نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 6:26 ب.ظ

ناسا می‌خواهد یک ساعت جدید برای ماه ارائه کند، جایی که ثانیه‌ها سریع‌تر از زمین می‌گذرند

ناسا می‌خواهد یک ساعت جدید برای ماه ارائه کند، جایی که ثانیه‌ها سریع‌تر از زمین می‌گذرند

3 آوریل 2024 -توسط ست بورنشتاین -ماه در پشت برج ساعت Home Place در پراتویل، آلا.، شنبه، 22 ژوئن 2013 طلوع می کند. ناسا می خواهد راهی غیر از این دنیا برای پیگیری زمان بیابد.. اعتبار: AP Photo/Dave Martin, File

ناسا می‌خواهد روشی غیرمعمول برای ردیابی زمان بیابد و ماه را روی ساعت خود قرار دهد.این کاملاً یک منطقه زمانی مانند مناطق روی زمین نیست، بلکه یک چارچوب کامل از زمان مرجع برای ماه است. از آنجایی که گرانش کمتری در ماه وجود دارد، زمان در ماه کمی سریعتر – 58.7 میکروثانیه در هر روز – در مقایسه با زمین حرکت می کند. بنابراین، کاخ سفید به ناسا و دیگر آژانس‌های ایالات متحده دستور داد تا با آژانس‌های بین‌المللی برای ارائه یک سیستم مرجع زمانی جدید ماه محور همکاری کنند.

کوین کوگینز، مسئول ارشد ارتباطات و ناوبری ناسا گفت: «یک ساعت اتمی در ماه با سرعت متفاوتی نسبت به ساعت روی زمین تیک می زند. منطقی است که وقتی به جسم دیگری مانند ماه یا مریخ می روید، هر کدام ضربان قلب خود را داشته باشند.بنابراین همه چیز در ماه در زمان افزایش سرعت ماه کار می کند.

او گفت که آخرین باری که ناسا فضانوردانی را به ماه فرستاد، آنها از ساعت استفاده کردند، اما زمان بندی به اندازه کنونی با GPS، ماهواره ها و کامپیوترهای پیچیده و سیستم های ارتباطی دقیق و حیاتی نبود. او گفت که این میکروثانیه‌ها زمانی که سیستم‌های فناوری پیشرفته با هم تعامل دارند، اهمیت دارند.

سال گذشته، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که زمین باید یک زمان واحد برای ماه ارائه دهد، جایی که یک روز 29.5 روز زمینی طول می کشد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی که در مدار پایین زمین قرار دارد، به استفاده از زمان جهانی هماهنگ یا UTC ادامه خواهد داد. اما دقیقاً جایی که فضا-زمان جدید شروع می شود چیزی است که ناسا باید آن را کشف کند. حتی زمان زمین هم سرعت می‌گیرد و سرعتش کاهش می‌یابد که به ثانیه‌های کبیسه نیاز دارد.

کوگینز گفت، بر خلاف روی زمین، ماه ساعت تابستانی نخواهد داشت.

کاخ سفید از ناسا می‌خواهد تا پایان سال به یک ایده اولیه برسد و تا پایان سال 2026 یک برنامه نهایی داشته باشد.ناسا قصد دارد در سپتامبر 2025 فضانوردانی را به اطراف ماه بفرستد و یک سال بعد افراد را در آنجا فرود آورد.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *