نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:40 ب.ظ

هلی کوپتر Ingenuity Mars ناسا رکورد جدیدی در مسافت ثبت کرد

هلیکوپتر Ingenuity Mars ناسا رکورد جدیدی در مسافت ثبت کرد

4 ژانویه 2024-© Shutterstock/naeblys

فاش شده است که هلیکوپتر Ingenuity Mars ناسا رکورد جدیدی را در طول ماه دسامبر ثبت کرده است.

بر اساس گزارش پرواز این ماموریت، هلیکوپتر 1.8 کیلوگرمی Ingenuity Mars تنها در 20 دسامبر 705 متر از زمین سیاره سرخ را پوشش داد. این رکورد قدیمی 704 متری را که در آوریل 2022 به دست آمده بود شکست.

این هلیکوپتر همچنین در طول فعالیت 20 دسامبر خود به سرعت 22.4 مایل در ساعت رسید و رکورد سرعت مریخ خود را برابر کرد.

ماموریت هلیکوپتر Ingenuity Mars چیست؟

Ingenuity با مریخ نورد Perseverance ناسا در فوریه 2021 فرود آمد. از آن زمان، این دو ربات در حال کاوش در دهانه Jezero مریخ هستند که در گذشته باستان یک دریاچه و یک دلتای رودخانه را در خود جای داده بود.

هلیکوپتر Ingenuity Mars برای نشان دادن امکان اکتشاف هوایی در مریخ با وجود جو نازک سیاره طراحی شده است. روتورکرافت در طول پنج پرواز در بهار 2021 ثابت کرد که این امر امکان پذیر است.

سپس ناسا یک تمدید ماموریت را موافقت کرد که در طی آن Ingenuity به عنوان پیشاهنگ برای پسر عموی بزرگتر خود خدمت می کند.

این هلی کوپتر اکنون 65 پرواز را در ماموریت طولانی خود انجام داده است. هاپ 20 دسامبر شصت و نهمین مسابقه کلی Ingenuity بود و بعد از آن در 22 دسامبر یکی دیگر از این هاپ بود.

این ارقام نشان می دهد که در مجموع، این ماموریت موفقیت آمیز بوده است. هلیکوپتر Ingenuity Mars دیگر یک نمایش فناوری نیست. اکنون ناسا از آن به عنوان پیشاهنگی برای استقامت استفاده می کند و هدف این است که روتورکرافت را جلوتر از مریخ نورد نگه دارد.با این حال، جستجوی موفق منجر به اختلال در ارتباطات شده است.

علیرغم آخرین پیروزی، همیشه برای همه پروازهای روتورکرافت یک سفر آرام و نرم نبوده است.ناسا ارتباط خود را با Ingenuity در آوریل 2023 طی پنجاه و دومین پرواز خود از دست داد. این پرواز موفقیت آمیز بود، اما ناسا ارتباط خود را با روتورکرافت از دست داد .

به دلیل وجود تپه تداخلی بین Ingenuity و Perseverance که تمام ارتباطات سفینه را مدیریت می کند، انتظار می رفت که ارتباط قطع شود.

هلیکوپتر Ingenuity Mars نیز در 3 می 2022 دچار شکست دیگری شد. گرد و غبار فصلی آرایه های خورشیدی روتورکرافت را مسدود کرد و Ingenuity نتوانست باتری های خود را به طور کامل شارژ کند. یکی از ابزارهای دستگاه در حالت کم مصرف قرار گرفت و ساعت خود را تنظیم مجدد کرد.

علیرغم این، قطع ارتباط زیاد طول نکشید. پرسنل ناسا به Perseverance دستور دادند که به طور مداوم به سیگنال Ingenuity گوش دهد تا زمانی که ارتباطات چند روز بعد در 5 می دوباره برقرار شود.

به طور کلی، Ingenuity هرگز قرار نبود پیشاهنگ در حال کار باشد، بنابراین به دلیل خارج بودن از پارامترهای ماموریت برنامه ریزی شده خود، انتظار می رود که از آن خارج شوند. در ماموریت های بعدی تا حد امکان از این قطع های ارتباطی جلوگیری می شود.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *