نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 6:29 ق.ظ

قیمت ، بزرگترین مانع برای بازار پر جنب و جوش خودروهای دست دوم الکتریکی

قیمت ، بزرگترین مانع برای بازار پر جنب و جوش خودروهای دست دوم الکتریکی

19 آوریل 2024 -توسط مگان شومان، دانشگاه راتگرز-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس مطالعه راتگرز، سیاست‌های خبری و یارانه‌های گسترده‌تر برای کمک به خریداران کم‌درآمد برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی مستعمل مورد نیاز است.

از آنجایی که پذیرندگان اولیه خودروهای الکتریکی (EVs)  جدیدترین مدل‌ها را معامله می‌کنند، بازار خودروهای برقی مستعمل در ایالات متحده شروع به رشد کرده است. با این حال بسیاری از خریداران بالقوه، به‌ویژه رانندگان کم درآمد، نسبت به امکانات خودروهای الکتریکی بدبین هستند و بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه راتگرز-نیوبرانزویک انجام شده است، قیمت آن را به تعویق می‌اندازند.

وی سان لو، دانشجوی فارغ التحصیل سابق مدرسه ادوارد جی بلوستاین گفت: «در حالی که انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی قطعه مهمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است، بازار وسایل نقلیه الکتریکی مستعمل در ایالات متحده همچنان تحت سلطه خانواده‌های ثروتمند است. برنامه ریزی و سیاست عمومی در “یافته‌های ما سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهند که چرا ممکن است چنین باشد.”

مطالعه Loh در مجله Transportation Research Part D: Transport and Environment منتشر شده است.

برای درک اینکه چه چیزی خریداران اقشار مختلف درآمدی را برای خرید وسایل نقلیه باتری دست دوم برقی ترغیب می کند، Loh و Robert B. Noland، مدیر مرکز حمل و نقل Rutgers Alan M. Voorhees، یک نظرسنجی سراسری از صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی طراحی و انجام دادند. شرکت‌کنندگان از طریق گروه‌های بحث خودروهای الکتریکی در Reddit و Facebook به‌کار گرفته شدند.

علاوه بر اطلاعات جمعیت شناختی و اجتماعی-اقتصادی، از شرکت کنندگان سؤالاتی در رابطه با نگرانی های پیش از خرید، به ویژه در مورد عملکرد باتری، در دسترس بودن شارژ، قیمت، محدوده رانندگی، در دسترس بودن خودروهای الکتریکی کارکرده در بازار و هزینه نصب شارژر خانگی پرسیده شد.در مجموع، 1167 مالک خودروهای برقی مستعمل در بیش از 12 ایالت بین سپتامبر تا اکتبر 2022 مورد بررسی قرار گرفتند.

با جداسازی درآمد خانوار، محققان دریافتند قیمت، در دسترس بودن شارژ و عملکرد باتری مهمترین نگرانی خریداران در هنگام خرید خودروی برقی دست دوم است. با این حال، نگرانی ها به طور جهانی به اشتراک گذاشته نشد.

کسانی که درآمد سالانه کمتر از 50000 دلار دارند بیشتر از کسانی که بیش از 150000 دلار درآمد دارند نگران در دسترس بودن ایستگاه های شارژ هستند، در حالی که آنهایی که در پایین ترین انتها طیف درآمدی قرار دارند 32 درصد کمتر از آنهایی که در بالاترین سطح درآمد دارند نگران عملکرد باتری هستند. لو گفت که رانندگان کم‌درآمد معمولاً رفت‌وآمدهای کوتاه‌تری دارند که می‌تواند نابرابری را توضیح دهد.

علاوه بر این، صاحبان خودروهای برقی مستعمل با درآمد سالانه خانوار کمتر از میانگین ملی 75000 دلار نسبت به کسانی که درآمد خانوارشان بالاتر از 150000 دلار در سال است بیشتر نگران قیمت بودند.

نولاند گفت: «در مجموع، این یافته‌ها نشان می‌دهد که تقاضای خودروهای الکتریکی ممکن است هنوز برای خانوارهای کم‌درآمد در ایالات متحده گسترده نباشد. تشویق به پذیرش EV در سراسر کشور مستلزم جذب گسترده تر خودروهای برقی جدید و مستعمل از همه سطوح درآمدی است.

لو، که اکنون در دانشگاه میشیگان به عنوان آماردان ارشد کار می کند، گفت که تغییرات سیاست می تواند به افزایش جذب خودروهای برقی استفاده شده در بین گروه های درآمدی کمک کند. او گفت که افزایش در دسترس بودن ایستگاه های شارژ و گسترش یارانه ها برای خرید خودروهای دست دوم دو ایده است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد.

لوه گفت: «خریداران همیشه خودروهای برقی را با موتورهای احتراقی مقایسه می‌کنند. به همین دلیل است که باید خلاقانه در مورد جذاب‌تر کردن آن برای افرادی از گروه‌های درآمدی مختلف فکر کنیم تا گزینه EV مورد استفاده را در نظر بگیرند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *