نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:28 ق.ظ

نقش فضا در ایجاد پایداری، امنیت و توسعه بر روی زمین

19 مه 2022  -توسط رایان بروکارت، جسی کلمپنر، دنیل پکتود و بروک استوکس

نقش فضا در ایجاد پایداری، امنیت و توسعه بر روی زمین عنوان گزارش جدید پنج اقدامی را نشان می دهد که رهبران می توانند برای کمک به توسعه اقتصادی، پیشبرد امنیت و پایداری جهانی، و تبدیل فضا به حوزه ای امن و در دسترس جهانی انجام دهند.

جهان در یک رنسانس فضایی است. گسترش فعالیت در فضا در حال پیشی گرفتن از حکمرانی است، پیشرفت فناوری در حال افزایش دسترسی است، بودجه تجاری در بالاترین حد خود قرار دارد، و کشورها و شرکت های بیشتری  در این عرصه حضور پیدا می کنند که بخشی از این فعالیت باشند. فضا در حال حاضر نقشی در پیشبرد اولویت های پایداری و امنیت جهانی ایفا می کند، اما پتانسیل آن حتی بیشتر است. آینده در تعادل است و همه ذینفعان این توانایی را دارند که به یک بخش موفق تر کمک کنند.

پیشرفت‌های فناوری فضایی در دهه گذشته دسترسی  را برای بازیکنان بیشتری را باز کرده است، و فضا را برای کمک به رسیدگی به اولویت‌های مهم جهانی قرار داده است. در طول این مدت، همکاری های بین المللی و بین بخشی در چندین زمینه رخ داده است.

با این حال، رشد شتابان بخش فضایی و پویایی پیچیده جهانی خطری را برای ادامه همکاری بین‌المللی، طول عمر چارچوب‌های حاکمیتی و در نتیجه پیشرفت صنعتی در اکوسیستم ایجاد می‌کند. برای درک کامل مزایای فضا، جامعه بین‌المللی احتمالاً باید به سرعت در نظر بگیرد که چگونه عمداً فضا را به عنوان عرصه همکاری حفظ کند.

این گزارش  یک تلاش مشترک با مجمع جهانی اقتصاد، و بر اساس نظرات حدود 100 رهبر صنعت – سناریوهای بالقوه برای آینده فضا را توصیف می کند. این پنج اقدام را شناسایی می کند که می تواند صنعت را در مسیر دستیابی به نتایج مثبت تری قرار دهد، که در آن مزایای کامل اقتصاد فضایی محقق می شود.

ما از شما دعوت می‌کنیم این گزارش را بخوانید تا بیشتر بدانید که رهبران صنعت معتقدند برای اجرای هر یک از این اقدامات چه باید کرد – و چرا اینها کلیدهایی برای باز کردن پتانسیل اقتصاد فضایی آینده هستند.

آینده فضا در دستان بشر است. با انجام اقدامات صحیح امروز، ممکن است مزایای پایداری از یک بخش فضایی صلح آمیز و پر جنب و جوش حاصل شود که ارزش اقتصادی ایجاد می کند، و همچنین پایداری، امنیت و مسئولیت پذیری بازیگران روی زمین را افزایش می دهد.

دانلود گزارش کامل در سایت زیر امکان پذیر است .

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *