نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:12 ق.ظ

باتری‌های حالت جامد بر ایمنی و نگرانی‌های آب و هوایی لیتیوم یونی غلبه می‌کنند

باتری‌های حالت جامد بر ایمنی و نگرانی‌های آب و هوایی لیتیوم یونی غلبه می‌کنند

3 فوریه 2024-خودروی برقی فولکس واگن – بیل ابوت

باتری‌های حالت جامد به‌عنوان یک پیشرفت امیدوارکننده ظاهر شده‌اند که به طور بالقوه می‌تواند صنعت خودروهای الکتریکی را متحول کند و خودروهای الکتریکی را حتی تمیزتر و پایدارتر از امروز کند.

آنچه که این نوآوری را پیش می‌برد، معایب بسیاری از باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای برقی امروزی است: ذخیره‌سازی انرژی محدود، نگرانی‌های ایمنی در برابر آتش، طول عمر کوتاه، و ردپای چالش‌برانگیز کربن به دلیل استخراج لیتیوم و سایر فلزات سنگین، همگی محققان را بر آن داشته است تا به کاوش بپردازند. جایگزین، گزینه ها.

باتری‌های حالت جامد با جایگزینی الکترولیت مایع در باتری‌های لیتیوم یونی با الکترولیت جامد، بسیاری از این مشکلات را برطرف می‌کنند. این امر خطر آتش سوزی را کاهش می دهد و امکان ذخیره سازی بیشتر را فراهم می کند.

باتری‌های حالت جامد ردپای کربن کمتری دارند و در عین حال طول عمر بیشتری دارند، بنابراین گزینه‌ای بادوام‌تر و پایدارتر برای خودروهای برقی هستند. به گفته اسکات گورمن در مرکز نوآوری فرآیند، Emagazine.com گزارش داد که باتری‌های حالت جامد از مواد کمتری استفاده می‌کنند و می‌توانند اثرات آب و هوایی را تا 39 درصد در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی کاهش دهند.

آب و هوای ما به طور قابل توجهی از حرکت به سمت باتری‌های حالت جامد سود می‌برد، به‌ویژه به این دلیل که فروش خودروهای الکتریکی سر به فلک کشیده است، زیرا خودروها (و باتری‌های لیتیوم یونی) ارزان‌تر می‌شوند.

تاکنون تویوتا یکی از پیشتازان مسابقه توسعه باتری های حالت جامد بوده است. آنها پس از کشف یک “پیشرفت فناوری” در ژوئن، گفتند که در حال تسریع توسعه برای راه اندازی باتری های EV حالت جامد با شارژ سریع 10 دقیقه ای و برد 750 مایلی هستند. اما هنوز چند سال با آنها فاصله دارد.

فولکس واگن، هیوندای، نیسان و هوندا نیز در حال توسعه باتری های حالت جامد خود هستند.

در تایوان، استارت‌آپ ProLogium در حال حاضر کارخانه باتری‌های حالت جامد خود در مقیاس گیگا را برای تحویل به تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در سال جاری افزایش داده است و برنامه‌هایی برای کارخانه دوم در فرانسه دارد.

شرکت‌های دیگر – Schaeffler که با هوندا کار می‌کند، SolidEnergy Systems، QuantumScape، Solid Power، Sila Nanotechnologies، Albemarle و Ilika – منحصراً به توسعه باتری‌های حالت جامد اختصاص داده شده‌اند که می‌توانند به صورت انبوه ارزان تولید شوند.

بسیاری از پیشرفت‌های دیگر در باتری‌های حالت جامد که در CleanTechnica ثبت شده‌اند، ما را به این باور می‌رسانند که به زودی خودروهای برقی ایمن‌ترین و سبزترین باتری‌های ممکن را در زیر کاپوت خواهند داشت.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *