نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

22 اردیبهشت 1403 6:16 ق.ظ

همکاری استراتژیک BMW، Qualcomm و Arriver برای رانندگی خودکار

10 مارس 2022 -نوشته کریستوف هامرشمیت

گروه BMW، Arriver Software AB و Qualcomm Technologies یک همکاری توسعه استراتژیک بلندمدت برای توسعه فناوری‌های رانندگی خودکار اعلام کردند. این توافق بر توسعه مشترک فناوری‌های نسل بعدی AD از برنامه ارزیابی خودرو جدید (NCAP)، سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته سطح 2 تا قابلیت‌های رانندگی خودکار بالا سطح 3 تمرکز خواهد کرد. توسعه مشترک عملکردهای نرم افزاری مبتنی بر پشته نرم افزار رانندگی خودکار BMW است که برای اولین بار با BMW iX در سال 2021 راه اندازی شد، که از طریق این همکاری در نسل بعدی گسترش بیشتری خواهد یافت.

در نوامبر 2021، شرکت‌ها اعلام کردند که نسل بعدی سیستم رانندگی خودکار BMW بر روی سیستم روی تراشه Snapdragon Ride Vision (SoC) از جمله Arriver Computer Vision و کنترل‌کننده‌های SoC محاسباتی پلتفرم Snapdragon Ride که توسط سرویس‌های Snapdragon Car-to-Cloud مدیریت می‌شوند، پورت خواهد شد.

به گفته این شرکت ها، تلاش ها بر ایجاد یک پلت فرم مقیاس پذیر برای رانندگی خودکار مبتنی بر معماری مرجع مشترک، مشخصات مجموعه حسگرها و الزامات ایمنی با توسعه مشترک، زنجیره ابزار و مرکز داده برای ذخیره سازی، پردازش مجدد و شبیه سازی متمرکز خواهد بود. بیانیه مطبوعاتی مشترک بیش از 1400 متخصص در سراسر جهان از جمله آلمان، ایالات متحده آمریکا، سوئد، چین، رومانی و مرکز تست BMW AD در جمهوری چک با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این توسعه نرم افزار مشترک نقطه عطف مهمی برای گروه BMW با توجه به پلت فرم رانندگی خودکار نسل بعدی ما است. برای فعال کردن عملکردهای پیچیده و ایمن در یک وسیله نقلیه، به نرم افزار پیشرفته در تمام اجزای زنجیره ارزش دیجیتال نیاز دارید. این ستون فقرات سیستم های کمک راننده هوشمند را تشکیل می دهد. نیکولای مارتین، معاون ارشد، گفت: گروه BMW مشتاق است که همکاری خود را با رهبران فناوری جهانی Qualcomm Technologies و Arriver گسترش دهد تا شامل یک همکاری توسعه مشترک استراتژیک طولانی مدت شود تا به ارائه تجربیات رانندگی در کلاس جهانی به مشتریان خود ادامه دهد.

از طریق این همکاری، شرکت ها انتظار دارند اکوسیستمی را پیرامون راه حل های نرم افزاری برای رانندگی خودکار ایجاد و رشد دهند. این شرکت ها تاکید می کنند که این یک قرارداد انحصاری نیست و آنها برای مشارکت های بیشتر آماده هستند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *