نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:37 ب.ظ

شارژ الکتریکی خودرو چقدر امکان پذیر است و بهترین راه حل برای کسب و کار ها چیست؟


شارژ الکتریکی خودرو چقدر امکان پذیر است و بهترین راه حل برای کسب و کار ها چیست

30 ژانویه 2024

بن تامپسون، مدیر عامل EV and Energy در Radius، در مورد شارژ EV و گزینه های موجود برای کسب و کارها برای آینده ای پایدارتر صحبت می کند.

شارژ خودروهای الکتریکی (EV) اخیراً موضوع داغی بوده است. از قوانین دولتی مانند مناطق بسیار کم آلاینده (ULEZ) و سؤالات در مورد مزایای هزینه گرفته تا روش‌های نوآورانه افزایش زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، هیچ کمبودی در مورد خودروهای الکتریکی در بریتانیا وجود ندارد.

هم دولت‌ها و هم کسب‌وکارها شروع به درک این موضوع کرده‌اند که افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی می‌تواند پاسخی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و رسیدن به اهداف خالص صفر باشد. و با شتاب گرفتن این اهداف عالی در سال 2024، اکنون زمان آن است که رهبران کسب و کار خودروهای برقی را به عنوان یک راه حل در نظر بگیرند.

بنابراین، چه چیزی مانع از پذیرش کامل خودروهای الکتریکی توسط کسب و کارهاو کارمندان می شود؟ در حالی که باتری‌های EV بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند، نگرانی‌ها در مورد تمام شدن شارژ قبل از رسیدن رانندگان به مقصد، که به عنوان اضطراب برد نیز شناخته می‌شود، تنها یکی از موانع پذیرش EV است.

اخبار اخیر مبنی بر عدم تحقق اهداف برای استقرار نقاط شارژ EV در نزدیکی بزرگراه‌ها نیز نگرانی‌هایی را در مورد زیرساخت شارژ بریتانیا ایجاد کرده است.

واقعیت این است که پذیرش EV در حال افزایش است. کسب‌وکارهایی که به دنبال دستیابی به اهداف پایداری خود هستند، باید نیازهای کارکنان خود را در مورد شارژ EV و اینکه چه راه‌حل‌هایی برای سازمانشان بهتر است، درک کنند.

رهبران کسب و کار ممکن است از خود بپرسند که چگونه می دانند کدام امتیاز برای آنها بهترین است. با وسایل نقلیه با موتور سنتی، نحوه سوخت رسانی به کسب و کارهانسبتاً ساده بود. اما وقتی صحبت از خودروهای برقی به میان می آید، باید به چیزهای بیشتری فکر کرد. گزینه های بی شماری که در دسترس هستند، همگی هزینه ها، مزایا و معایب متفاوتی دارند.

رهبران کسب و کار اکنون باید یک استراتژی شارژ EV را در نظر بگیرند، که قبلا هرگز مجبور به بررسی آن نبودند. در واقع، هر ناوگان باید راه حل های فوق را در مقادیر مختلف بسته به نیاز خود مستقر کند.

از شارژ در جاده تا راه حل های داخلی،کسب و کارهاگزینه های مختلفی را در اختیار دارند. رهبران کسب‌وکار و مدیران ناوگان باید مزایا و معایب گزینه‌های بی‌شماری را درک کنند تا مطمئن شوند که استراتژی مناسب شارژ EV را برای کسب‌وکار خود اتخاذ می‌کنند.

نقاط شارژ در خانه برجسته شده است زیرا این گزینه احتمالاً رایج ترین مکان برای شارژ خودروهای برقی خواهد بود. با توجه به مزایای عمده هزینه، این تعجبی ندارد. رانندگان می توانند با شارژ یک شبه – زمانی که تقاضای انرژی بسیار کمتر است – از هزینه های انرژی کمتر بهره ببرند.

این همچنین به این معنی است که رانندگان می توانند با یک وسیله نقلیه کاملاً شارژ بیدار شوند. بنابراین، به جای نگرانی در مورد جایی که بعداً ماشین خود را شارژ می کنند، می توانند به سادگی به مقصد خود بروند بدون اینکه نگران تمام شدن شارژ باشند.

البته، صاحبان خانه‌هایی که فضای پارکینگ مشخصی ندارند، ممکن است در اتخاذ این امتیازات شارژ خانه دچار مشکل شوند. با این حال، راه هایی برای غلبه بر این موضوع وجود دارد. برای مثال، دولت قوانین و مقررات برنامه‌ریزی را اجرا کرده است تا اطمینان حاصل کند که هر خانه جدید می‌تواند شامل یک شارژر EV باشد، و استفاده از خودروهای الکتریکی را برای این صاحبان خانه بسیار آسان‌تر می‌کند.

رهبران کسب و کار ممکن است از خود بپرسند که چگونه از طریق این نقاط شارژ خانگی، پذیرش خودروهای برقی را تشویق کنند. یکی از راه‌حل‌هایی که مدیران می‌توانند به آن روی بیاورند، بازپرداخت هزینه برق مورد استفاده برای شارژ ماهانه خودروهای برقی الکتریکی است که انگیزه بیشتری برای پذیرش خودروهای الکتریکی می‌کند.

استفاده از نرم‌افزاری مانند پورتال Radius Charge همچنین به این معنی است که می‌توانند هزینه‌ها را کنترل کنند تا مطمئن شوند که سر به فلک نمی‌کشند. این روش همچنین به این معنی است که کسب‌وکارها نسبت به کارمندانی که از شارژرهای گران‌تر در جاده استفاده می‌کنند، به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کنند.

امتیاز شارژ در محل کار گزینه دیگری است که مدیران می توانند در نظر بگیرند. برای کارمندان، داشتن مکان دیگری برای شارژ وسایل نقلیه خود ممکن است آنها را بیشتر به استفاده از خودروهای برقی تشویق کند – به خصوص که کسب و کارهامی توانند نرخ های ارزان تری نسبت به نقاط شارژ در جاده ارائه دهند.

وقتی رهبران کسب و کار به این گزینه نگاه می کنند، منبع درآمد بالقوه اضافی برای کسب و کار نیز می تواند یک مزیت بزرگ باشد. از آنجایی که کارمندان ممکن است برای شارژ در محل کار هزینه کنند، این درآمد را می توان مجدداً در کسب و کار سرمایه گذاری کرد تا راه حل های شارژ EV را بهبود بخشد.

نقاط شارژ نیز اغلب به راحتی مقیاس پذیر هستند تاکسب و کارهابتوانند با سرعت خود از آن استفاده کنند. کسب‌وکارها می‌توانند امتیاز شارژ را به مؤثرترین روش برای خود پیاده‌سازی کنند و در طول زمان شبکه شارژ محل کار خود را ایجاد کنند.

مدیران باید بدانند که سرمایه‌گذاری در این نقاط شارژ محل کار با هزینه اولیه همراه است که می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، به خصوص در هنگام سرمایه‌گذاری در واحدهای DC شارژ سریع.

با این حال، کسب و کارها می توانند این هزینه ها را با استفاده از کمک های بلاعوض کاهش دهند. برای مثال، طرح شارژ محل کار، تا 350 پوند برای هر سوکت ارائه می دهد که سهم عمده ای در زیرساخت شارژ محل کار است.

شارژ در جاده می تواند شامل هر شارژر EV در املاک عمومی باشد. این برای کسب وکارهایی مفید است که بودجه اولیه برای اجرای نقاط شارژ محل کار در محل ندارند اما همچنان مشتاق به پیاده سازی خودروهای برقی در ناوگان تجاری خود هستند. با بیش از 53000 نقطه شارژ در سراسر بریتانیا، رانندگان می توانند تقریباً در هر کجای کشور که هستند در حال حرکت شارژ کنند.

نقطه ضعف این است که شارژ در این سایت ها اغلب گران تر در هر مایل است. به عنوان مثال، نقاط شارژ در جاده حدود 18p در هر مایل هزینه دارند – که یک جهش نسبت به هزینه بسیار مقرون به صرفه 2.5p در هر مایل برای شارژ در خانه است.نقاط شارژ در جاده می توانند وسایل نقلیه را به سرعت شارژ کنند و با افزایش سرمایه گذاری در شارژرهای سریع، آنها سریعتر خواهند شد.

با این حال، شارژ در جاده در طول ساعات کاری باعث اتلاف وقت کارکنان می شود که می تواند برای کسب و کارهاپرهزینه باشد. به عنوان مثال، یک شرکت حمل و نقل ممکن است بخواهد رانندگانی که از این شارژرهای جاده ای در طول ساعات کاری استفاده می کنند را به حداقل برساند زیرا می تواند منجر به تلفات زمان قابل توجهی در هنگام تحویل آنها شود.

در حالت ایده‌آل، کارمندانی که از خودروهای الکتریکی استفاده می‌کنند باید شارژ در جاده را به عنوان یکی از گزینه‌های شارژ خود در نظر بگیرند، اما نه در محل اصلی تماس یا کار خود. در عوض، برای بهبود کارایی هزینه، رهبران کسب‌وکار باید رانندگان خود را تشویق کنند تا شارژرهای جاده‌ای را به عنوان یک گزینه شارژ سریع بین مکان‌های شارژ پایه ببینند.

راه حل چیست؟

راه حل مناسب شارژ EV بسته به کسب و کار متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه گزینه ها دارای مزایا و معایب هستند، می تواند یک تصمیم قاطع باشد. با این حال، هیچ روش اشتباهی برای شارژ وسایل نقلیه وجود ندارد. اگر در حال برداشتن گام‌هایی برای پایدارتر شدن هستید، در حال حاضر در مسیر درستی حرکت می‌کنید.

رهبران کسب و کار همچنین نباید نقش مهمی را که راه حل های نرم افزاری می توانند ایفا کنند فراموش کنند. اینها همه رفتارهای شارژ متنوع را در یک مکان واحد جمع می کنند. مدیران ناوگان می توانند هزینه واقعی و کل هزینه را مشاهده کنند و در عین حال پرداخت های مدیران ناوگان را نیز انجام دهند.

صحبت با متخصصان در زمینه شارژ خودروهای برقی و شارژ می تواند کمک بزرگی در تصمیم گیری در مورد نقاط شارژ EV باشد. آن‌ها می‌توانند با ارائه راهنمایی‌هایی که از الزامات تجاری خاص پشتیبانی می‌کند و مشاوره در مورد بهترین راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای کمک به مدیریت نقاط شارژ EV خود اطمینان حاصل کنند.

گروه DG، بزرگترین اپراتور تاکسی در ایست میدلندز، تنها نمونه ای از شرکتی است که استراتژی شارژ EV خود را با موفقیت اجرا کرده است. این شرکت نیاز به شارژرهای سریع DC را برای ناوگان بزرگ خود دید تا ظرفیت شارژ انبار خود را بهبود بخشد و زمان کلی شارژ را کاهش دهد و از حداکثر ظرفیت استفاده کند.

این شرکت با متخصصان شارژ EV Radius همکاری کرد، که با ارائه نقاط شارژ سریع متناسب با نیازهای تجاری آن، از حرکت آن به سمت خودروهای برقی حمایت کردند. برخورداری از پشتیبانی کارشناسان از ابتدا تا انتها به این معنی بود که کسب و کار می تواند راه حل صحیح متناسب با نیازهای خود را پیدا کند و در طول سفر به راهنمایی دسترسی داشته باشد.

پذیرش EV اکنون در حال انجام است. زیرساخت شارژ EV فقط برای همگامی با این تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی بهبود خواهد یافت.اکنون زمان آن فرا رسیده است که کسب و کارها ببینند چگونه از پذیرش خودروهای الکتریکی در ناوگان خود و در میان کارمندان حمایت می کنند.

رهبران کسب و کار نباید نگران خودروهای الکتریکی و امکان سنجی شارژ EV باشند. در عوض، آن‌ها باید فرصت‌هایی را که این وسایل نقلیه پایداری می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها فراهم کنند – و رسیدن به اهداف بسیار مهم صفر خالص در آغوش بگیرند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *