نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 8:19 ب.ظ

موج جدید نوآوری اروپا

موج جدید نوآوری اروپا

24 آوریل 2024

در ژوئیه 2022، اتحادیه اروپا رسماً دستور کار نوآوری جدید اروپایی خود را تصویب کرد که مجموعه ای از اقدامات را برای حمایت از انتقال سبز و دوقلوهای دیجیتال ، بهبود شرایط توانمندسازی و رقابت پذیری نوآوران اروپایی، و تقویت پیوند بین اکوسیستم های نوآوری در سراسر قاره تعیین می کند.

در قلب دستور کار، فناوری عمیق نهفته است – به طور گسترده به عنوان ابزاری برای ادغام علوم، فناوری و مهندسی پیشرفته، در حوزه های فیزیکی، بیولوژیکی و دیجیتال، برای مقابله با مسائل بسیار پیچیده با سرعتی بی سابقه تعریف شده است. همانطور که توسط کمیسیون اروپا تاکید شده است، عناصر کلیدی موجود برای قرار گرفتن در خط مقدم موج آتی نوآوری های عمیق فناوری:

سرمایه اولیه به دنبال ایده ها، تحقیقات عالی به دنبال سرمایه گذاری، پایگاه های صنعتی و استعداد قوی، طرح های حمایتی متعدد و انکوباتورها، و همچنین پتانسیل افزایش مقیاس ارائه شده توسط بازار واحد ، می باشد.

با این حال، یک سوال اساسی باقی می‌ماند: چگونه می‌توان یک اکوسیستم فناوری عمیق در سراسر اروپا طراحی کرد که به طور مداوم استارت‌آپ‌های فناوری تولید کند که به شرکت‌های پایدار، رقابتی و حتی «تک شاخ» تبدیل شوند؟ و به موازات آن، چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که کشورهای عضو در اروپای مرکزی و شرقی (CEE) از ابتدا در پیشاهنگان پیشگام هستند؟ فراتر از جاه طلبی های اعلام شده سیاست گذاران، نگاهی گذرا به تاریخ نشان می دهد که این امر چقدر چالش برانگیز خواهد بود – نمونه ای از آن سال های سرمایه گذاری در تلاش برای ایجاد یک منطقه تحقیقاتی کاملاً یکپارچه اروپایی است، بدون در نظر گرفتن شکاف های مستمر شرق-غرب در تامین امنیت کمک های مالی برنامه چارچوب اتحادیه اروپا انجام شود.

همانطور که اتحادیه اروپا برای چرخه نهادی بعدی خود آماده می شود، که البته شامل طراحی جانشین افق اروپا می شود، زمان ایده آلی برای جهان سیاست، تحقیق، صنعت و مالی است تا در مورد چگونگی ایجاد فناوری عمیق فکر کنند. چشم انداز اکوسیستم یک واقعیت از جمله موضوعاتی که می تواند زمینه ساز و الهام بخش چنین بحث هایی باشد:

  • کدام شرایط و مکانیسم های کلیدی جدید – به عنوان مثال، نظارتی، مالی، برنامه نویسی و غیره – برای پرورش نسل بعدی نوآوران و شرکت های فناوری عمیق مورد نیاز است؟
  • چگونه فناوری عمیق می تواند هم افزایی بین استراتژی های صنعتی و R&I اروپا را افزایش دهد؟
  • چه درس‌هایی می‌توان از تلاش‌های گذشته اروپا برای ساخت اکوسیستم‌های R&I برای افزایش چشم‌انداز برای معادل فناوری عمیق گرفت؟ چه چیزی می توان از مناطق و خوشه های فناوری عمیق با عملکرد بالا در حال حاضر آموخت؟
  • فناوری عمیق از چه راه هایی می تواند به تقویت عملکرد نوآوری در اروپای مرکزی و شرقی کمک کند؟ برای پی ریزی پایه های مربوطه به چه نوع رهبری خط مشی نیاز است؟
  • نقش دانشگاه ها و سایر سازمان های تحقیقاتی در توسعه و جذب استعدادهای بیشتر در بخش فناوری عمیق چیست؟ چگونه می توان قفل خلاقیت مهندسان و دانشمندان را برای فکر کردن به مدل های کسب و کار جدید باز کرد؟

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *