نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 8:45 ب.ظ

درخت سال اروپا در سال 2024 در لهستان به مدت 2000 سال عمر دارد.

درخت سال اروپا در سال 2024 در لهستان به مدت 2000 سال عمر دارد.

اندی کوربلی -22 مارس 2024-اعتبار  Marcin Kopij

سند امسال مسابقه درخت سال اروپا، تاج برگی به یک راش معمولی در باغ‌های گیاه‌شناسی دانشگاه وروتسلاو اهدا شد.

قلب باغ که تصور می شود 2000 سال قدمت داشته باشد، سومین درخت لهستانی متوالی است که برنده شده است، پس از بلوط فابریکانت با رقم 60 فوتی اش در سال 2023 و بلوط دانین 400 ساله. در خارج از جنگل اولیه Białowieża، در سال 2022.

برگزارکنندگان مسابقه نوشتند: “ظاهر باشکوه آن با تنه ضخیم و غیرمعمول، شاخه های گسترده و برگ های بنفش رنگ که به زیبایی در آفتاب می درخشند ما را تحت تاثیر قرار می دهد.”

به نظر می رسد که همه درختان راش که در انگلستان به عنوان “راش مسی” شناخته می شوند، پتانسیل ژنتیکی ارغوانی بودن را دارند، اگرچه دقیقاً علت وقوع آن ناشناخته است. جهش طبیعی به طور خود به خود و بدون دخالت انسان ظاهر می شود و بیشتر در نهال ها یا درختان قدیمی دیده می شود.

قلب باغ مطمئناً قدیمی است و چه تلاقی شخصیتی شگفت انگیزی دارد که باید به عنوان قطعه مرکزی در درختکاری رشد می کرد و 2000 سال قدمت داشت و جهش راش مسی داشت.

جنس Fagus با راش گریان Bayeux در فرانسه نیز نقره گرفت. این مکان به دلیل تاج‌پوش‌های عظیم  و شاخه‌های پیچ‌خورده‌ی عظیمش که احتمالاً به هر جهش ژنتیکی که مسئول درختان است مربوط می‌شود، محبوب است، این یک مکان رمانتیک عالی برای جشن‌ها و عروسی‌ها است.

این شهر با وسعت بیش از 120 فوت یا 40 متر عرض امروزی، مجبور بود در 100 سال گذشته به تکمیل یک ساختار پشتیبانی باورنکردنی ادامه دهد.

مسابقه درخت سال اروپا که هر ساله برگزار می شود، فرصتی لذت بخش برای عکاسان درختی است تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند، برای دوستداران طبیعت با میراث وحشی این قاره ارتباط برقرار کنند و ساکنان آن درختان قدیمی یا جالب منطقه خود را جشن بگیرند.

این مسابقه از سال 2011 ادامه داشت و از یک مسابقه مشابه که در چک برگزار شد، رشد کرد و در نتیجه، اروپای شرقی-مرکزی بیشترین تعداد فینالیست را دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *