نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:53 ق.ظ

در سال 2023 ، ایرباس 2،094 هواپیما سفارش گرفته و 735 تحویل فروند تحویل داده

در سال 2023 ، ایرباس 2،094 هواپیما سفارش گرفته و 735 تحویل فروند تحویل داده

11 ژانویه 2024

ایرباس برنامه ساز اروپایی اظهار داشت که سال گذشته 2،094 سفارش هواپیما را تضمین سفارش کرده است ، رکوردی برای این گروه به عنوان خطوط هوایی برای رشد بیشتر مسافر جهانی که به دنبال هواپیماهای با افزایش مصرف سوخت جهانی  بیشتری است.

این شرکت همچنین گفت که علی رغم مشکلات مداوم در زنجیره تأمین ، سال گذشته 735 جت را به مشتریان تحویل داد و هدف خود را از 720 و بالاتر از 661 هواپیمای تحویل داده شده در سال 2022 ترسیم کرد.

سفارشات جدید رکورد قبلی ایرباس را از سال 2013 از به 1،503 هواپیمای سقوط کرد و همچنان به موفقیت خانواده محبوب A320 خود برای پروازهای کوتاه تر و A350 برای مسیرهای مسافت طولانی ادامه داد.

پس از همه گیری Covid-19 ، “ما در ابتدا پیش بینی می کردیم که هواپیمایی در بازه زمانی 2023-2025 بازیابی شود ، اما آنچه در سال 2023 دیدیم ، در کنار بازار تک رقیب و وسیع خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت و با قدرت” باز می گردد “

قراردادهای اساسی با شرکتهای هواپیمایی از جمله نیلی کم هزینه هند ، که 500 A320 را سفارش می داد-بزرگترین دستور حمل و نقل هوایی مدنی در تاریخ-و همچنین Air هند (250 هواپیما) و شرکت هواپیمایی ترکیه (230 هواپیما) بود.

Airbus برای نیمه دوم دهه 2030 جانشین خانواده محبوب A320 را آغاز کرده است ، و قصد دارد یک هواپیمای با قدرت هیدروژنی را راه اندازی کند-که هیچ CO2 را منتشر نمی کند.

A320 بخش عمده ای از تحویل های ایرباس را تشکیل داد و 571 سال گذشته به مشتریان ارائه شد و به دنبال آن 68 مورد از A220 کوچک و 64 مورد از A350 با مسافت طولانی بود.

سفارشات جدید از رقیب ایالات متحده بوئینگ پیشی گرفت ، که با بررسی دقیق ، از جمله تحقیقات اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده (FAA) ، از جت جدید 737 ماکس پس از وحشت در هواپیمایی آلاسکا هفته گذشته  هنگامی که یک بال از بدنه جداشده بود ، روبرو شد.

بوئینگ همچنین سال گذشته شاهد افزایش سفارشات  به 1،314 هواپیما بود که عمدتاً برای 737 مکس اما همچنین برای 787 مسافت طولانی خود بود .

هر دو شرکت هواپیمایی از تقاضا برای هواپیماهای کم آلودگی بهره مند می شوند زیرا این صنعت سعی می کند تا سال 2050 تعهد خود را برای بی طرفی کربن برآورده کند ، حتی اگر پیش بینی شود ترافیک جهانی مسافر هوایی تقریباً در مدت مشابه دو برابر می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *