نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:11 ب.ظ

هوشمند سازی اقتصاد کشاورزی با محصولات جدید بانک کشاورزی

5-12-1402

هوشمند سازی اقتصاد کشاورزی با محصولات جدید بانک کشاورزی

اخبار پولی مالی- بانک کشاورزی با ارایه سه محصول جدید در حوزه اقتصاد هوشمند، بستر امنی را برای ذخیره و انجام مبادلات مالی دیجیتال, بهبود زنجیره تامین در بخش کشاورزی و ارتقای زنجیره بازاریابی و توزیع محصولات فراهم آورده است.

به گزارش اخبار پولی مالی– هم اکنون ۹۲ درصد تراکنش های مالی کشور در فضای الکترونیک انجام می شود و افزایش این درصد در حال انجام است در این شرایط ارایه زیرساخت های لازم حرفه ای و استاندارد برای پاسخگویی به روند در حال تشدید دیجالیزه شدن اقتصاد یا به عبارت دیگر هوشمند شدن، از الزامات غیرقابل چشم پوشی است, در این مسیر بانک کشاورزی با توجه به نیاز فعالان اقتصادی در هر سه حوزه اصلی کشاورزی، صنعت و خدمات و همچنین با نظرداشت سند تحول دیجیتال در اکوسیستم بانکداری کشور سه محصول جدید در حوزه بانکداری دیجیتال شامل کیف پول نوینکست»، «پلتفرم کالای ایرانی» و «پلتفرم پالیز مارکت» را روانه بازار کرده است.

می دانیم که اقتصاد دیجیتال به مقوله استفاده از فناوری اطلاعات جهت ایجاد یا تطبیق، بازاریابی یا مصرف کالاها و خدمات اشاره دارد. نوآوری های دیجیتال شامل بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیک، آموزش مجازی، اپلیکیشن های گوشی های هوشمند و پلتفرم های مشارکتی در این زمینه را شامل می شود. در این فضا کاهش هزینه ها، افزایش کمیت و کیفیت و سرعت بسیار بالای ارایه خدمت و به طور خلاصه تحول اساسی در زنجیره تامین از مهمترین وجوه اقتصاد هوشمند به شمار می اید که باعث الزام پیش رونده به کارگیری آن در اکوسیستم بانکی می شود.

تلاش در جهت ایجاد بستر لازم جهت تحقق اقتصاد هوشمند در اکوسیستم بانکی از جمله فعالیت های محوری بانک کشاورزی است که مبتنی بر سند تحول دیجیتال در اکوسیستم بانکداری کشور می باشد. سه محصول جدید این بانک نیز  در حوزه اقتصاد دیجیتال و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و پشتیبانی از زنجیره تامین محصولات کشاورزی و تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی کشور طراحی، تولید و روانه بازار شده است.

آشنایی با محصولات جدید دیجیتال بانک کشاورزی

الف: کیف پول دیجیتال نوینکست

کیف پول دیجیتال ابزاری برای ذخیره ارزش دارایی های دیجیتال و وسیله پرداخت از حساب های مالی از طریق رایانه، گوشی هوشمند یا دستگاه هوشمند است. پیش بینی می شود این محصول در نهایت نیاز به حمل یک کیف پول فیزیکی را از بین ببرد.

بر اساس اعلام بانک کشاورزری،«کیف پول دیجیتال نوینکست» یک کیف پول نقدی، اعتباری و چند جیبی است که با دارا بودن جیب های ریالی، جیب اوراق تعهد دیجیتال، جیب تسهیلات، جیب تخفیف و جیب کالابرگ، موجب کاهش هزینه بار تراکنش های ریز مقدار در شبکه بانک، افزایش سرعت معامله تجاری، اشتراک گذاری ابزار پرداخت بین اعضای زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور و در مجموع افزایش رضایتمندی و بهبود تجربه مشتری از فضای پلتفرم خواهد شد.

کاربران کیف پول دیجیتال نوینکست  می توانند با بهره گیری از جامعه دارندگان کیف پول دیجیتال نوینکست نسبت به توسعه بازار خود اقدام و از امکانات این کیف پول برای افزایش مشتریان خود بهره گیرند.

نسخه تحت وب کیف پول نوینکست در حال حاضر در محیط عملیاتی و به نشانی https://wallet.bki.ir قرار گرفته و ضمن هم‌پیمانی با پلتفرم پالیز به عنوان بستر مدیریت زنجیره تامین بانک کشاورزی به صورت نقدی و اعتباری در دسترس عموم قرار دارد.

بانک کشاورزی اعلام کرده است که به زودی نسخه موبایل اپلیکیشن نوینکست، دسترسی در سوپر اپلیکیشن باران، دستگاه‌های کارتخوان، سندباکس و نیز هم‌پیمانی با سایر کیف پول‌ها و پلتفرم‌ها در اختیار مشتریان بانک کشاورزی قرار خواهد گرفت.

ب- پلتفرم کالای ایرانی

پلتفرم تجارت الکترونیک یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که وب‌سایت‌های موتور تجارت از آن برای مدیریت محصولات فهرست‌بندی‌شده، ثبت خرید و مدیریت ارتباط کاربران با خرده‌فروشی های آنلاین به صورت B2B یا B2C استفاده می‌کنند.

محصول دیگر بانک کشاورزی در اقتصاد هوشمند، ایجاد پلتفرم تجارت الکترونیک «کالای ایرانی» با رویکرد فروش کالا و خدمات تمام ایرانی برای مشتریان این بانک است. در این پلتفرم مشتریان می توانند با بهره گیری از خدمات پرداخت آتی و نیز اخذ تسهیلات، نسبت به خرید از این پلتفرم اقدام کنند.

پ- پلتفرم پالیز مارکت

پلت فرم های زنجیره تامین دیجیتال، پلتفرم هایی هستند که سعی می کنند تمامی داده ها و فرآیندهای یک یا چند فعالیت را گرد هم بیاورد تا یک نمای متمرکز در زمان واقعی از زنجیره تامین ارائه دهد. این محصول دیجیتال کمک می کند تا اطلاعات از تمام اعضای حاضر در زنجیره تامین جمع آوری، ردیابی، پردازش و بر اساس آن عمل شود. در این راستا بانک کشاورزی با اهداف مدیریت زنجیره تامین بخش کشاورزی کشور با راه اندازی پلتفرم پالیز، بخش بازارگاه این زیست بوم را تحت عنوان «پالیز مارکت» با هدف تسریع و تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات و محصولات بخش کشاورزی و همچنین حمایت از فعالان کوچک مقیاس و خرده فروشان بخش کشاورزی و صنایع وابسته، ایجاد و راه اندازی کرده است.

محصولات جدید دیجیتال بانک کشاورزی نه تنها گام مهمی در بهبود مبادلات مالی در بخش دیجیتال فراهم می آورد بلکه باعث نفوذ هر چه بیشتر اقتصاد هوشمند به روستاها و شهرهای کوچک با کارویژه تولید محصولات کشاورزی نیز می شود که نتیجه آن ارتقای تولید کاهش فقر و بهبود امنیت غذایی در کشور می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *