نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:23 ق.ظ

اوبر و کیا درخصوص خودروهای الکتریکی همکاری می کنند

اوبر و کیا درخصوص خودروهای الکتریکی همکاری کنند

11 ژانویه 2024 – اعتبار: CC0 دامنه عمومی

پلتفرم خودرویی ایالات متحده Uber و خودروساز کره جنوبی کیا در جریان نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از امضای توافقنامه ای برای تولید خودروهای الکتریکی خبر دادند.در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک، دو شرکت اعلام کردند که متعهد به “همکاری در توسعه و استقرار برنامه ریزی شده کیا” سری جدید خودروهای الکتریکی آن هستند.

در همین ایام کیا خودروهای جدیدی را معرفی کرد که از یک مدل پایه استاندارد با اجزای متقابل و بدنه بالایی تشکیل شده‌اند که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد انواع مختلف خودرو تعویض کرد. که این مفهوم را «پلتفرم فراتر از وسیله نقلیه» (PBV) می نامد.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «در حالی که همه نسخه‌ها بر اساس تطبیق‌پذیری مدولار یکسان مدل پایه خواهند بود، هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند، با بهینه‌سازی‌های خاص اوبر که برای بازار سواری طراحی شده است».

آنها گفتند که این همکاری با هدف “افزایش پیشنهادات وسایل نقلیه الکتریکی موجود در پلتفرم تحرک اوبر” انجام شده است.این شرکت ها اعلام کردند که قصد دارند با یکدیگر همکاری کنند تا “هزینه کل مالکیت خودرو را تعدیل کنند.”

سوزان اندرسون، معاون توسعه تجارت جهانی اوبر، گفت: «رانندگان در پلتفرم اوبر در حال حاضر اولین استفاده‌کنندگان از خودروهای الکتریکی هستند و شش تا هفت برابر سریع‌تر از جمعیت عمومی در ایالات متحده و اروپا حرکت می‌کنند».

یکی از PBV های کیا، PV5، به لطف ماژول های قابل تعویض، می تواند از یک وسیله نقلیه سواری به ون تا پیک آپ تبدیل شود یا حتی می تواند به رباتاکسی تبدیل شود.

هدف کیا تولید 150000 دستگاه PBV تا سال 2025 و افزایش منظم این میزان به 300000 دستگاه در سال تا سال 2030 است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *