نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:57 ب.ظ

در یک مشارکت دولتی و خصوصی تولید تاکسی های هوایی الکتریکی شکل می گیرد.

شبکه خبر خوب -23 سپتامبر 2023-تاکسی هوایی برقی توسط Joby Aviation

یک شرکت در حال توسعه هواپیماهای برخاست و فرود عمودی (eVTOL) برای خدمات مسافری، اعلام کرد که قصد دارد اولین مرکز تولید هواپیمای بزرگ خود را در دیتون، اوهایو، زادگاه هوانوردی، مستقر کند.

برادران رایت که اولین هواپیمای برقی را در ایالات متحده اختراع و پرواز کردند، در دیتون زندگی و کار کردند و اولین کارخانه هواپیماسازی آمریکایی را در سال 1910 در آنجا افتتاح کردند.

تنها چند مایل دورتر، تاسیسات جدید Joby Aviation قادر خواهد بود تا 500 هواپیما در سال در فرودگاه بین المللی دیتون تحویل دهد و تا 2000 شغل جدید را پشتیبانی کند.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا قصد دارد تا 500 میلیون دلار برای همراهی با مشوق های ایالتی و وام احتمالی از وزارت انرژی ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

جوبن بیورت، بنیانگذار و مدیر عامل جوبی، گفت: «ما در حال ساختن آینده هوانوردی درست از جایی که همه چیز شروع شد، در دیتون، اوهایو هستیم. برادران رایت از فناوری انقلابی زمان خود استفاده کردند تا آسمان ها را باز کنند، و ما نیز قصد داریم همین کار را انجام دهیم – این بار، پروازی آرام و بدون آلایندگی را به ارمغان می آوریم که امیدواریم تأثیری به همان اندازه بر جهان ما داشته باشد.

هواپیمای تولیدی Joby برای جابجایی یک خلبان به اضافه چهار مسافر با سرعت حداکثر 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت)، با حداکثر برد 100 مایل و “پروفایل صدای آرام انقلابی” که در پس زمینه شهرها به سختی قابل شنیدن است، طراحی شده است.

این شرکت امیدوار است با بهره برداری از این هواپیماها به عنوان بخشی از شبکه های اشتراک گذاری سواری هوایی در شهرهای سراسر جهان، از سال 2025، با همکاری دلتا و اوبر، حمل و نقل شهری را دوباره تعریف کند.

جوبی قصد دارد در ماه‌های آینده استخدام خود را آغاز کند، و انتظار می‌رود که نقش‌های اولیه بر روی ساخت کارخانه‌های کوچک‌شده و ماشین‌کاری قطعاتی متمرکز شود که در ابتدا در خط تولید کالیفرنیا گنجانده می‌شوند.

دفتر مرکزی، تحقیق و توسعه، و مرکز تولید آزمایشی این شرکت در کالیفرنیا باقی خواهد ماند. با 150 موقعیت باز در سه سایت کالیفرنیای شمالی، شرکت خودروهای پرنده به رشد حضور خود در این ایالت ادامه می دهد.

تویوتا یک سرمایه‌گذار بلندمدت در Joby است و با آن‌ها روی طراحی و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز خط تولید پایلوت خود در مارینا، کالیفرنیا کار کرده است – و قصد دارد همچنان به آنها در مورد افزایش تولید تاکسی هوایی در مکان جدید Midwest کمک کند.

دیتون همچنین خانه آزمایشگاه های تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده است که نقش کلیدی در حمایت از توسعه Joby ایفا کرده است.

Bevirt مدیر عامل Joby گفت: “مشارکت ما با اوهایو یک نمونه عالی از این است که چگونه مشارکت عمومی-خصوصی موفق در بین صنعت، دولت محلی، ایالتی و فدرال می تواند فناوری جدید مهمی را زنده کند.”

جی پی ناوسیف، رئیس جابز اوهایو گفت: «این بزرگترین قرارداد ایجاد شغل در صنعت هوانوردی در تاریخ اوهایو خواهد بود. “امروز، ما میراث تاریخی اوهایو را به عنوان گذشته – حال – و آینده نوآوری هوانوردی ادامه می دهیم و بیشتر تأیید می کنیم که در میانه یک رنسانس اقتصادی غرب میانه آمریکا هستیم.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *