نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:22 ق.ظ

جدایی، Synapse،و Evolve   و اتهامهایی در مورد چگونگی پایان رابطه آنها

پایان مشارکت

Christine Hall -14 اکتبر 2023-طناب فرسوده در نقطه شکست، نمای نزدیک.اعتبار تصویر: IAN HOOTON/کتابخانه عکس علمی  Getty Images

مشارکت بین سازمان ها همیشه پایان می یابد. گاهی اوقات دوستانه است و گاهی اوقات پیچیده است. در نمونه Synapse و Evolve، این موضوع پیچیده بود.

سیناپس پلتفرمی را راه اندازی می کند که بانک ها و شرکت های فین تک را قادر می سازد به راحتی خدمات مالی را توسعه دهند. این نوع خدمات را به عنوان واسطه ای بین شریک بانکی Evolve Bank & Trust و استارتاپ بانکداری تجاری Mercury ارائه می کرد.

به گفته این شرکت‌ها، زمانی که Evolve و Mercury تصمیم گرفتند به روابط مربوطه خود با Synapse پایان دهند و مستقیماً با یکدیگر کار کنند، هر یک از نهادها نگرانی‌هایی داشتند که در حال انجام آن بودند. گفتگوهای خصوصی بین Evolve و Synapse در یک پست طولانی Fintech Business Weekly از 8 اکتبر که ادعا می‌کرد شرکت‌ها با هر یک از آنها در تضاد با یکدیگر بودند، به اطلاع عمومی رسید.

جیسون میکولا که در ادعاهای مطرح شده در این پست گنجانده شده است، گزارش داد که نهادها یکدیگر را مقصر می‌دانند که کسی که مسئول “کسری” بیش از 13 میلیون دلار در “به نفع” حساب‌های دارای وجوه مشتریان، در میان هزاران مورد دیگر در Evolve است. مسائل حداقل به سه سال قبل باز می گردد. هیچ یک از این دو شرکت به این موضوع اشاره نکردند یا در مورد این ادعا وقتی مستقیماً از آنها پرسیده شد اظهار نظر نکردند.

پست Mikula همچنین بر روی نامه‌ای متمرکز بود که سیناپس در 27 سپتامبر به Evolve ارسال کرد و ادعا می‌کرد که Evolve خطایی را انجام داده است که منجر به “بدهی نامناسب از وجوه مشتری” شده است.

Sankaet Pathak، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم بانکداری به عنوان یک سرویس سیناپس، در یک پست متوسط  نوشت که این ارتباط بین Synapse و شریک بانکی آن Evolve با نام ذکر نشده است گزارش شده است “در نظر گرفته شده است که یک صرافی صادقانه باشد. از افکار» و «هرگز برای چشمان عمومی ساخته نشده است».

پاتاک نوشت که این نامه در واقع برای «ارائه بیان روشنی از موضع ما در مورد برخی موارد» و یافتن راه‌حل‌های مرتبط با بحث‌های جاری سیناپس با شریک بانکی خود بود.

او چهار مورد را در این ارتباط برجسته کرد، از جمله هزینه‌های بانکی که پاتاک نوشته بود «نباید رخ می‌داد»، مواردی از پرداخت‌های ناکافی، کسر درآمد تخفیف‌ها و چالش‌هایی که سیناپس با فرآیند آشتی داشت.

به‌ویژه در رابطه با کسر درآمد، پاتاک نوشت: «ما کاملاً معتقدیم که این موضوع نه تنها بر شراکت ما تأثیر گذاشته است، بلکه تأثیرات نامطلوبی بر مشتریان ارزشمند فین‌تک ما داشته است».

برای آشتی‌ها، پاتاک نوشت که سیناپس در حال درخواست «توجه و منابع بیشتر» است. این شرکت مستقیماً به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در همین حال، همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که سیناپس در 6 اکتبر تأیید کرد که دور دیگری از اخراج را انجام داده است و این بار 40 درصد از کارکنان خود را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته یک فرد آشنا که نامش فاش نشد، در آگوست 2022، Evolve از قصد خود برای پایان دادن به این رابطه به سیناپس اطلاع داده بود. دلیل؟ به گفته منبع، Evolve می خواست به جای استفاده از Synapse به عنوان یک واسطه، مستقیماً با Mercury کار کند.

نامه‌ای که توسط TechCrunch به دست آمده و بررسی شده است، بیان می‌کند که اطلاعیه تغییر در رابطه در سپتامبر 2023 پایان می‌یابد و اقدامات لازم برای پایان دادن به آن در طول سال انجام می‌شود.

در بیانیه ای به TechCrunch، سخنگوی Evolve “استراتژی بانک برای حرکت به سمت اولویت بندی روابط مستقیم فین تک، به جای روابط از طریق واسطه های شخص ثالث” را تایید کرد.

این موسسه به کسری ادعایی ذکر شده در گزارش میکولا توجه نکرد، بلکه بر این تمرکز داشت که معتقد بود به سیناپس زمان مناسبی برای انتقال مشتریان به شریک بانکی جدید داده شده است.

به گفته این شرکت، “هر گونه پیشنهاد، در گزارش های رسانه ای یا موارد دیگر، مبنی بر اینکه این مشتریان واسطه زمان کافی برای آماده سازی برای انتقال حساب های مشتری نداشته اند، نادرست است.”

سخنگوی Evolve با پرداختن به وضعیت رابطه خود با Synapse نوشت که “چندین نادرستی در پوشش رسانه ای” وجود دارد، از جمله در مورد روند آشتی، که شرکت گفت به دلیل “تعهدات محرمانه” نمی تواند در مورد آن صحبت کند.

مرکوری پست خود را در تاریخ 9 اکتبر در X منتشر کرد که در آن استارت آپ تأیید کرد که پس از تطبیق سرمایه مشتری با Evolve دیگر با Synapse کار نمی کند. این شرکت نوشت: «نکته مهم این است که هیچ وجهی از مشتری در طول این انتقال جابه‌جا نشده است و همه شماره حساب‌ها و شماره‌های مسیریابی ثابت می‌مانند، اگرچه برخی از مشتریان کارت‌های نقدی جدید دریافت کردند.

در همین حال، پست Medium Pathak گفت که Synapse در نظر دارد “به طور فعال و سازنده با شریک خود برای حل و فصل همه مسائل ذکر شده در نامه (27 سپتامبر) همکاری کند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *