نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 8:25 ب.ظ

آماده شدن آمریکا برای پرتاب یک پمپ بنزین به فضا برای سوخت گیری

آماده شدن آمریکا برای پرتاب یک پمپ بنزین به فضا برای سوخت گیری

شبکه خبر خوب -7 آوریل 2024-برداشت هنرمند از سرویس‌دهنده نمونه اولیه Astroscale برای سوخت‌گیری (APS-R) – اعتبار: ASTROSCALE از طریق SWNS

فضاپیمایی در حال ساخت است که می‌تواند به دور زمین بچرخد و به فضاپیما ‌های دیگری که نیاز به سوخت دارند کمک کند و ماموریت‌های خود را افزایش دهد.

موسسه تحقیقاتی جنوب غربی (SwRI) در سن آنتونیو، تگزاس، یک فضاپیمای کوچک نمایشی را به عنوان بخشی از پروژه 25.5 میلیون دلاری تحرک و لجستیک فضایی (SML) با بودجه نیروی فضایی ایالات متحده (که در سال 2019 توسط کنگره ایجاد شد) خواهد ساخت و آزمایش خواهد کرد.

این فضاپیما که Astroscale Prototype Servicer برای سوخت‌گیری (APS-R) نامیده می‌شود، توسط پیمانکار اصلی Astroscale هدایت می‌شود، پیشران هیدرازین را از یک انبار – همچنین در مدار – به فضاپیماهایی که سوختشان کم است حمل می‌کند.

برنامه ریزی شده است که تا سال 2026 آماده پرتاب شود، APS-R می تواند به هر فضاپیما مجهز به پورت سوخت گیری سازگار سرویس دهد.

استیو تامپسن، مهندس سیستم های پروژه SwRI، گفت: «کم شدن سوخت یک مسئله رایج برای فضاپیماهای موجود در مدار زمین است. هنگامی که آنها تمام سوخت خود را خرج کردند، ماموریت آنها به پایان می رسد – حتی اگر وسیله نقلیه ممکن است از سلامتی عالی برخوردار باشد.یک وسیله نقلیه سوخت‌رسان می‌تواند این مأموریت‌ها را افزایش دهد و ما می‌توانیم طول عمر بیشتری را از فضاپیماهایی که از قبل در مدار هستند دریافت کنیم.

APS-R در مدار به دور زمین کار خواهد کرد، به این معنی که یک مدار دایره ای همگام با دوره چرخشی 24 ساعته زمین را دنبال می کند.

تامپسن گفت: «اخیراً رویکردهای دیگری برای افزایش عمر ظاهر شده است، مانند وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند از رانشگرهای خود برای هل دادن فضاپیمای دیگری به جایی که باید برود پس از اتمام سوخت استفاده کند.» یک وسیله نقلیه سوخت‌گیری، گزینه‌های افزایش عمر را با جایگزینی انعطاف‌پذیر گسترش می‌دهد.

طی 16 ماه آینده، SwRI وسیله نقلیه میزبان را که بسیار کوچک است، در مرکز پردازش جدید موسسه خواهد ساخت.حداکثر ابعاد 24 در 28 در 45 اینچ است که برای پرتاب ذخیره می شود، و وزن کل جرم پرتاب وسیله نقلیه، با احتساب پیشرانه، تنها 437 پوند است.

وقتی فضاپیمای میزبان کامل شد، SwRI محموله ارائه شده توسط Astroscale را ادغام می‌کند و آزمایش‌های محیطی در سطح سیستم را انجام می‌دهد تا وسیله نقلیه را برای پرتاب آماده کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *