نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:23 ق.ظ

Stellantis به هزاران نفر در ایالات متحده در مورد کاهش شغل هشدار می دهد

کاهش شغل

11 دسامبر 2023- خبرگزاری فرانسه

این خودروساز اروپایی 2455 کارگر در دیترویت و 1225 کارگر در اوهایو را به از دست دادن شغل احتمالی تحت قانون هشدار فدرال مطلع کرد.

Stellantis هزاران کارگر در ایالت های اوهایو و میشیگان ایالات متحده را از اخراج بالقوه آگاه کرده است و این حرکت را تا حدی به قوانین کالیفرنیا نسبت می دهد که فروش وسایل نقلیه را محدود می کند.

جودی تینسون، سخنگوی Stellantis گفت که این شرکت انتظار دارد تعداد واقعی اخراج‌ها “بسیار کمتر” از رقم دیترویت و “کمی کمتر” از تعداد اوهایو باشد.

تینسون به خبرگزاری فرانسه گفت: «با توجه به پیچیدگی توافق‌نامه چانه‌زنی ما در رابطه با استقرار کارکنان آسیب‌دیده، اخطاریه‌ها  بصورت یک ایمیل.برای کارمندان بیش از آنچه در نهایت تحت تأثیر قرار می‌گیرند صادر شد، به دلیل احتیاط فراوان برای اطلاع دادن به کارکنان حتی اگر از نظر قانونی لازم نباشد».

این اخطار تنها چند هفته پس از آن که کارگران استلانتیس و غول‌های دیترویت، جنرال موتورز و فورد، افزایش گسترده دستمزدها را پس از یک اعتصاب تقریباً شش هفته‌ای سازمان‌دهی شده توسط اتحادیه کارگران خودروسازی، تصویب کردند، به ایالت‌های غرب میانه رسید.

این کاهش کار بر کارخانه مونتاژ ماک Stellantis در دیترویت تأثیر می گذارد، جایی که Grand Cherokee و Grand Cherokee 4xe هیبریدی مونتاژ می شوند. و کارخانه های مونتاژ تولدو که در آن جیپ رانگلر و هیبریدی جیپ 4xe در کنار هم قرار می گیرند.

در بیانیه Stellantis آمده است که اقدامات در کارخانه ها برای “مدیریت فروش خودروهایی که تولید می کنند برای مطابقت با مقررات آلایندگی کالیفرنیا است که بر اساس ایالت به ایالت اندازه گیری می شود.”

Stellantis یک چالش رسمی با قانون اداری دفتر کالیفرنیا در مورد سیاست های هیئت هوایی ایالتی ارائه کرد که استدلال می کند که به طور غیرمنصفانه به ضرر شرکت اروپایی است.

Stellantis در حال حاضر تنها نسخه‌های هیبریدی خودروهای خود را برای فروشندگان در کالیفرنیا و 13 ایالت دیگر ارسال می‌کند که از دستورات تعیین‌شده توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) پیروی می‌کنند.

وکلای Stellantis در نامه 6 دسامبر به هیئت اداری گفتند، این بدان معنی است که در دوره های خاصی، Stellantis فقط خودروهای موتور احتراق داخلی را در کالیفرنیا در پاسخ به سفارشات مشتریان فروخته است.

برعکس، این شرکت در مواقعی مدل‌های هیبریدی را به سفارش‌های مشتریان محدود کرده است، به این معنی که «فروشندگان نمی‌توانستند خودروهای خاصی را در قسمت‌های خود قرار دهند تا مشتریان بتوانند آن‌ها را ببینند و درایو آزمایش کنند».

در ژوئیه 2019، کالیفرنیا در واکنش به تلاش رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ برای مسدود کردن قوانین انتشار گازهای گلخانه ای، با چهار رقیب Stellantis – فورد، هوندا، فولکس واگن و بی ام و – موافقت کرد.

این شرکت گفت: «حذف مستمر» استلانتیس توسط CARB، شرکت را در معرض یک «استاندارد دوگانه» قرار می‌دهد، که همچنین «معیشت 56000 کارمند آمریکایی ما را تهدید می‌کند».

حق چاپ 2023، خبرگزاری فرانسه

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *