نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:24 ب.ظ

ممنوعیت اپل واچ در برخورد با پتنت ایالات متحده اجرایی شد

ممنوعیت اپل واچ در برخورد با پتنت ایالات متحده اجرایی شد

27 دسامبر 2023 -دستگاه های Apple Watch Ultra 2 برای فروش در لس آنجلس نمایش داده می شوند.

ممنوعیت برخی از مدل‌های ساعت هوشمند اپل از آمریکا، پس از اینکه دولت بایدن تصمیم گرفت حکم در مورد نقض حق ثبت اختراع را وتو نکند، اجرایی شد.

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) در ماه اکتبر تصمیم گرفت مدل‌های اپل واچ را به دلیل فناوری ثبت شده برای تشخیص سطح اکسیژن خون ممنوع کند.

اپل ادعا می کند که یافته ITC اشتباه بوده و باید معکوس شود، اما هفته گذشته فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در ایالات متحده را متوقف کرد.این سازنده آیفون گفت که این تصمیم را در دادگاه فدرال ایالات متحده تجدید نظر خواهد کرد.

این حرکت در 21 دسامبر در فروشگاه آنلاین اپل به اجرا درآمد و فروش مکان‌های خرده‌فروشی در 24 دسامبر – درست قبل از تعطیلات – متوقف شد.

این دستور ناشی از شکایتی بود که در اواسط سال 2021 توسط شرکت Masimo به کمیسیون ارائه شد، که در آن سازنده تجهیزات پزشکی اپل را به نقض “عملکرد اکسیمتری مبتنی بر نور” متهم کرد.

ماسیمو ادعا می‌کند که این فناوری را اختراع کرده است و اپل کارمندانش را برای دسترسی به این دانش تحت تعقیب قرار داده است.

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده  در بیانیه ای اعلام کرد: «پس از رایزنی های دقیق، سفیر (کاترین) تای تصمیم گرفت تصمیم خود را لغو نکند و تصمیم ITC در 26 دسامبر 2023 نهایی شد.

اگرچه رئیس جمهور ایالات متحده صلاحیت لغو ممنوعیت را دارد، چنین اقداماتی به ندرت انجام می شود.

اپل به طور پیوسته ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی را با هر نسل از اپل واچ خود که بر دسته ساعت‌های هوشمند غالب است، افزایش داده است.در ماه سپتامبر، اپل اپل واچ سری 9 خود را منتشر کرد و از افزایش عملکرد همراه با ویژگی هایی مانند امکان دسترسی و ثبت اطلاعات سلامتی خود خبر داد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما شدیداً با تصمیم USITC و حکم محرومیت ناشی از آن مخالفیم و همه اقدامات را انجام می‌دهیم تا اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در اسرع وقت به مشتریان ایالات متحده بازگردانیم».

در زمان تصمیم اولیه، اپل گفت که Masimo “به اشتباه سعی کرده است از ITC استفاده کند تا یک محصول بالقوه نجات دهنده را از میلیون ها مصرف کننده آمریکایی حفظ کند، در حالی که راه را برای ساعت خود که از اپل کپی می کند ساخته شده است باز کند .”

در ماه مه، محاکمه اتهامات ماسیمو پس از آن که هیئت منصفه نتوانستند به اتفاق آرا رأی صادر کنند، با یک محاکمه نامشروع به پایان رسید.اواخر سال گذشته، اپل دو شکایت نقض حق ثبت اختراع را تنظیم کرد و Masimo را به کپی کردن فناوری Apple Watch متهم کرد.

در ماه نوامبر، Masimo توسط رگولاتورهای ایالات متحده مجوز استفاده از محصول مچ بسته خود را برای استفاده با نسخه و بدون نسخه دریافت کرد.

اپل استدلال کرده است که این شرکت از دعوی قضایی برای ایجاد راه برای محصولات الهام گرفته از اپل واچ خود استفاده می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *