نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 2:17 ب.ظ

کره جنوبی به برنامه نوآوری افق اروپا پیوست

کره جنوبی به برنامه افق نوآوری  اروپا پیوست

26 مارس 2024-© shutterstock/Dmitrij Plehanov

کره جنوبی قرار است به برنامه Horizon Europe بپیوندد تا گامی مهم در جهت تقویت همکاری بین المللی در تحقیق و نوآوری داشته باشد.

ایلیانا ایوانووا، کمیسر نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان، به همراه وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره، لی جونگ هو، مذاکرات را نهایی کردند و لحظه ای مهم در تقویت همکاری ها در چارچوب Horizon Europe را رقم زدند.

کره جنوبی اکنون به گروه کشورهای مرتبط با برنامه Horizon Europe، بزرگترین ابتکار تحقیقاتی جهان، ملحق خواهد شد.امضای رسمی توافقنامه انجمن در نیمه دوم سال 2024 و در انتظار تکمیل مراحل تصویب از سوی هر دو طرف برنامه ریزی شده است.این نقطه عطف راه را برای مشارکت تمام عیار کره در Horizon Europe از سال 2025 هموار خواهد کرد.

ایوانووا اظهار داشت: “خوشحالم که به کره در خانواده هورایزن خوش آمد می گویم. این نقطه عطفی برای همکاری ما و خبر عالی برای علم و نوآوری جهانی است. ما با هم قادر خواهیم بود به طور موثرتری با چالش های جهانی مقابله کنیم.»

تغییر در همکاری های تحقیقاتی بین المللی

به طور سنتی، ارتباط با تلاش‌های تحقیقاتی و نوآوری اتحادیه اروپا به کشورهای همسایه جغرافیایی اتحادیه گسترش می‌یابد.با این حال، Horizon Europe نشان دهنده یک تغییر پارادایم است که از کشورهای همفکر با مشخصات علمی و فناوری قوی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آنها استقبال می کند.این تغییر رویکرد منعکس کننده چشم انداز گسترده تر برنامه برای تقویت مشارکت های جهانی در تحقیق و نوآوری است.

همکاری بین اتحادیه اروپا و کره در تحقیق و نوآوری به توافقنامه همکاری علمی و فناوری برمی گردد که در سال 2007 لازم الاجرا شد.این توافق که توسط کمیته مشترک همکاری های علمی و فناوری اداره می شود، زمینه را برای همکاری مفید بین دو نهاد فراهم کرده است.

پس از این توافق، محققان و سازمان‌ها در کره به کمک‌های مالی تحت ستون دوم Horizon Europe، بزرگترین بخش مشارکتی برنامه، دسترسی خواهند داشت.

با بودجه قابل توجه 53.5 میلیارد یورو، ستون دوم بر روی پرداختن به چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، پایداری انرژی، تحول دیجیتال و نوآوری مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد.

همکاری آتی کره با Horizon Europe منادی فصل جدیدی در همکاری های تحقیقاتی بین المللی است که نویدبخش نوآوری، رسیدگی به چالش های جهانی و تقویت جامعه تحقیقاتی جهانی به هم پیوسته تر است.

از آنجایی که جهان به آینده ای می نگرد که توسط نوآوری شکل گرفته است، این مشارکت به عنوان نقطه عطفی برای راه حل های مشترک برای چالش های پیش رو است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *