نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:16 ب.ظ

سرمایه گذاری وزارت انرژی ایالات متحده برای تسریع زنجیره تامین و زیرساخت شارژ باتری

سرمایه گذاری وزارت انرژی ایالات متحده برای تسریع زنجیره تامین و زیرساخت شارژ باتری

19 ژانویه 2024-© shutterstock/SkazovD

در یک حرکت مهم به سمت تقویت صنعت خودروهای الکتریکی (EV)، وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) بیش از 131 میلیون دلار برای حمایت از زنجیره تامین باتری EV، زیرساخت های شارژ و رفع چالش های صنعت سرمایه گذاری خواهد کرد.

این حمایت مالی پروژه‌های مختلفی را با هدف پیشبرد تحقیق و توسعه (R&D) در باتری‌های EV و سیستم‌های شارژ هدایت می‌کند و به سمت کنسرسیومی هدایت می‌شود که اولویت‌های حیاتی را برای فاز بعدی تجاری‌سازی خودروهای برقی در مقیاس وسیع هدف قرار می‌دهد.

به عنوان بخشی از این ابتکار، DOE تخصیص 71 میلیون دلار را برای 27 پروژه منتخب تحت دفتر فناوری های خودرو (VTO) در دفتر بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر فاش کرد.

این پروژه‌ها برای مقابله با چالش‌ها و اهداف کلیدی در زنجیره تامین باتری‌های EV، از جمله کاهش هزینه باتری‌های EV، افزایش کارایی حمل‌ونقل عمومی، و گسترش دامنه وسایل نقلیه الکتریکی طراحی شده‌اند.

کاهش هزینه های باتری EV و افزایش برد

تمرکز اصلی پروژه های تامین شده کاهش هزینه باتری های EV با استفاده از مواد ارزان و فراوان است.

هدف محققان دستیابی به این هدف با توسعه باتری‌های لیتیوم گوگرد با چرخه عمر طولانی و با چگالی انرژی بالا است. به طور همزمان، تلاش‌ها به سمت افزایش برد رانندگی EV از طریق مواد سبک وزن پایدار، از جمله نوآوری‌ها در پانل‌های درب و محفظه‌های باتری، هدایت خواهد شد.

تحرک عادلانه و زیرساخت نوآورانه شارژ EV

برای بهبود کارایی و راحتی حمل‌ونقل عمومی، برخی از پروژه‌های انتخاب شده رویکردهای سطح سیستم را برای اطمینان از دسترسی عادلانه به جابجایی بررسی خواهند کرد.علاوه بر این، تلاش متمرکزی برای پیشرفت سیستم‌های شارژ خودروهای الکتریکی داخلی از طریق تحقیق و نمایش فناوری‌های شارژ نوآورانه، از جمله شارژ دوطرفه، انجام خواهد شد.

دیوید ترک، معاون وزیر انرژی ایالات متحده، بر اهمیت این بودجه تاکید کرد: “دولت به پیشبرد نوآوری و تحقیقات مورد نیاز برای ارائه راه حل های حمل و نقل پاک، ارزان و در دسترس برای همه آمریکایی ها کمک می کند.سرمایه‌گذاری‌های اعلام‌شده امروز، توسعه یک شبکه الکتریکی راحت و قابل اعتماد را افزایش می‌دهد و زنجیره تامین باتری داخلی را گسترش می‌دهد – استقلال انرژی کشور ما را تضمین می‌کند و فرصت‌های اقتصادی را ایجاد می‌کند.»

تسریع تجاری سازی EV

کنسرسیوم باتری پیشرفته ایالات متحده LLC (USABC) ذینفع قابل توجهی خواهد بود و 60 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه باتری های پیشرفته مرتبط با خودرو پیش رقابتی دریافت می کند.

این بودجه در پرداختن به اولویت‌های حیاتی در زنجیره تامین باتری EV برای فاز بعدی تجاری‌سازی در مقیاس وسیع بسیار مفید خواهد بود. حوزه‌های تمرکز اصلی کنسرسیوم شامل باتری‌های EV با عملکرد پیشرفته، استفاده از مواد باتری فراوان در زمین، و فرآیندهای بازیافت باتری مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

همه متقاضیان فرصت های بودجه VTO موظف شدند که یک طرح مزایای جامعه را درج کنند. هدف این طرح تضمین این است که مزایای یک سیستم حمل و نقل پاکتر به طور مساوی بین جوامع به اشتراک گذاشته می شود و به اهداف مربوط به دسترسی، پایداری و رشد اقتصادی داخلی می پردازد.

این ابتکارات نشان دهنده گام های مهمی به سمت تامین امنیت زنجیره تامین باتری های برقی داخلی، توسعه راه حل های نوآورانه برای برق رسانی به بخش حمل و نقل و در نهایت دستیابی به آینده انرژی پاک است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *