نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:34 ق.ظ

بالاتر و فراتر از اهداف کربن صفر خالص از طریق کربن زدایی خانه ها

بالاتر و فراتر از اهداف کربن صفر خالص از طریق کربن زدایی خانه ها

19 ژانویه 2024=© shutterstock/Rido

درک هوراکس، مالک خدمات ساختمان پایدار و رئیس گروه ملی کربن زدایی خانه، درباره نیاز به کربن زدایی خانه ها در بریتانیا و چگونگی کمک آن به تعهدات صفر خالص بحث می کند.

یک فرصت طلایی در مقابل ما وجود دارد که چیزهای بیشتری از “برخورد با صفر خالص” برای به دست آوردن آن وجود دارد. به جای اینکه صرفاً کارایی انرژی خانه‌ها را بهبود ببخشیم، می‌توانیم گام منحصربفرد ترکیب مزایای متعدد را در یک حرکت برداریم، که با هم کار می‌کنند تا به صفر خالص کمک کنند، در حالی که کربن زدایی خانه‌ها آنها را ایمن‌تر می‌کند و کیفیت زندگی مردم را بهبود می‌بخشد.

حدود 29 میلیون ملک خانگی در سراسر بریتانیا وجود دارد – از جمله تقریباً 4.5 میلیون خانه اجتماعی – که اکثریت عظیمی از آنها به بهره‌وری انرژی و بهبودهای سطح خرد نیاز دارند.

همانطور که گفته شد، مقیاس چالش نکات مثبتی را ارائه می دهد زیرا فرصت در همه جا وجود دارد. این صنعت در حال حاضر در حال پاسخگویی است و این بر عهده متخصصان مقیاس بزرگ مانند خدمات ساختمان پایدار (UK) با مسئولیت محدود و سایر اعضای گروه ملی کربن زدایی خانه (NHDG)، زنجیره تامین نوظهور و ارائه دهندگان مسکن است که با یکدیگر همکاری کنند و آن را به واقعیت تبدیل کنند.

جذب استعدادهای جدید و ارتقاء مهارت در مقیاس

با نیاز به 200000  برای بهره وری انرژی و فناوری کم کربن تا سال 2030، قابل درک است که چرا اعتماد و سرمایه گذاری بسیار مهم است. مهارت ها و آموزش بزرگترین موانعی هستند که باید از بین بروند.

صنعت به خوبی از تغییر وضعیت که باید برای جذب افراد جدید اتفاق بیفتد آگاه است. تا حدی، ما باید نشان دهیم که چه چیزی می تواند به دست آورد – مانند اینکه چگونه مقاوم سازی و کربن زدایی خانه ها به وضوح زندگی را تغییر می دهد .

از طریق این آثار، ما به طور مستقیم به مردم در بزرگترین بحران های زمان خود، از جمله بحران هزینه زندگی و انرژی کمک می کنیم – کمک به کاهش فشار از خدمات بهداشتی با استانداردهای زندگی بهتر، بهبود سلامت و رفاه و در عین حال کمک به رفع فقر سوخت.این بدان معناست که می‌توانیم ساخت‌وساز را به جذاب‌ترین انتخاب شغلی تبدیل کنیم، اما برای ایمن سازی افرادی که وارد می‌شوند، باید دوره‌ها و مسیرهای روشنی را برای صلاحیت‌های آینده فراهم کنیم.

خوشبختانه، تا زمانی که آنها معیارهای ملی شغلی را رعایت کنند، می توانیم دوره های تخصصی مورد نیاز خود را توسعه و شکل دهیم. این را می توان به عنوان مثال در صنعت عایق بندی مشاهده کرد، جایی که راه های مختلفی برای به دست آوردن بودجه و صلاحیت وجود دارد. گام بعدی ایجاد مسیرهای روشن برای دسترسی افراد به مجموعه مهارت‌های جدید است، زیرا در زمینه‌های تخصصی جدیدتر مانند ارزیابی مقاوم‌سازی یا هماهنگی مقاوم‌سازی آموزش می‌دهند، که همگی در جهت پر کردن شکاف مهارت‌ها کار می‌کنند.

علاوه بر به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و دانش با کسانی که قبلاً در بخش کربن زدایی کار می‌کنند، باید استعدادهای جدیدی را برای گسترش نیروی کار، خروجی آن و توانایی خود برای مقابله با تغییرات آب و هوا، کاهش فقر سوخت و ایجاد مشاغل سبز پایدار درگیر کنیم.

با توجه به نیروی کار فعلی، ما می‌خواهیم یک رویکرد استاندارد برای اعتباربخشی‌ها که به‌عنوان یک مهر کیفیت در طرح‌ها شناخته می‌شود، اجرا کنیم. این به کارگران آرامش خاطر می‌دهد که مهارت‌ها و توانایی‌های آنها در هنگام جستجو یا تضمین کار به درستی منعکس می‌شود. با این حال، کسب‌وکارها انگیزه بهتری برای ارتقای مهارت کارمندان یا جذب کارآموزان جدید خواهند داشت، زیرا بدانند سرمایه‌گذاری‌هایشان هدر نمی‌رود.

برای برخی از ارائه دهندگان، تضمین ثبت نام در دوره های خاص در مناطق خاص می تواند چالش برانگیز باشد. این فرصتی است که اعضای NHDG – پیمانکاران ردیف یک و تامین کنندگان انرژی – می توانند آن را باز کنند که سازمان های کوچکتر نمی توانند از آن استفاده کنند. توانایی آنها در متعهد ساختن تعداد معینی از افراد در زنجیره تامین خود برای آموزش مهارت های خاص، تضمینی برای ارائه دهندگان آموزش برای اجرای دوره ها و همچنین داشتن تخصص برای توسعه دوره ها و مدارک جدید است.

این در نهایت دوام دوره را افزایش می‌دهد و مهارت‌هایی را در جایی که لازم است توسعه می‌دهد، که سپس زنجیره‌های تامین را کاهش می‌دهد و تأثیر اجتماعی مثبتی بر جوامع خواهد داشت.از آنجایی که دوره های مقاوم سازی مورد بحث ما اساساً همه مهارت های جدیدی هستند، ما باید مربیان را آموزش دهیم. چالش این است که افرادی که دارای تخصص مناسب هستند تقاضای فوق‌العاده بالایی برای ارائه کار دارند و بنابراین بعید است از یک فرصت سودآور دور شوند.

باز هم، NHDG پتانسیل زیادی برای تأثیرگذاری بر تغییرات دارد. با 25 عضو، اگر هر یک از افراد مشارکت‌کننده برای انتقال دانش تخصصی خود به سازمان‌های آموزشی که دوره‌ها را برگزار می‌کنند، اعزام شوند، تأثیر گسترده‌تری می‌توان احساس کرد. البته، این تخصص در سازمان‌های کوچک‌تر نیز وجود دارد، اما برای یک تیم 30 نفره فرستادن یک عضو تیم برای این کار بسیار دشوارتر از یک پیمانکار درجه یک است.

ما هنوز در مسیر رسیدن به یک دستورالعمل هماهنگ هستیم. خبر خوب این است که در پنج سال گذشته بیش از هر زمان دیگری شاهد سرمایه گذاری دولت در کربن زدایی خانه ها بوده ایم. پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده است، به طوری که نزدیک به 50٪ از املاک در انگلستان در حال حاضر دارای رتبه EPC از C هستند – از تنها 14٪ در سال 2010.

مشاهده اعلامیه دولت در اواخر سال 2023 بسیار امیدوارکننده بود، که گام مثبت دیگری در جهت کربن زدایی خانه ها در بالا و پایین کردن کشور است. 6 میلیارد پوند که ابتدا در بیانیه پاییز 2022 اعلام شد، بین سال های 2025 تا 2028 تخصیص خواهد یافت و به نفع بخش دولتی، مالکان خصوصی و مالکان خواهد بود.

به عنوان مثال، 1.5 میلیارد پوند اضافی برای طرح ارتقای بویلر این فرصت را می دهد تا این پیشنهاد 7500 پوندی را با پیشنهادات کربن زدایی کل خانه برای خانوارها مرتبط کنیم، که در کنار ECO برای اقدامات پارچه، باید یک پیشنهاد جذاب در مقیاس بزرگ ایجاد کند.

در همین حال، 1.25 میلیارد پوند اضافی برای صندوق کربن زدایی مسکن اجتماعی (SHDF) برای ایجاد 2.5 میلیارد پوند در آن دوره تامین خواهد شد. این چیزی بود که اعضای NHDG در پاییز خواستار آن شدند و به صنعت فرصتی طولانی‌مدت برای توسعه رویکرد مبتنی بر منطقه و استفاده از صرفه‌جویی در مقیاس می‌دهد.

دولت اکنون متعهد شده است که 12.6 میلیارد پوند بین سال های 2022 و 2028 هزینه کند، که بالاتر از تعهدات مانیفست است و حرکتی است که واقعاً برای هزاران نفر تفاوت ایجاد می کند.این باعث ایجاد اعتماد به نفسی می شود که در اوایل سال با کم شدن برخی ابتکارات سبز کاهش یافته بود. با این سطح از تعهد، اعتماد به نفس برای سرمایه گذاری در طرح های آموزشی که کارگران را ارتقا می دهد و نسل بعدی را به ساخت و ساز تشویق می کند، وجود دارد.

با این حال، این صنعت نمی تواند روی موفقیت های خود توقف کند. تعهد ملی باید حفظ و افزایش یابد، با سرمایه گذاری بیشتر و آموزش ها و صلاحیت های پیشرفته تر. ما باید سهم خود را برای همکاری با دولت انجام دهیم تا از بودجه تخصیص یافته حداکثر استفاده را ببریم و فعال بودن خود و راه حل هایی را برای مشکلات منحصر به فرد پیش رو نشان دهیم. در سال 2024، ما می دانیم که NHDG فرصت بزرگی برای همکاری نزدیک با دولت برای شکل دادن به سیاست از طریق مشارکت رو به رشد با وزارت آموزش و وزارت امنیت انرژی و خالص صفر (DESNZ) دارد.

فرصت کربن زدایی خانه در همکاری نهفته است

بدون شک بحران آب و هوا بزرگترین چالشی است که ما به عنوان یک نسل با آن روبرو هستیم و احتمالاً برای چند نسل آینده نیز همین گونه خواهد بود. اقدامات ما به شدت بر آینده سیاره ما و همه ساکنان آن تأثیر می گذارد. این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما امید و پتانسیل را نیز ارائه می دهد. به دلیل اهمیت بسیار مهم این موضوع، فرصتی برای متحد کردن و مقابله با آن است.

پیام واضح است: یک رویکرد هماهنگ برای کار در جهت حل بسیاری از بزرگترین چالش های بریتانیا. صنعت باید مسیر خود را ادامه دهد و برای دستیابی به آن با یکدیگر همکاری کند و در عین حال خود را برای رسیدن به اهداف مشترک مسئول بدانیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *