نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:18 ب.ظ

انرژی اقیانوسی اروپا با افزایش عمده در استفاده از جزر و مد به سطح قبل از کووید بازگشت

مارس 11، 2022 -انمار فرنگول -نمای بالای یک توربین جزر و مدی از Orbital Marine Power در 6 سپتامبر 2021.ویلیام ادواردز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

تاسیسات اروپایی ظرفیت انرژی جزر و مدی و موجی در سال 2021 افزایش یافت، زیرا بخش انرژی اقیانوسی شاهد بازگشت  به سطوح قبل از همه گیری و افزایش قابل توجه سرمایه گذاری بود.در ارقام منتشر شده  Ocean Energy Europe اعلام کرد که 2.2 مگاوات ظرفیت جریان جزر و مدی در اروپا در سال گذشته نصب شده است، در مقایسه با تنها 260 کیلووات در سال 2020 برای انرژی موج، 681 کیلووات نصب شده است که به گفته OEE افزایش سه برابری داشته است.

در سطح جهانی، 1.38 مگاوات انرژی موج در سال 2021 ارایه شد، در حالی که 3.12 مگاوات ظرفیت جریان جزر و مدی نصب شد. ظرفیت به حداکثر مقدار برقی که تاسیسات برق می توانند تولید کنند، اشاره دارد، نه آنچه که لزوماً تولید می کنند.

به طور کلی، 11.5 مگاوات از تاسیسات جریان جزر و مدی در حال حاضر در آب های اروپا قرار دارد، با این رقم برای انرژی موج 1.4 مگاوات است. سرمایه گذاری در بخش انرژی اقیانوسی در سال گذشته به 70 میلیون یورو (76.8 میلیون دلار) رسید. OEE، یک انجمن تجاری مستقر در بروکسل، گفت که این نسبت به سال 2020 50 درصد افزایش داشته است.

رمی گروت، مدیر عامل اوشن انرژی اروپا در بیانیه ای گفت: «توسعه منابع انرژی جدید کربن زدایی، بومی و مقرون به صرفه یک تجمل نیست، بلکه یک ضرورت است.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، اهدافی را برای ظرفیت فن‌آوری‌های انرژی اقیانوسی مانند موج و جزر و مد برای رسیدن به 100 مگاوات در اتحادیه اروپا تا سال 2025 و تقریباً 1 گیگاوات تا سال 2030 تعیین کرده است. با توجه به سطح فعلی تاسیسات، دستیابی به این هدف یک چالش بزرگ است.

گروت از OEE گفت: “اتحادیه اروپا باید استراتژی انرژی های تجدیدپذیر فراساحلی خود را از هم اکنون آغاز کند و انرژی اقیانوس ها را برای ارائه استقلال انرژی و کربن زدایی به عنوان بخشی از مجموعه متنوعی از انرژی های تجدیدپذیر توانمند کند.”

ارقام مربوط به سال 2021 منعکس کننده یک بخش قوی و قابل انطباق است و نشان می دهد که انرژی اقیانوس هم از نظر فناوری و هم به عنوان یک سرمایه گذاری در حال اثبات خود است.

در حالی که هیجان در مورد پتانسیل انرژی دریایی وجود دارد، اثر کربن پروژه های جریان جزر و مد و موج در مقایسه با سایر انرژی های تجدید پذیر بسیار ناچیز است. بر اساس ارقام سازمان صنعتی WindEurope، تنها در سال 2021، اروپا 17.4 گیگاوات ظرفیت برق بادی نصب کرده است.

علیرغم ردپای کوچک آن، سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در صنعت انرژی اقیانوسی بوده ایم. جولای گذشته، یک توربین جزر و مدی با وزن 680 تن متریک تولید برق متصل به شبکه را در مرکز انرژی دریایی اروپا در اورکنی، مجمع الجزایری واقع در شمال سرزمین اصلی اسکاتلند آغاز کرد.چند ماه بعد، در اکتبر 2021، برنامه‌هایی برای یک پروژه 1.7 میلیارد پوندی (حدود 2.23 میلیارد دلار) در بریتانیا با ترکیب فناوری‌هایی از جمله توربین‌های زیر آب اعلام شد.

همین هفته، اعلام شد که یک کمیسیون مستقل امکان استفاده از خور سورن، منطقه آبی بزرگ بین انگلستان و ولز، برای مهار انرژی جزر و مد را دوباره بررسی خواهد کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *