نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

23 اردیبهشت 1403 11:47 ق.ظ

اولویت دادن به آموزش خودروهای برقی برای صنعت خودرو بریتانیا

اولویت دادن به آموزش خودروهای برقی برای صنعت خودرو بریتانیا

19 آوریل 2024-صنعت خودرو انگلستان، آموزش EV

مایکل یربری، مربی فنی پیشرفته خودرو در مرکز آموزش خودروهای الکتریکی هیبریدی کالج بلک برن (HEAT)، در مورد تحولات صنعت خودروهای برقی و اینکه چرا آموزش برای اطمینان از مناسب بودن صنعت خودروی بریتانیا برای آینده کلیدی است، بحث می‌کند.

صنعت خودرو در دهه گذشته زمانی که نوبت به فناوری خودروهای الکتریکی (EV) و دسترسی مصرف کنندگان می رسد، مسیر طولانی را طی کرده است.جایی که زمانی خودروهای برقی برای خریداران خودروهای لوکس تر مورد توجه قرار می گرفتند، بسیاری از تولیدکنندگان اکنون در حال برنامه ریزی برای تطبیق محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین مدل های خود با خودروهای مشابه هستند.نه تنها انتخاب بیشتری برای مصرف‌کنندگان وجود دارد، بلکه با توسعه فناوری باتری، بردها نیز طولانی‌تر می‌شوند و مانع دیگری برای پذیرش انبوه از بین می‌رود.

آمار SMMT نشان می دهد که جذب مشتری خودروهای الکتریکی همچنان در حال رشد است، با ثبت نام خودروهای برقی باتری دار (BEV) در بریتانیا 10.6٪ و پلاگین هیبریدی 34٪ از مارس 2023-2024 افزایش یافته است. در مقایسه، فروش بنزین تنها 7.5 درصد و فروش گازوئیل 10.1 درصد کاهش یافته است.

اگرچه دولت بریتانیا ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال 2035 تمدید کرده است و نگرانی‌هایی در بازار وجود دارد که رشد فروش خودروهای برقی جدید به سرعت پیش‌بینی‌شده پیش نمی‌رود – تکنسین‌ها نباید روی این تغییر پایداری بخوابند.

صفر خالص باید اتفاق بیفتد، و کربن زدایی از حمل و نقل یک عامل اصلی در رسیدن به هدف است.

بازار خودروهای برقی دست دوم نیز داغ شده است. آمار SMMT همچنین نشان می دهد که فروش خودروهای برقی با باتری کارکرده (BEV) در سال 2023 تقریباً دو برابر شده و به 90.9 درصد رسیده است.

این بدان معناست که خودروهای برقی دست دوم – اغلب خارج از دوره گارانتی سازنده و بدون قراردادهای خدمات سالانه مبتنی بر نمایندگی – به طور فزاینده ای رایج می شوند و رانندگان بیشتری به گاراژهای محلی خود مراجعه می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ضروری است که صنعت خودروسازی بریتانیا به مهارت‌های مناسب برای مقابله با فناوری EV مجهز باشد. در حال حاضر، بسیاری از دانش فنی هنوز در اختیار خود خودروسازان قرار دارد، به طوری که آموزش به آرامی به گاراژهای خصوصی می رسد.

در واقع، تحقیقات مؤسسه صنعت موتور (IMI) شکاف‌های فاحشی را در دسترسی تکنسین‌های واجد شرایط برای کار بر روی خودروهای برقی نشان داد، با سطوح مهارتی که هنوز در سراسر بریتانیا ناسازگار است. پیش‌بینی ژانویه آن نشان داد که تنها 22 درصد از تکنسین‌ها واجد شرایط EV هستند. تا سال 2030، IMI تخمین می زند که بیش از 100000 تکنسین واجد شرایط برای پاسخگویی به تقاضا وجود دارد.

صنعت خودروی بریتانیا همچنین پتانسیل زیادی برای تجهیز کردن تکنسین‌های وسایل نقلیه موتوری به مشاغل پردرآمد دارد و فرصت‌های قابل توجهی برای رشد کسب‌وکار برای کسانی که امروزه از خودروهای الکتریکی استقبال می‌کنند، فراهم می‌کند.

به این موارد، افزایش سایر وسایل نقلیه با سوخت جایگزین، مانند خودروهایی که با هیدروژن کار می کنند، اضافه کنید، و واضح است که باید بر ارتقای مهارت به عنوان اولویت تمرکز کنیم.

به همین دلیل است که مراکز اختصاصی مانند مرکز آموزش خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEAT) کالج بلک‌برن برای ارائه و توسعه آموزش‌های اختصاصی که نیازهای فناوری‌های الکتریکی امروز و آینده را برآورده می‌کند، راه‌اندازی شده‌اند. HEAT در سال 2022 با بودجه پروژه شتاب دهنده مهارت های خودرویی لنکاوی در وزارت آموزش افتتاح شد تا بر تعمیر و نگهداری خودروهای الکتریکی و هیبریدی از طریق دسترسی به فناوری و امکانات پیشرفته تمرکز کند.

علاوه بر خودروهای برقی سال گذشته، کالج همچنین از یک وسیله نقلیه الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) Toyota Mirai رونمایی کرد که یکی از اولین ها در نوع خود در آموزش بیشتر است. این سیستم به دانشجویان – و صنعت خودروسازی گسترده‌تر منطقه – تجربه عملی و عملی می‌دهد تا آنها را برای عرضه وسایل نقلیه با سوخت جایگزین آماده کند.

آموزش و ارتقاء مهارت اغلب به دلیل تعهدات زمانی به تعویق می افتد. زمانی که یک گاراژ شلوغ برای اجرا وجود دارد قابل درک است. این مراکز برای مبارزه با این چالش ایجاد شده اند. کالج بلک برن مستقیماً با نمایندگی‌ها و یک شبکه گاراژ مستقل تازه ایجاد شده کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دوره‌های توسعه‌یافته در خدمت مشاغلی هستند که به آنها نیاز دارند و همچنین اطمینان حاصل کند که نسل بعدی تکنسین‌ها هنگام ورود به دنیای کار آماده آینده هستند.

این باعث شده است که کالج بلک برن، بوت کمپ مهارت ها و دوره هایی را برای سطوح 1-4 ارائه دهد. تکمیل هر مدرک فقط چند روز طول می کشد تا توسط کارشناسان صنعت خودرو تکمیل شود.

به لطف مراکزی مانند HEAT، گاراژها می توانند به سرعت نیروی کار خود را ارتقا دهند و اطمینان حاصل کنند که نه تنها در آینده صفر خالص باقی می مانند، بلکه می توانند خواسته های صاحبان خودروهای امروزی را نیز برآورده کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *