نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:50 ق.ظ

جدیدترین جاده دیترویت  می تواند خودروهای الکتریکی را در حین رانندگی شارژ کند

جدیدترین جاده دیترویت  می تواند خودروهای الکتریکی را در حین رانندگی شارژ کند

10 دسامبر 2023

دیترویت، میشیگان یک نقطه عطف بزرگ در آینده برقی کردن وسایل نقلیه را جشن گرفت، زیرا اولین جاده عمومی شارژ بی سیم کشور را در ماه گذشته به پایان رساندند.

با استفاده از فناوری Electreon، خیابان چهاردهم اکنون به سیم‌پیچ‌های شارژ القایی مجهز شده است که وسایل نقلیه الکتریکی (EV) مجهز به گیرنده را هنگام رانندگی در جاده شارژ می‌کنند.

این جاده برای آزمایش و تکمیل فناوری شارژ بی‌سیم در یک محیط واقعی استفاده می‌شود تا پیش از عرضه آن به عموم در چند سال آینده کامل شود.

دکتر استفان تونگور، معاون توسعه کسب و کار Electreon گفت: “ما هیجان زده هستیم که در توسعه و استقرار اولین جاده شارژ بی سیم آمریکا پیشروی کنیم.” “این نقطه عطف به عنوان شاهدی بر تلاش های مشترک ما با ایالت میشیگان و وزارت حمل و نقل (MDOT) است.”

جاده شارژ، که بین خیابان‌های Marantette و Dalzelle قرار دارد، راه را برای رفع محدودیت‌های برد خودروهای الکتریکی هموار می‌کند.

حرکت به سمت برقی‌سازی توسط فرماندار گرچن ویتمر تبلیغ شد که در سپتامبر 2021 ابتکار آزمایشی را برای توسعه اولین زیرساخت شارژ بی‌سیم کشور در یک جاده عمومی اعلام کرد، پس از اینکه MDOT و Electreon تعهدی پنج ساله برای توسعه سیستم جاده‌ای الکتریکی وارد کردند. ERS

فناوری شارژ بی سیم Electreon مبتنی بر اتصال القایی بین سیم پیچ های مسی نصب شده در زیر سطح جاده و گیرنده های نصب شده در قسمت زیرین خودروهای الکتریکی است. جاده تنها زمانی برق خود را با استفاده از میدان مغناطیسی منتقل می کند که وسیله نقلیه دارای گیرنده به بخش های شارژ داخل جاده نزدیک شود.

این بخش‌های شارژ می‌توانند برق بی‌سیم را مستقیماً به باتری خودرو منتقل کنند زمانی که وسیله نقلیه پارک شده است (شارژ استاتیک) یا در حال رانندگی است (شارژ پویا). جاده برقی برای رانندگان، عابران پیاده و حیات وحش امن است. هر کویل در جاده فقط زمانی فعال می شود که وسیله نقلیه ای با گیرنده تایید شده از روی سیم پیچ عبور کند. این تضمین می کند که انتقال انرژی کنترل شده و فقط برای وسایل نقلیه ای که به آن نیاز دارند ارائه می شود.

MDOT و Electreon توافق کردند که یک مایل ترکیبی از جاده‌ای با شارژ القایی در محله تاریخی کورک‌تاون دیترویت نصب کنند. جاده شارژ در کنار Newlab در ساختمان مرکزی میشیگان، خانه بیش از 60 استارت‌آپ فناوری و حمل‌ونقل است که امکان آزمایش و پیشرفت بیشتر این فناوری نسل بعدی را فراهم می‌کند.

در سال 2024، MDOT شروع به جستجوی مناقصه برای بازسازی بخشی از US-12 (خیابان میشیگان) خواهد کرد، که شاهد نصب شارژ القایی اضافی خواهد بود. Electreon همچنین دو ایستگاه شارژ القایی استاتیک در مقابل ایستگاه مرکزی میشیگان نصب کرده است که می‌توانند خودروهای مجهز به Electreon را در هنگام پارک شارژ کنند.

آزمایش گسترده فناوری شارژ القایی در اوایل سال 2024 ادامه خواهد یافت. با استفاده از یک ون تجاری الکتریکی فورد E-Transit که توسط شرکت فورد موتور ارائه شده و مجهز به گیرنده Electreon است، کارکنان کارایی و عملکرد خودرو را آزمایش خواهند کرد و پتانسیل طولانی مدت را مطالعه خواهند کرد.

Bradley C. Wieferich، مدیر MDOT، گفت: «پیدا کردن منبع شارژ مطمئن برای کاربران برقی بدون ایجاد اختلال در رفت و آمدشان، هم از عملیات ناوگان و هم از مسافرت پشتیبانی می‌کند.»

Electreon  تعداد 18 پروژه را در هشت کشور اجرا می کند، از جمله برق رسانی به اتوبوس ها در مناطق اشغالی توسط اسراییل و برق رسانی جاده ها در فرانسه، چین، نروژ و سوئد. همچنین، فناوری شارژ بی‌سیم در جاده Electreon توسط مجله تایم به عنوان یکی از 100 اختراع برتر جهان برای سال 2021 معرفی شد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *