نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:00 ق.ظ

مقایسه قیمت داروهای تجویزی بین المللی

مقایسه قیمت داروهای تجویزی بین المللی

تخمین ها با استفاده از داده های 2022-توسط اندرو دبلیو. مولکای، دانیل شوام، سوزان ال. لاوجوی

     در سال 2022، تفاوت قیمت دارو بین ایالات متحده و سایر کشورها چقدر بود؟

     مقایسه قیمت ها در دسته بندی داروها و با رویکردهای روش شناختی متفاوت چگونه است؟

     چگونه این قیمت ها با داده های سال 2018 مقایسه می شود؟

درک میزان بالاتر بودن قیمت داروهای تجویزی در ایالات متحده نسبت به سایر کشورها – پس از در نظر گرفتن تفاوت‌ها در حجم و ترکیب داروها – هنگام توسعه و هدف‌گیری سیاست‌هایی برای رسیدگی به رشد هزینه‌های دارو و تأثیر مالی داروها مفید است. داروهای تجویزی برای مصرف کنندگان این گزارش یافته‌های حاصل از مقایسه قیمت دارو در ایالات متحده و سایر کشورهای پردرآمد را بر اساس داده‌های سال 2022 خلاصه می‌کند و نتایجی را برای انواع خاصی از داروها، از جمله داروهای مبتکر با نام تجاری و داروهای ژنریک بدون مارک، و از تحلیل‌های حساسیت ارائه می‌کند.

یافته های کلیدی

     به جز ژنریک های بدون مارک، قیمت ناخالص داروی تولید کننده در ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر از سایر کشورها بود.

     در کل داروها، قیمت ایالات متحده 278 درصد قیمت سایر کشورها بود.

     قیمت ناخالص ایالات متحده برای داروهای مبتکر با نام تجاری 422 درصد از قیمت ها در کشورهای مقایسه بود.

     پس از اعمال تعدیل تخفیف‌های پرداخت شده توسط تولیدکنندگان، قیمت‌های خالص ایالات متحده برای داروهای ابتگاری با نام تجاری نسبتاً پایین‌تر بود، اما همچنان بیش از سه برابر قیمت‌های سایر کشورها بود.

     ایالات متحده قیمت های کمتری برای ژنریک های بدون مارک نسبت به بسیاری از کشورها داشت. ژنریک های بدون مارک 90 درصد از حجم داروهای تجویزی ایالات متحده را تشکیل می دهند – سهمی بسیار بیشتر از 41 درصد برای کشورهای مقایسه کننده – اما تنها 8 درصد از هزینه های داروهای تجویزی ایالات متحده با قیمت ناخالص تولید کننده (در مقایسه با 13 درصد در سایر کشورها).

     در مقابل، داروهای مبتکر با نام تجاری تنها 7 درصد از حجم داروهای تجویزی ایالات متحده و 87 درصد از هزینه داروهای تجویزی ایالات متحده را تشکیل می دهند (در مقایسه با 29 درصد از حجم و 74 درصد هزینه در سایر کشورها).

     به طور کلی، سهم قابل توجه بازار ژنریک بدون مارک ایالات متحده و متوسط قیمت های ژنریک بدون نام تجاری پایین، به طور کامل قیمت های مبتکر نام تجاری بالاتر را جبران نکرد.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *