نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:21 ق.ظ

سهامداران اپل رای می دهند تا یک حسابرسی ثالث برای حقوق مدنی کارکنان انجام شود

مارس 4، 2022  – کیف لسوینگ

سهامداران اپل یشنهادی را تصویب کردند که بر اساس آن هیئت مدیره شرکت حسابرسی شخص ثالثی را انجام خواهد داد که سیاست‌های شرکت را بررسی و توصیه‌هایی برای بهبود تاثیر حقوق مدنی آن ارائه‌کند. اپل با این پیشنهاد مخالفت کرد.

سهامداران اپل معمولاً به روشی که مدیریت توصیه می‌کند رأی می‌دهند، بنابراین تأیید نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران معتقدند که اپل می‌تواند نحوه رسیدگی به مسائلی مانند برابری جنسیتی، تنوع رهبری و حریم خصوصی مرتبط با محصولاتی مانند AirTags را بهبود بخشد. در پیشنهاد ذکر شده است.

این پیشنهاد پس از دوره‌ای ارائه می‌شود که در آن اپل با یک مطالعه حقوق و دستمزد که توسط کارمند سابق شر اسکارلت انجام شده بود، علی‌رغم موضع اپل مبنی بر اینکه سیاست برابری حقوق جنسیتی و نژادی دارد، اپل با چالش‌های عمومی مواجه شد و معیارهای تنوع را گزارش کرد که نشان می‌دهد کارمندان اسپانیول و سیاه‌پوست فقط  درصد کمی از کارمندان فناوری و نقش های رهبری در اپل را دارند .

سهامداران همچنین به طور محدود یک پیشنهاد سهامدار جداگانه را تأیید کردند که به اپل دستور می دهد یک گزارش عمومی در مورد نحوه استفاده این شرکت از بندهای پنهان کاری در قراردادهای کاری با توجه به آزار و اذیت و تبعیض ایجاد کند.

گروه سرمایه گذاری SOC، که از پیشنهاد حقوق مدنی با اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات و مدیریت Trillium حمایت کرد، از تصویب استقبال کرد و گفت که به سرمایه گذاران کمک می کند تا نظارت کنند آیا اقدامات اپل با روابط عمومی آن مطابقت دارد یا خیر.

دیتر وایزنگر، مدیر اجرایی SOC گفت: «ما معیارهای خود شرکت را در نظر می گیریم و می گوییم، خوب، چگونه به تعهدات خود عمل می کنید؟» «آیا فعالیت شما واقعاً سوزن را حرکت می دهد؟ یا فقط روابط عمومی است؟»

وایزنگر گفت که این تایید نشان دهنده تمایل فزاینده سرمایه گذاران بزرگ برای رای دادن به پیشنهادات سهامداران مرتبط با حاکمیت در شرکت های بزرگ دولتی است. سال گذشته، مایکروسافت یک شرکت حقوقی را برای بررسی سیاست‌های آزار جنسی پس از تصویب پیشنهادی در مجمع عمومی آن توسط سهامدارانش استخدام کرد.

وایزنگر گفت: «این سرمایه گذاران بزرگ واقعاً ارزش این نوع گزارش ها و ممیزی ها را درک می کنند.

وایزنگر گفت: اگرچه این پیشنهاد مشورتی است، اما سهامداران معمولاً وقتی چیزی با اکثریت آرای سهامداران تصویب می شود، هیئت مدیره شرکت را به حساب می آورند.

اپل گفت که در حال حاضر اهداف پیشنهادی را از طریق سیاست های فعلی خود برآورده می کند و یک نماینده از اظهار نظر خودداری کرد. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *