نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:37 ب.ظ

 تویوتا ، کارخانه دایهاتسو را بعلت جعل آزمایش های ایمنی تعطیل کرد


 تویوتا ، کارخانه دایهاتسو را بعلت جعل آزمایش های ایمنی تعطیل کرد

26 دسامبر 2023 – توسط ماری یاماگوچی

در این عکس هوایی، کارخانه شرکت خودروسازی دایهاتسو در ریو در استان شیگا، غرب ژاپن در 25 دسامبر 2023 دیده می شود. دایهاتسو، واحدی از خودروساز ژاپنی تویوتا موتور، خطوط تولید را در تمام خطوط خود تعطیل کرده است. چهار کارخانه در ژاپن در حالی که مقامات وزارت حمل و نقل در حال بررسی آزمایشات نامناسب برای گواهینامه های ایمنی هستند. اعتبار: Kyodo News از طریق AP

دایهاتسو، واحدی از خودروساز ژاپنی تویوتا موتور، خطوط تولید را در چهار کارخانه خود در ژاپن تعطیل کرده است، در حالی که مقامات وزارت حمل و نقل در حال بررسی تست های نامناسب برای گواهینامه های ایمنی هستند.

این تعطیلی پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت دایهاتسو اعلام کرد که تمامی محموله‌های خودرو در داخل و خارج از ژاپن را پس از یافتن آزمایش‌های نامناسب شامل ۶۴ مدل متوقف می‌کند. این امر باعث شد تا مقامات وزارت حمل و نقل تحقیقات عمیق تری را در مورد مشکلاتی که ظاهراً برای چندین دهه ادامه داشته است، آغاز کنند.

انتظار می رود این توقف بر هزاران قطعه ساز خودرو و کارمندان آنها تأثیر بگذارد و ضربه بالقوه ای به اقتصادهای محلی وارد کند.

بی‌نظمی‌های تست ایمنی در اوایل سال جاری یک بررسی مستقل را آغاز کرد که مشکلات گسترده و سیستماتیک را در دایهاتسو پیدا کرد. این آخرین مورد از تخلفات ایمنی یا سایر مواردی است که در حداقل پنج خودروساز بزرگ ژاپن در سال های اخیر مشاهده شده است.

تاکنون گزارشی مبنی بر تصادف و فوتی ناشی از آزمایشات جعلی گزارش نشده است.

دایهاتسو، سازنده کامیون‌ها و وانت‌های هیجت و هاچ‌بک‌های میرا، اعلام کرد که از روز دوشنبه تعطیلی برخی خطوط را آغاز کرد و تولید در هر چهار کارخانه در استان‌های شیگا، کیوتو و اویتا و همچنین در دفتر مرکزی خود در اوزاکا در روز سه‌شنبه متوقف شد.

این شرکت از اعلام زمان از سرگیری تولید خودداری کرد، در حالی که گزارش های رسانه ای می گفتند که خطوط تولید حداقل تا ماه ژانویه به حالت تعلیق در خواهند آمد.

دایهاتسو واحد تویوتا است که در خودروهای کوچک و کامیون های محبوب در ژاپن تخصص دارد. این شرکت در سال مالی 2022 حدود 870000 خودرو را در چهار کارخانه مونتاژ کرد.

طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار Teikoku Databank، کارخانه‌های دایهاتسو دارای زنجیره‌های تامین شامل 8136 شرکت در سراسر ژاپن هستند که مجموعاً فروش آن به 2.2 تریلیون (15.53 میلیارد دلار) می‌رسد.

در گزارشی آمده است: «هرچه مدت تعلیق حمل و نقل طولانی‌تر باشد، نگرانی در مورد تأثیر آن بر درآمد شرکت، اشتغال و اقتصاد محلی بیشتر می‌شود».

این مشکلات در 64 مدل و سه موتور خودرو، از جمله 22 مدل و یک موتور فروخته شده توسط تویوتا، مشاهده شد. این مشکلات همچنین بر برخی از مدل‌های مزدا موتور و سوبارو که در ژاپن فروخته می‌شوند و مدل‌های تویوتا و دایهاتسو که در خارج از کشور فروخته می‌شوند نیز تأثیر گذاشته است.

کاوشگر دایهاتسو 174 مورد جدید بی‌نظمی در تست‌های ایمنی و سایر روش‌ها را در 25 دسته آزمایشی، علاوه بر مشکلاتی که قبلاً گزارش شده بود، پیدا کرد.

این مشکل در ماه آوریل زمانی که دایهاتسو آزمایش نامناسب روی پوشش درب را گزارش داد، ظاهر شد. مقامات گفتند که مشکلات در تست برخورد جانبی در ماه مه ظاهر شد. همچنین جعل داده‌ها و استفاده از روش‌های تست غیرمجاز را یافت.

سوئیچیرو اوکودایرا، رئیس دایهاتسو هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران، تقلب در تست ها و روش های ایمنی را تصدیق کرد و گفت که این به منزله بی توجهی به گواهی های ایمنی است. او این مشکلات را ناشی از فشار بر کارگران برای برآورده کردن خواسته های بلندپروازانه برای ضرب الاجل های تنگاتنگ توسعه دانست.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *