نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:44 ق.ظ

هند به نام امنیت، خاموشی های اینترنت را به کار می گیرد

خاموشی های اینترنت

24 نوامبر 2023 -توسط آیشواریا کومار و پرویز بخاری در سرینگر

به گفته ناظران آزادی آنلاین Access Now، هند به مدت پنج سال متوالی در خاموشی اینترنت در جهان پیشرو بوده است.هند با بزرگترین پایگاه داده شناسه بیومتریک جهان، یک سیستم پرداخت دیجیتال پیشگام برای تراکنش های روزانه و یک برنامه فضایی و ماهواره ای شاخص، قدرت فناوری متصل را می شناسد.

اما وقتی مشکلاتی با ناآرامی های سیاسی یا خشونت های فرقه ای ایجاد می شود، مقامات به سرعت خدمات اینترنتی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست قطع می کنند و میلیون ها نفر را که برای ارتباطات، اطلاعات و تجارت به وب وابسته هستند قطع می کنند.

میشی چوداری، فعال آزادی مدنی آنلاین هندی، گفت: برای مقامات، قطع اینترنت به اولین ابزار در جعبه ابزار آنها تبدیل شده است.برخی از خاموشی ها ساعت ها طول می کشد، برخی دیگر روزها. برخی برای ماه ها کشش دارند.در شمال شرقی ایالت مانیپور هند، از زمان آغاز درگیری ها در ماه مه، بیش از سه میلیون نفر از اینترنت تلفن همراه قطع شده اند.این بدان معناست که دو ماه طول کشید تا فیجام ایبونگوبی متوجه شود که پسر 20 ساله ناپدید شده اش یکی از بیش از 150 نفری است که در خشونت ها کشته شده اند.

هنگامی که اینترنت برای مدت کوتاهی در ماه سپتامبر بازسازی شد، عکس هایی از جسد مرد جوان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.ایبونگوبی در حالی که اشک می ریخت به خبرگزاری فرانسه گفت: «اینترنت به این معنی بود که می توانستم خبر پسرم را بفهمم، حتی اگر این خبر غم انگیز باشد.

“اقدامات پلیسی پیش فرض”

به گفته ناظران آزادی آنلاین Access Now مستقر در نیویورک، هند، بزرگترین دموکراسی جهان، با برگزاری انتخابات عمومی در سال آینده، همچنین یک رهبر جهانی در خاموشی اینترنت است.

از 187 قطعی اینترنت که در سال گذشته در سراسر جهان ثبت شد، 84 مورد در هند بود که “بیشترین از هر کشور برای پنجمین سال متوالی”.

بر اساس تحلیلی که بنیاد آزادی اینترنت در مورد خاموشی ها از سال 2020 تا 2022 انجام داده است، دلایل اصلی هند برای تعطیلی ها اعتراضات و نیاز به جلوگیری از تقلب در طول امتحانات بود.

Choudhary، بنیانگذار مرکز حقوقی آزادی نرم افزار، گفت: این تاکتیک به دولت کمک می کند تا روایت خود را شکل دهد “در حالی که هیچ صدای مخالفی ظاهر نمی شود.”اما او گفت که مقامات نمی توانند “تأثیر آن” را درک کنند.

دیده‌بان حقوق بشر استدلال می‌کند که قطع شدن اینترنت به فقیرترین افراد که به سیستم‌های حمایت اجتماعی آنلاین دولت وابسته هستند، «به طور نامتناسبی آسیب می‌زند».

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی در ژوئن اعلام کرد که نزدیک به 121 میلیون نفر در سال گذشته تحت تأثیر تعطیلی‌ها قرار گرفتند.جیشری باجوریا از HRW در این گزارش گفت: «در عصر «هند دیجیتال»، جایی که دولت برای اساسی کردن اینترنت در هر جنبه‌ای از زندگی تلاش می‌کند، مقامات در عوض از خاموش کردن اینترنت به عنوان یک اقدام پلیسی پیش‌فرض استفاده می‌کنند.»

“امنیت اقتصادی”

به گفته تاجران منطقه، در کشمیر تحت کنترل هند، خاموشی 500 روزه در سال های 2019 و 2020 بیش از 2.4 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد.قطعی طولانی مدت اینترنت در کشمیر تحت مدیریت هند، اقتصاد محلی را خراب کرده است.

Access Now گفت: «دسترسی به اینترنت برای تحقق امنیت اقتصادی حیاتی است.از فروشندگان سبزیجات در بازار گرفته تا مشاغل بزرگتر که برای پرداخت به برنامه های آنلاین وابسته هستند، از دست دادن دسترسی به اینترنت تجارت را خفه می کند.

مارک فنایی، 42 ساله، که از خانه در مانیپور برای یک شرکت حقوقی مستقر در دهلی نو کار می کرد، گفت: “من دست به دهان زندگی می کنم.”

در ابتدا، او تا 12 ساعت در هفته را صرف رفت و آمد به مرز ایالتی برای ارسال ایمیل و پرداخت آنلاین می کرد، اما در نهایت مجبور شد به ایالت همسایه Mizoram نقل مکان کند.این ممنوعیت ها مانع خبرنگاران نیز می شود.هنگامی که ماه گذشته معترضانی که خواستار سهمیه شغلی در ایالت ماهاراشترا بودند، خانه های قانونگذاران را به آتش کشیدند، مقامات اینترنت را به مدت سه روز خاموش کردند.

وینود جیره، یک روزنامه نگار در منطقه بید در ماهاراشترا گفت: «مقامات معمولاً هر زمان که مشاهده کنند اختلالی بدتر می شود اینترنت را متوقف می کنند.

جیره که مجبور شد منطقه را ترک کند تا داستان خود را در مورد این حادثه ثبت کند، گفت: “کار بسیار دشوار بود.”

دولت می گوید اینترنت با جلوگیری از انتشار شایعات در رسانه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسانی تلفن همراه، اطلاعات نادرست را کاهش می دهد.

در ماه اوت، مقامات اینترنت را در بخش‌هایی از ایالت هاریانا – درست در شمال دهلی نو پایتخت – مسدود کردند، زمانی که حداقل شش نفر در درگیری‌های فرقه‌ای بین هندوها و مسلمانان کشته شدند، خشونت‌ها با پست‌های آنلاین تشدید شد.سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه، «آهنگ و رقص بزرگ» درباره قطع اینترنت را رد کرده است.اگر به مرحله‌ای رسیده‌اید که می‌گویید قطع اینترنت خطرناک‌تر از از دست دادن جان انسان‌هاست، پس من چه می‌توانم بگویم؟

اما Tanmay Singh مدافع دسترسی به اینترنت اشاره می کند که اطلاعات نادرست هنوز به صورت آفلاین منتشر می شود.سینگ، از بنیاد آزادی اینترنت مستقر در دهلی، گفت: “دفاع اصلی شما در برابر اطلاعات نادرست، راستی آزمایی و بررسی واقعیت است.””این در درجه اول در اینترنت اتفاق می افتد.”

در مانیپور مشکل دار، رهبر قبیله بومی گینزا ووالزونگ گفت که خشونت یک جامعه را به گروه های قومی رقیب تقسیم کرده است.

او گفت: «ممنوعیت اینترنت این مشکل را حل نمی کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *