نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:21 ق.ظ

رشد سرمایه گذاری خصوصی اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه کمتر از ایالات متحده و چین

رشد سرمایه گذاری خصوصی اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه کمتر از ایالات متحده و چین

04 ژانویه 2024

بزرگترین سرمایه گذاران خصوصی اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه به طور قابل توجهی سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دادند، اما مبلغ کلی بسیار کمتر از سرمایه گذاری شرکت های چینی و آمریکایی است.

آخرین جدول امتیازات سرمایه گذاری تحقیق و توسعه صنعتی اتحادیه اروپا نشان می دهد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه توسط شرکت های اتحادیه اروپا در 2500 شرکت برتر جهانی نسبت به سال 2021 میزان 13.6 درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده این افزایش 12.7 درصد بوده است. در چین 16.5٪.

در مجموع، سال 2022 یک سال رکورد برای سرمایه گذاری خصوصی بود، به طوری که 2500 شرکت برتر، 1249.7 میلیارد یورو، 141 میلیارد یورو بیشتر از سال 2021، تولید کردند.

بزرگترین سرمایه گذار خصوصی اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه و تنها شرکت در 10 شرکت برتر فولکس واگن است که 18.9 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است. آلفابت، شرکت مادر گوگل، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خصوصی از همه بود و در سال 2022 به میزان 37  میلیارد یورو برای تحقیق و توسعه اختصاص داد.

سهم اتحادیه اروپا از شرکت‌های 2500 شرکت‌های بزرگ جهان در تحقیق و توسعه با گذشت زمان کاهش یافته است و تعداد شرکت‌های چینی افزایش یافته است. این گزارش نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا برای میزبانی از شرکت‌های جدیدی که قادر به تبدیل شدن به رهبران جهانی در سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه هستند، موقعیت کمتری دارد.

شکاف در حال ظهور در سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در اتحادیه اروپا در مقابل ایالات متحده و چین زنگ خطری برای بررسی این موضوع است که اتحادیه اروپا چگونه می تواند در آینده در چارچوب وابستگی های متقابل و سیاست اتحادیه اروپا در مورد استقلال استراتژیک باز، حاکمیت تکنولوژیکی و امنیت اقتصادی رقابت کند. ”       

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *