نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 6:26 ب.ظ

تقویت قابلیت های وزارت دفاع آمریکا برای بررسی حوادث بیولوژیکی

تقویت قابلیت های وزارت دفاع آمریکا برای بررسی حوادث بیولوژیکی

فوریه 2024 -توسط تریسی ریسمن، آنت پریتو

     چرا انتساب استفاده از BW مهم است؟

     در طول یک حادثه بیولوژیکی، از جمله استفاده از BW، چه شواهدی ممکن است اطلاعات ارزشمندی را برای تسهیل اسناد ارائه دهد؟

     وضعیت علم برای تعیین منشا یک حادثه بیولوژیکی از جمله استفاده از BW چگونه است؟

     وزارت دفاع دارای چه قابلیت هایی است یا می تواند برای تسهیل انتساب استفاده از BW ایجاد کند؟

کاخ سفید به وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) نقش رهبری در تلاش های ایالات متحده برای تقویت مکانیسم دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی استفاده  از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی (UNSGM) داده است. در سال 2022، گزارش کاخ سفید بر اهمیت تعیین حقایق مربوط به انتساب استفاده ادعایی از سلاح‌های بیولوژیکی (BW)، از جمله سلاح‌های سمی تأکید کرد. هدف آن گزارش 2022 تشریح رویکرد دولت ایالات متحده برای مقابله با طیف وسیعی از حوادث بیولوژیکی احتمالاً فاجعه‌بار، اعم از طبیعی، تصادفی یا عمدی، و تشریح اهداف  برای تقویت نهاد ‌های دفاع زیستی بود. همچنین اولویت ها و مناطق هدف را برای هر هدف ماموریت در طول یک حادثه بیولوژیکی مشخص می کند.

در این گزارش، نویسندگان مسائل مربوط به انتساب استفاده از BW را بررسی می‌کنند و مناطقی را شناسایی می‌کنند که در آن وزارت دفاع می‌تواند قابلیت‌های خود را برای (1) پشتیبانی از قابلیت‌های تحقیقاتی ایالات متحده در استفاده‌های ادعایی از سلاح‌های بیولوژیکی و سمی و (2) تقویت تلاش‌های بین‌المللی، سازوکارهای سازمان ملل متحد، برای مسئول نگه داشتن بازیگران دولتی و غیردولتی برای استفاده از BW به ویژه تقویت کند.

یافته های کلیدی

انتساب BW به دلایلی فراتر از مسئول دانستن یک بازیگر(ها) مهم است

  • توسعه و حفظ قابلیت‌ها و فرآیندهای قوی در انجام تحقیقات استفاده از BW می‌تواند یک عامل بازدارنده در برابر استفاده از آن‌ها ایجاد کند، درک قابلیت‌ها و دکترین مربوط به BW دشمنان را بهبود بخشد و به بهبود قابلیت‌های دفاع زیستی اطلاع دهد.

انتساب برای حمایت از تلاش های بین المللی برای مقابله با BW دشوار است اما ضروری است

  • طیف وسیعی از قابلیت‌های فنی مورد نیاز است تا ابتدا مشخص شود که یک حادثه بیولوژیکی رخ داده است و سپس منشأ یا تعیین انتساب مشخص شود.
  • سیستم‌های نظارت بیولوژیکی مختلف ملی و بین‌المللی برای نظارت بر عوامل بیولوژیکی و گزارش در زمان واقعی وجود دارد که آیا یک حادثه بیولوژیکی رخ داده است.
  • پرسنل آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل نمونه های فیزیولوژیکی، محیطی و سایر نمونه ها به اندازه کافی برای شناسایی ویژگی هایی که می تواند به شناسایی منشاء عامل بیولوژیکی کمک کند، به فناوری هایی نیاز دارند.
  • پزشکی قانونی میکروبی شامل استفاده از اپیدمیولوژی و فناوری میکروبیولوژیک برای توصیف عوامل بیولوژیکی و شناسایی منشاء آنها، چه طبیعی و چه مصنوعی است.
  • شواهد با کیفیت بالا می تواند به تشخیص حوادث بیولوژیکی طبیعی یا تصادفی از حوادث عمدی کمک کند.
  • تعیین علت یک حادثه بیولوژیکی پیچیده است زیرا برخی از عوامل بیولوژیکی دارای منابع طبیعی و مشترک هستند و می توانند باعث شیوع طبیعی یا تصادفی بیماری شوند.
  • جمع آوری، مدیریت، تجزیه و تحلیل و گزارش مناسب شواهد اسناد را تسهیل می کند.
  • تیم های تحقیق باید در مورد جمع آوری، رسیدگی، تجزیه و تحلیل و گزارش مناسب شواهد آموزش ببینند و تجهیزات لازم برای این کار را داشته باشند.

توصیه ها

     وزارت دفاع باید انعطاف‌پذیری و افزونگی را در صورت لزوم در فرآیندها و قابلیت‌های خود برای بررسی و نسبت دادن حوادث بیولوژیکی افزایش داده و ایجاد کند.

     وزارت دفاع باید به همکاری با متحدان ادامه دهد تا توانایی های خود را برای جمع آوری اطلاعات و نمونه های مربوط به حوادث بیولوژیکی، به ویژه مواردی که در مکان هایی رخ می دهد که وزارت دفاع متحدان کمتری دارد یا دسترسی کمتری دارد، ایجاد کند.

     وزارت دفاع باید فرآیندها را برای انجام فعالیت‌های مربوط به نمونه‌گیری، از جمله جمع‌آوری نمونه، حمل و نقل نمونه‌ها، ارتباط و همکاری با سایر ادارات و سازمان‌های دولتی ایالات متحده، حفاظت از اطلاعات بیمار، ارتباط و همکاری با متحدان، تجزیه و تحلیل نمونه‌ها، و گزارش‌دهی و اشتراک‌گذاری، نتایج تجزیه و تحلیل نمونه اعمال و به‌روزرسانی کند.

     وزارت دفاع باید رویه‌ها را برای حفظ و مستندسازی زنجیره نگهداری نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از حوادث بیولوژیکی بهبود بخشد و اعمال کند.

     وزارت دفاع باید فرآیندهایی را برای جمع آوری اطلاعات اطلاعاتی از جمله مصاحبه با قربانیان، شاهدان و پرسنل پزشکی اعمال و به روز کند.

     وزارت دفاع باید تلاش ها را برای آموزش پرسنل آمریکایی افزایش دهد.

     وزارت دفاع باید به سرمایه گذاری در بیوتکنولوژی، از جمله فناوری پزشکی قانونی میکروبی ادامه دهد. مقامات باید قابلیت‌ها را برای مدل‌سازی حوادث بیولوژیکی توسعه، بهبود و اصلاح کنند.

     وزارت دفاع باید سرمایه‌گذاری در فناوری قابل استقرار در میدان یا روش‌های انتقال سریع چنین قابلیت‌های تحلیلی به میدان را برای تسهیل واکنش سریع به حوادث بیولوژیکی در نظر بگیرد.

     وزارت دفاع باید شفافیت را در مورد تلاش های وزارت دفاع برای همکاری با شرکای بین المللی در زمینه امنیت زیستی و تلاش های دفاع زیستی حفظ کند.

     وزارت دفاع باید به مقابله با روایت های نادرست مبنی بر حمایت از کارهای توهین آمیز مرتبط با BW در سراسر جهان ادامه دهد.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *