نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 خرداد 1403 12:56 ق.ظ

پیریت ، حاوی نوعی طلای سبز بنام لیتیوم است

پیریت ، حاوی نوعی طلای سبز بنام لیتیوم است

اندی کوربلی -16 آوریل 2024-پیریت یا “طلای احمق” – CC 3.0. Benjamint444، ویکی مدیا

به نظر می رسد که منطقه معدنی آپالاچی مکانی بعید برای یافتن یک پیشرفت بالقوه در انرژی های تجدیدپذیر باشد، اما نمونه هایی از باطله معدن در ویرجینیای غربی مقدار زیادی لیتیوم موجود در پیریت را پیدا کرده است.

گروهی از دانشمندان پشت این کشف، آن را به‌عنوان «قبلاً ناشناخته» توصیف کردند و امیدوارند که لیتیوم استخراج‌شده از این طریق بتواند به معنای تأمین پایدار و ثابت عنصر خاکی کمیاب باشد که در حال حاضر باید استخراج شود.

لیتیوم به دلیل واکنش‌پذیری بسیار زیاد، ماده‌ای عالی برای باتری‌ها است که برای ذخیره انرژی اضافی تولید شده از پنل‌های خورشیدی و تامین انرژی میلیون‌ها خودروی الکتریکی که هر ساله در سراسر جهان فروخته می‌شوند، استفاده می‌شود.

تقاضا برای لیتیوم اخیراً به دلیل تلاش کشورها برای انتقال به منابع انرژی سبزتر افزایش یافته است، و اگرچه ذخایر عظیمی در Lower 48 وجود دارد، لیتیوم آمریکایی همچنان باید از طریق معدنکاری مضر برای محیط زیست استخراج شود.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ویرجینیای غربی می خواستند ذخایر جدیدی از لیتیوم را کشف کنند. به ویژه، آنها به این موضوع علاقه داشتند که آیا جریان های پسماند از عملیات صنعتی قبلی مانند باطله معدن یا برش های حفاری می توانند به عنوان منبع لیتیوم بدون تولید زباله جدید عمل کنند یا خیر.

این در حال حاضر در صنعت معدن طلا رایج است، با شرکت‌هایی مانند DRDGold و شرکت تابعه آن Far West Gold Recoveries، سدهای لجنی قدیمی و زباله‌های شنی اطراف میدان‌های طلای آفریقای جنوبی را برای استخراج طلای از دست رفته تصفیه می‌کنند و در جدیدترین، بیش از یک میلیارد دلار خالص به دست آورده‌اند.

دانشمندان 15 نمونه سنگ رسوبی دونین میانی را از حوضه آپالاچی در ایالات متحده مطالعه کردند و مقدار زیادی پیریت در داخل شیل یافتند که حاوی لیتیوم بود.

Shailee Bhattacharya محقق ارشد و دکترا گفت: «این چیز ناشناخته است.. اما امیدوار کننده است زیرا به این احتمال اشاره می کند که شیل های خاصی می توانند منبع لیتیوم باشند که نیازی به معادن جدید ندارد.

این مطالعه که قرار است در مجمع عمومی اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) 2024 ارائه شود، نشان داد که احتمال یافتن لیتیوم در پیریت غنی از گوگرد بیشتر است، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات علت این امر مورد نیاز است.

خانم باتاچاریا گفت: «شیل غنی از مواد آلی ممکن است به دلیل تعامل عجیب بین لیتیوم و پیریت، پتانسیل بازیافت لیتیوم بالاتری را نشان دهد.من سعی می کنم این ارتباط را درک کنم، اما امید این است که با کشف لیتیوم در پیریت، بتوانیم بدون استفاده از منابع انرژی زیادی در مورد انرژی پایدار صحبت کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود رزومه موسسه بر روی عکس کلیک کنید