نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:16 ق.ظ

پهپاد رادارگریز سنگین «شکارچی» روسیه برای اولین پرواز خود آماده است

آمیا پالجا – 16 دسامبر 2021  – پرتاب پهپاد سنگین UAC روسیه/ توییتر

به گزارش تاس، شرکت هواپیمایی یونایتد (UAC)، زیرمجموعه Rostec، شرکت دولتی روسیه که از تولیدات نظامی پشتیبانی می کند، از اولین نمونه پروازی پهپاد رزمی S-70 Okhotnik خود رونمایی کرد. در این رونمایی آلکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه نیز حضور داشت.

اوخوتنیک، روسی بنام «شکارچی»، اولین بار در سال 2019 به نمایش گذاشته شد و با 20 تن وزن، سنگین‌ترین پهپاد تولید شده است. این هواپیما با طول بال‌های 45 فوت (19 متر)، کوچک‌تر از Su-57، یک هواپیمای جنگنده نسل پنجم است که برای کار همزمان با آن طراحی شده است. اگرچه جزئیات مشخصات این پهپاد کمیاب است، اما انتظار می‌رود این پهپاد بردی بیش از 3000 مایل (4800 کیلومتر) داشته باشد در حالی که می‌تواند محموله تسلیحاتی حدود 6 تن را حمل کند.

در اوایل ماه اکتبر، گزارش داده بودیم که نمونه اولیه Hunter به تکمیل نزدیک‌تر است و در طول عرضه اخیر  نشان داده شد که دارای یک نازل جت تخت است. بر اساس گزارش تاس، این نازل به صورت سه بعدی پرینت شده است تا کاهش امضای راداری برای هواپیما تسهیل شود. این علاوه بر طراحی بال پرنده (بدون دم) پهپاد است که همین اثر را نیز هدف قرار می دهد.

به گزارش تاس، این پهپاد همچنین ادعا می‌ شود که قادر به شلیک موشک‌های هوا به هوا است، انتظار می‌رود با هواپیمای دو سرنشینه Su-57 به پرواز درآید. در این گزارش آمده است که خلبان Su-57 چهار فروند از این پهپادها را از کابین خلبان کنترل خواهد کرد که می توانند اهداف هوایی و زمینی را به عنوان بخشی از “تعامل شبکه محور” با Su-57 مورد هدف قرار دهند. مسکو تایمز گزارش داد که این پهپاد در سال 2019 پروازهای جفتی را با Su-57 و همچنین Su-30 SM انجام داد.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: «تحویل این پهپاد به معنای پایان مونتاژ این اقلام و تجهیز آن با تمام تجهیزات مورد نیاز داخل آن مطابق با الزامات و انتقال به آزمایش‌های زمینی جامع برای آماده شدن برای اولین پرواز آن است.»

در اوایل ماه اوت، وزیر دفاع سرگئی شویگو گفته بود که انتظار می رود کار بر روی “شکارچی” تا سال 2022 به پایان برسد و پس از آن ارتش سفارشات تحویل این پهپادها را تا سال 2024 خواهد داد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *