نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:27 ق.ظ

هواپیمای مریخی با انرژی خورشیدی در سیاره سرخ به دنبال آب  خواهد گشت

هواپیمای مریخی با انرژی خورشیدی در سیاره سرخ به دنبال آب  خواهد گشت

اندی کوربلی -26 ژانویه 2024-هواپیمای مریخ هوایی و زمینی کاوشگر هوشمند جهانی (MAGGIE) در حال پرواز بر فراز مریخ – رندر هنرمند توسط ناسا از طریق SWNS

یک طرح جسورانه برای هواپیمای برخاست عمودی با کمک مالی پیشرفته از ناسا با هدف آماده سازی آن برای پرواز در مریخ در 6 سال آینده دریافت کرده است.

MAGGIE (کاوشگر هوشمند جهانی هوایی و زمینی مریخ) یک هواپیمای الکتریکی فشرده با بال ثابت است که از انرژی خورشیدی برای پرواز در جو مریخ استفاده می‌کند – بال‌های رایت فلایر  اما از پنل‌های خورشیدی ساخته شده است.این هواپیما دارای قابلیت نشست و برخاست عمودی خواهد بود و می تواند بیش از 100 مایل در ساعت در ارتفاع 3300 فوتی سفر کند.

MAGGIE که قبلاً تأمین مالی شده است، قرار است از داده‌های پرواز جمع‌آوری‌شده توسط هلیکوپتر کوچک Ingenuity Mars، یک پهپاد کوچک که با سفینه Perseverance، آخرین مریخ نورد ناسا بر روی این سیاره فرود آمده، به مریخ آورده شده، بهره‌مند شود.

Ingenuity بیش از 30 پرواز را در حریم هوایی مریخ انجام داد و داده‌های حیاتی در مورد مقاومت باد، سرعت هوا و سایر معیارهای اویونیک را برای ساخت هواپیماهایی که در مریخ پرواز می‌کنند، جمع‌آوری کرد.

جو مریخ 160 برابر نازکتر از زمین است، بنابراین MAGGIE دارای ضریب بالابر کروز تقریباً یک مرتبه بالاتر از هواپیماهای مادون صوت معمولی برای غلبه بر چگالی کم است.

“ماموریت MAGGIE ارائه شده شامل مطالعه منشا و هسته مریخ از میدان‌های مغناطیسی ضعیف موجود در حوضه‌های برخورد بزرگ، یک بررسی منطقه‌ای از منبع سیگنال‌های متان شناسایی‌شده توسط طیف‌سنج لیزری قابل تنظیم در آزمایشگاه علمی مریخ در دهانه گیل، و نقشه برداری از یخ آب زیرسطحی با وضوح بالا در عرض های جغرافیایی میانی، جایی که از مدار مشاهده شده است.

MAGGIE که توسط یک برنامه کمک مالی ناسا به نام NIAC یا مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا تامین می شود، در مراحل اولیه توسعه است اما می تواند توانایی کاوش تقریباً کل سطح مریخ را متحول کند.

NIAC انواع مختلفی از شرکت‌های جسورانه، از جمله فناوری‌های استخراج سیارک و کیت‌های خانه قارچی شکل برای سکونت در مریخ را تامین مالی کرده است.

جیم فری، معاون مدیر ناسا، گفت: «ماموریت‌های جسورانه‌ای که ناسا به نفع بشریت انجام می‌دهد، همگی فقط به عنوان یک ایده آغاز می‌شوند و NIAC مسئول الهام بخشیدن به بسیاری از این ایده‌ها است.

هلیکوپتر Ingenuity که در مریخ پرواز می کند و ابزارهای CubeSats در فضای عمیق MarCO می توانند نسب خود را به NIAC ردیابی کنند و ثابت کنند که مسیری از ایده خلاقانه تا موفقیت در ماموریت وجود دارد. و در حالی که همه این  طرحهای مفاهومی پرواز نمی کنند، ناسا و شرکای ما در سراسر جهان می توانند از رویکردهای جدید بیاموزند و در نهایت ممکن است از فناوری های پیشرفته NIAC استفاده کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *