نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:21 ب.ظ

اولين دوره همايش ملي نوآوري در صنايع سبز در دانشگاه مازندران برگزار شد

12-10-1402

اولين دوره همايش ملي نوآوري در صنايع سبز در دانشگاه مازندران برگزار شد

خبرگزاری آریا – اولین همایش ملی نوآوری در صنایع سبز با حضور دانشجویان و مشارکت اعضای هیئت علمی و مدیران شرکت‌های صنعتی استان در دانشگاه مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از دانشگاه مازندران، در مراسم افتتاحیه این همایش ابتدا عباس رشیدی دبیرکل همایش، به تشریح محورهای همایش در شش حوزه صنایع انرژی و محیط زیست، صنایع گردشگری، صنایع فرآوری غذایی، صنایع تبدیلی کشاورزی، حمل و نقل و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صنایع سبز و هم‌چنین اهداف و لزوم برگزاری این همایش پرداخت.
سپس جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اشاره به اهمیت بحث پایداری در توسعه صنعتی، با تاکید بر نقش بی‌بدیل نوآوری در تحقق این امر، به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ماموریت‌گرایی و تعیین حوزه‌های چهارگانه محیط زیست، گردشگری، دریا و هم‌چنین فناوری‌های راهبردی به عنوان حوزه‌های ماموریت دانشگاه با توجه به مزیت‌های استانی اذعان کرد.
سخنران بعدی مراسم، تبریزی رئیس اداره محیط زیست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز با موضوع “توسعه و ایجاد صنایع در استان مازندران” بود و با ارائه گزارشی از وضعیت گذشته و حال صنایع استان به بیان مقررات، محدودیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای توسعه صنعتی آینده و لزوم توجه به ارزیابی‌های زیستی محیطی پرداخت.
نشست تخصصی اول با موضوع “ایجاد صنایع شیمیایی مادر در استان مازندران سهل ممتنع ؟” به صورت گفت‌وگومحور و پرسش و پاسخ با حضور عباس رشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، حسن توسلی رئیس انجمن صنایع شیمیایی استان و سیفی بنیانگذار شرکت صنعت سبز طبرستان برگزار شد.
همچنین در این نشست شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ارزیابی‌های زیست‌محیطی و مزایا و آسیب‌های ایجاد صنایع شیمیایی مادر در استان مازندران پرداختند.
نشست تخصصی دوم با موضوع “گردشگری و محیط زیست” به صورت گفت‌وگومحور و پرسش و پاسخ باحضور صادق صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، کامران نصیراحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران و مهران حسنی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد. در این نشست حاضران به بیان پتانسیل‌های خوب استان در حوزه صنعت گردشگری و لزوم توجه به چالش‌های محیط زیستی آن پرداختند.
گفتنی است بیش از 100 مقاله از مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های کشور و صنایع استان به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از داوری‌های انجام شده 80 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شدند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *