نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 اردیبهشت 1403 12:44 ق.ظ

خودرویی که به طور کامل توسط انرژی خورشید کار میکند در سمت تولید

خودرویی که به طور کامل توسط انرژی خورشید کار میکند در سمت تولید

اندی کوربلی -17 آوریل 2024-اعتبار – Aptera، از طریق X

یکی از موردانتظارترین خودروهای مفهومی در تاریخ اخیر، خودروی خورشیدی Aptera اخیراً با ورود اولین بدنه تولیدی به دفتر مرکزی این شرکت در سن دیگو، گام بزرگی به سوی واقعیت برداشت.

این سه چرخ حاوی 34 فوت مربع پنل خورشیدی است که در واقع به ماشین در هنگام رانندگی یا در هنگام پارک انرژی می دهد، اما بسیاری از جنبه ها در یک خودروی تجاری که برای تولید انبوه طراحی شده است کاملاً جدید است که اقدامات احتیاطی و آماده سازی بیشتری قبل از آن لازم است. می تواند به جاده برسد

این شرکت در پستی در X نوشت: “هفته گذشته با جشن گرفتن یک نقطه عطف شرکت – ورود اولین بدنه تولیدی Aptera در سن دیگو، بسیار سرگرم شدیم.” قرار دادن قطعات در آماده سازی برای اولین ساخت [تولید با هدف] ما.”

به گفته Elektrek، این شرکت تمام قطعات را برای بسته‌های باتری با هدف تولید سفارش داده است و سایر اجزای غیرساختاری در حال حاضر در ایتالیا توسط شریک تامین کننده شرکت در حال تأیید اعتبار هستند.

سیستم تعلیق، تجهیزات ایمنی و پیشرانه هنوز برای مدل های تولیدی نهایی نشده اند. با این حال، این شرکت فراتر از بسیاری از افراد قبل از آنها رفته است، زیرا طرحی که آنها در حال حاضر در حال نهایی کردن آن هستند، آنطور که برخی GNN در مورد آن گزارش کرده است، یک پروژه علمی نیست.

هنگامی که PI-2 Aptera trike خورشیدی در نهایت آماده شد، و شرکت در حال برنامه ریزی تولید 10000 دستگاه در سال است.

علیرغم ظاهری دراماتیک مانند هر پاگانی یا لامبورگینی، قسمت پشتی مخروطی، بدنه آیرودینامیک و زیرشاخه‌های قوس‌دار و دلفین‌مانند Aptera همگی برای کاهش نیروی کشش طراحی شده‌اند.

در واقع، جزئیات پرداخته شده به کاهش مصرف انرژی با وسواس محدود می شود. اما از طریق این کارایی فوق العاده است که انرژی خورشیدی، شکل نسبتاً محدودی از تولید برق، می تواند در واقع به یک ویژگی مفید برای تامین انرژی یک خودرو تبدیل شود.

کریس آنتونی، مدیر عامل شرکت، در ویدئویی که در سال 2021 توسط این شرکت منتشر شد، می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم باید از انرژی برای چرخاندن چرخ‌های خود استفاده کرد، که با آیرودینامیک شروع می‌شود.»

«در یک وسیله نقلیه معمولی، شما 60 درصد از سوخت خود را صرف فشار دادن هوا به خارج از مسیر در سرعت های بزرگراه می کنید. بنابراین اگر بتوانید این کشش آیرودینامیکی را به صفر برسانید، فوراً 60 درصد مصرف سوخت بهتری خواهید داشت.

استیو فامبرو، دومین یکی از بنیان‌گذاران، می‌گوید: «به‌جای داشتن 200 تا 300 قطعه در بدنه، [Aptera] دارای چهار بخش در ساختار اصلی است و این امر ساخت، ردیابی و مونتاژ آن را بسیار آسان‌تر می‌کند».

این شرکت می‌گوید پنل‌های خورشیدی اپترا از شارژ در هر روز آفتابی 40 مایل برد دارند، اما خودرو را می‌توان مانند هر خودروی برقی دیگری به برق وصل کرد. Aptera همچنین معتقد است که وسیله نقلیه خود به دلیل داشتن آیرودینامیک عالی، وزن کم و پیشرانه کارآمد، برد 1000 مایلی خواهد داشت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود رزومه موسسه بر روی عکس کلیک کنید