دو در چین، قدیمی ترین فسیل شناخته شده از نوروپتران لارو را شناسایی کردند.

این گروه در مقاله خود که در مجله Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است، فسیل را شرح می دهد، لارو اژدهای غول پیکری که در سایت حفاری Daohugou Beds، در مغولستان داخلی، چین کشف شده است.

بال‌های توری نوعی حشره با بال‌های بزرگ و شفاف هستند – برخی از آنها تا 65 میلی‌متر طول بال دارند. آنها بیشتر در آمریکای شمالی و اروپا زندگی می کنند. تحقیقات قبلی نشان داده است که آنها بخش های بزرگی از آسیا را نیز اشغال می کردند. آنها در حال حاضر به عنوان قدیمی ترین نوروپتران طبقه بندی می شوند که تقریباً به 165 میلیون سال قبل باز می گردد. در این تلاش جدید، تیم تحقیقاتی آنچه را که به عقیده آنها قدیمی ترین کشف شده تاکنون بوده است، شناسایی کرده است

در حین حفاری، یک بیل مکانیکی به نام بای بینگیانگ چیزی را پیدا کرد که تیم تحقیقاتی آن را به عنوان شکل لارو فسیل شده یک حشره توری توصیف می کند. این ماده در لایه ای از سیلت سنگ توفی فشرده همراه با سایر حشرات باستانی کشف شد. این نمونه فسیلی با سایر بال‌های توری متفاوت است – علاوه بر جثه بزرگ، گردن بلندی دارد – اندازه‌ای که نشان می‌دهد لارو در گرفتن و خوردن طعمه کاملاً موفق بوده است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که چنین حشراتی به‌خاطر برآمدگی‌های سر که برای ضربه زدن و کشتن طعمه استفاده می‌شوند، شناخته شده‌اند. در نمونه فسیلی، استایلت در بالای دهانه رحم (گردن) کشیده قرار داشت و ظاهری شبیه زرافه به آن می‌داد. با طول 41.2 میلی متر، گردن به اندازه کافی دراز بود که به لاروها اجازه می داد در پشت گیاهان نسبتاً بلند یا اشیاء دیگر پنهان شوند و به دنبال طعمه های نامطمئن باشند.

در دوران مدرن، در نواحی اطراف جویبارهای کوهستانی در میان بسترهای مرطوب باقی مانده – لاروها در نهرها زندگی می کنند. مطالعه نمونه فسیلی کشف شده در این تلاش جدید نشان می دهد که لاروها در کف یک دریاچه کم عمق زندگی می کردند. تیم این گونه جدید را Palaeoneurorthus baii نامگذاری کرده است.

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *