نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:16 ب.ظ

بسیاری از ما نمی دانیم نماد قفل در مرورگر اینترنت ما چیست !

نماد قفل در مرورگر اینترنت

24 نوامبر 2023 -توسط فیونا کارول، گفتگو-“آیکون تنظیم” جدید گوگل که جایگزین نماد قفل در نوار آدرس کروم می شود. اعتبار: Google Chromium، CC BY

آیا می دانید علامت قفل در نوار آدرس مرورگر اینترنت شما به چه معناست؟ اگر نه، شما تنها نیستید. تحقیقات جدید من و همکارانم نشان می‌دهد که تنها 5 درصد از بزرگسالان بریتانیا اهمیت قفل را درک می‌کنند. این یک تهدید برای امنیت آنلاین ما است.نماد قفل در یک مرورگر وب به سادگی به این معنی است که داده های ارسال شده بین وب سرور و رایانه کاربر رمزگذاری شده است و توسط دیگران قابل خواندن نیست. اما وقتی از مردم پرسیدیم که فکر می‌کنند معنی آن چیست، مجموعه‌ای از پاسخ‌های نادرست دریافت کردیم.

در مطالعه خود، ما از یک مقطع متشکل از 528 کاربر وب، بین 18 تا 86 سال، تعدادی سؤال در مورد اینترنت پرسیدیم. حدود 53 درصد از آنها دارای مدرک لیسانس یا بالاتر و 22 درصد دارای مدرک دانشگاهی بودند، در حالی که بقیه تحصیلات تکمیلی نداشتند.

یکی از سوالات ما این بود که “در نوار مرورگر گوگل کروم، آیا می دانید نماد قفل نشان دهنده/یعنی چیست؟”

از 463 نفری که پاسخ دادند، 63٪ اظهار داشتند که می دانند یا فکر می کنند می دانند نماد قفل در مرورگر وب آنها به چه معناست، اما تنها 7٪ معنی صحیح را بیان کردند. پاسخ دهندگان طیف وسیعی از تفاسیر نادرست را به ما ارائه کردند و در میان چیزهای دیگر معتقد بودند که قفل نشان دهنده یک صفحه وب امن است یا اینکه وب سایت امن است و حاوی ویروس یا پیوندهای مشکوک نیست. برخی دیگر معتقد بودند که این نماد به این معنی است که یک وب سایت “قابل اعتماد” است، مضر نیست، یا یک وب سایت “اصیل” است.

درک نکردن نمادهایی مانند نماد قفل می تواند برای کاربران اینترنت مشکلاتی ایجاد کند. اینها شامل افزایش خطرات امنیتی و جلوگیری از استفاده مؤثر از فناوری است.

یافته‌های ما تحقیقات خود گوگل را تایید می‌کند که در ماه سپتامبر نماد قفل را با یک نماد خنثی که به عنوان “نماد تنظیم” توصیف می‌شود، جایگزین کرد. با انجام این کار، گوگل امیدوار است سوءتفاهماتی را که نماد قفل ایجاد کرده است، ریشه کن کند.

با این حال، به‌روزرسانی گوگل اکنون این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سایر شرکت‌های مرورگر وب برای اطمینان از یکنواختی و شهودی بودن طرح‌هایشان در همه پلتفرم‌ها، نیروهای خود را ملحق خواهند کرد.

ظهور و سقوط نت اسکیپ و جنگ مرورگرها در دهه 1990.

بدون شک مرورگر که نقطه ورود ما به دنیای وب است، مسئولیت زیادی از سوی شرکت های وب دارد. ما اکنون از صفحات وب بازدید می کنیم، بنابراین مرورگر به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

نگاه کردن به گذشته و ردیابی تکامل طراحی وب از اوایل دهه 1990 تا جایی که امروز هستیم، جذاب است. ایجاد نرم‌افزاری که مردم می‌خواستند از آن استفاده کنند و آن را مؤثر می‌دانستند، در مرکز این تکامل قرار داشت. ایجاد رابط های کاربری کارآمد، رضایت بخش، و از همه مهمتر، طراحی مداوم رابط های کاربری یک هدف مهم در دهه 1990 بود. در واقع، در آن روزهای اولیه، انگیزه‌ای برای ایجاد طرح‌های رابط وب وجود داشت که آنقدر سازگار و شهودی بودند که کاربران نیازی به فکر کردن بیش از حد در مورد نحوه کار آنها نداشتند.

امروزه، داستان متفاوت است، زیرا چالش بر روی کمک به مردم برای فکر کردن قبل از تعامل آنلاین متمرکز است. با توجه به این موضوع، عجیب به نظر می رسد که طراحی مرورگر وب در سال 2023 همچنان از طریق طراحی آن عدم اطمینان را ایجاد کند. بدتر از آن، به طور متناقض در ارائه دهندگان مختلف آن ارائه شده است.

می توان ادعا کرد که این از جنگ مرورگرها در اواسط دهه 1990 سرچشمه می گیرد. در آن زمان بود که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و شرکت نرم‌افزاری سابق، نت اسکیپ، سعی کردند با محصولات سریع‌تر، بهتر و منحصربه‌فردتر از یکدیگر پیشی بگیرند. رقابت متمایز بودن به این معنی بود که بین محصولات ناسازگاری وجود داشت.

با این حال، معرفی طرح‌های متمایز مرورگر می‌تواند منجر به سردرگمی، سوء تفاهم و احساس امنیت کاذب کاربر شود، به‌ویژه زمانی که اکنون به طور گسترده شناخته شده است که چنین ناهماهنگی می‌تواند باعث سردرگمی و در نتیجه ناامیدی و عدم استفاده شود.

به عنوان یک متخصص در تعامل انسان و رایانه، برای من نگران کننده است که برخی از شرکت های مرورگر همچنان دستورالعمل های تعیین شده برای قابلیت استفاده را نادیده می گیرند. در دنیایی که مرورگرهای وب درها را به روی خطرات اجتماعی بالقوه بزرگ‌تری نسبت به دنیای آفلاین باز می‌کنند، ایجاد یک رویکرد ثابت برای مقابله با این خطرات بسیار مهم است.

به عنوان حداقل، ما به شرکت های مرورگر وب نیاز داریم تا در تلاشی هماهنگ برای محافظت از کاربران یا حداقل افزایش آگاهی آنها در مورد خطرات آنلاین بالقوه، به نیروها بپیوندند. این باید شامل فرموله کردن یک طرح یکپارچه در سراسر صفحه باشد که تجربه کاربری غنی و ایمن را فراهم کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *